شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال حدود 2 هزار هکتار به سطح باغات استان افزوده خواهد شد.

 محمد قاسمی‌نژاد اظهار کرد: باغات استان شامل باغات مرکبات، نخیلات، درختان سیاه ریشه، انگور و انار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح، نوسازی و احیای باغات بیان کرد: اصلاح باغات بیش از هر چیزی دیگری برای ما اهمیت دارد و با توجه به شرایط اعتباری، کار اصلاح را پیش می‌بریم و امسال برنامه داریم حدود 2 تا 4 هزار هکتار از باغات قدیمی که از نظر شکل هندسی ایراد دارند را اصلاح کنیم و بحث تجزیه و بهداشت باغات از دیگر برنامه‌ها است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در قالب طرح نوسازی یا جایگزینی نیز، در بخشی از باغات درخت‌های مشکل‌دار کنده می‌شوند و درختان جدید جایگزین آن‌ها خواهد شد.

 وی افزود: برای باغات هر منطقه از کشور برنامه‌ها و برش‌های خاصی مدنظر است. مثلاً در آبادان و خرمشهر طرح احیای نخیلات در حال اجرا است که تا کنون حدود 500 هکتار از اراضی این شهرها احیا شده است و در صورت وجود اعتبار می‌توان اراضی بیشتری از این شهرستان‌ها را احیا کرد.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: نخیلات در جنوب استان، مرکبات در شمال استان، باغات انار، زیتون و انگور در مناطق کوهپایه‌ای مانند مسجدسلیمان، ایذه و باغملک وجود دارند و در شهرستان‌های مختلف استان باغات متنوع و خاص آن منطقه وجود دارد و بنا بر شرایط خاص هر منطقه اقدامات مورد نیاز برای باغات انجام خواهد شد. 

برچسب ها: باغ ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار