شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

دکترمحمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ارسال پیامی سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلابی را گرامی داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛ پیام دکتر جوروند به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلابی بدین شرح است:

بسم ا.... الرحمن الرحیم

انسان با هنر زاده شده است و با "هنر" زیسته و با "هنر" خواهد مرد . ( شهید مرتضی آوینی )

روز ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۲، روز عروج هنرمند فرزانه، راوی باصفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره ، شهید قلم ، سید مرتضی آوینی است. یکی از برجسته ترین خصوصیات این بزرگمرد روایت الهی و آسمانی از دفاع مقدس و شرح حال شهدا بود.  ایشان حکمت آموز حقیقی هنر در آئینه دفاع مقدس بود او که شهر را با تمام نام و کام خویش رها کرد تا روایتگر مردانی از جنس آب و آفتاب باشد پهلوان سرآمدی که پای بر فرق نفس نهاد و دروازه شهادت را گشود تا امروز کاروان مدافعان حرم راه به باغ شهادت برند و این دروازه بسته نماند. زبان هنر یکی از رساترین و قوی ترین ابزار انتقال فرهنگ ها و به وجود آمدن تمدن هاست و به تعبیر زیبای رهبر فرزانه عزیزمان ، انقلاب به هنر نیازمند است و این هنر بایستی ممتاز و فاخر و پیشرو باشد. سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت که سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفت.  هنر انقلاب اسلامی برگرفته از حکمت اسلامی است یعنی آمیختگی همگونی با عقلانیت و معنویت دارد . هنر انقلاب امروز مانند یک نهال بالنده در مسیر تندباد ناتوی فرهنگی، پناهگاه ذهنی و عاطفی ملتی است که برای حفظ ارزش‌های خود از این هنر انتظار آرمان خواهی، آرامش بخشی و امید آفرینی را دارد.

اینجانب فرارسیدن روز هنر انقلاب اسلامی را به یکایک هنرمندان فرهیخته که جز برای اعتلای هر چه بیشتر حکمت و خرد و اندیشه ی دینی ، قدم برنمی دارند و عاشقانه و عالمانه می کوشند تا با حضور و ایثار و تلاش بر افتخارات خود بیافزایند را تبریک و تهنیت عرض می نمایم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار