اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
رحمت اللّٰه دانا

امروزه شاهد حضور سلیقه های مختلف در عرصه انتخابات محلی شورای شهر و کلانشهر هستیم. انتخاباتی که باید مدیریت نخبگرایانه که نیازمند زمان و فضای آشفته بجا مانده از گذشته است، بشود.

نظریات مختلفی درباره چگونگی مدیریت انتخابات و استفاده از کاندیدای محترم وجود دارد،که بهتر است در گام نخست از گزینش منفعتی اجتناب کرد و فضای انتخاب را به افراد مستعد و خلاق و جوانان نخبه در تمام امورات انتخاب یک شخص و کاندیدای موافق و خدمترسان داد،کسی که درد و رنج مردم را تا اکنونِ حضور در انتخابات لمس کرده و زندگی خود را در راستای توسعه فکری و فرهنگی و شناخت علمی توسعه عمران شهری هزینه و در میدان عمل قرار داده باشد.

بنابراین، می بینیم که تمام نخبگان استان و مرکز استان از اقوام عزیز و اصیل رشد یافته که در مسیر خدمت خالصانه به شهر و دیار و مردم خود کرده اند تشکیل شده و شناخته شده اند، بنابراین می توان از همین نخبگان عملی و نظری استفاده میدانی کرد، منتهی نه با شعار و بنر قومیت، که خدای ناکرده اگر در آینده عملکرد منفی در کارنامه داشته اند به اسم اقوام عزیز ثبت و تعریف بشود.

در فضای انتخابات و خدمت رسانی مردمی همین اقوام مختلف هستید که سینه سپر کرده و خالصانه مهر و محبت خود را به وطن و تمام حوادث ملی و محلی هزینه ی جانی و مالی داده اند،پس ارزش این مهم را باید در تمام امورات لحاظ کرد و از همه پتانسیلهای ارزشی استفاده کرد،ولو تمام این نخبگان ارزشی در یک جبهه و نشان قرار گیرند.

ارزش خدمت امروز در پرتو صداقت است و نه جناح های سیاسی و قومی،چرا که دروغ بگونه ای فرهنگ کلامی و شعاری شده که حتی مردم عزیز دچار دوگانگی تشخیص عمل و نظر کاندیدای قبل و اکنون هستند. بنابراین،صداقت ریشه ی تمام خدمات شفاف و تهی از غرض و دلبستگی مادی و انسانی برای استفاده از رانت و تبعیض می باشد.

بگونه ای نباشد که معیار لیست ها میزان وسع مالی کاندیدا باشد که این ناجوانمری است در حق نخبگانی که وسع مالی ندارند،طوری نباشد که معیار لیست ها تنها قومیت باشد که نخبگان علمی که تنها خداوند پناه آنها است نادیده گرفته شوند،بگونه ای نباشد که افکار کاندیدا بسمت چپاول کردن و تبعیض بعد از انتخاب شدن صورت بندی شود،که دچار فرهنگ فکری شوند و حقی از محقی گرفته شود،چرا که روزگاری شده که افراد رشد اقتصادی و اندوخته های مالی خود را محرک انتخاب خود در حال و آینده ای دیگر می دانند،و نه خلاقیت و سوابق علمی و نظری..!

بنابراین، کاندیدایی موفق و مورد تایید همگان هستند که تا الان هم در عمل و هم نظر توانسته باشند صادقانه و شجاعانه و بی توقع همه شعور و توانمندی فکری و عملی خود را در راستای خدمات فرهنگی،سیاسی و اجتماعی و عمرانی قرار داده باشند،بهترین گزینه های انتخاباتی نه از میزان غنی بودن و میزان سرمایه مالی کاندیدای شناخته می شوند و نه انسجام قومی،بلکه کاندیدایی موفق هستند که خود را فرزند و محصول دانشگاه و خدمتگزار مردمی بدانند و معرفی کنند که فرهنگ چپاول و دروغ را ریشه کن و نهال امیدواری را در دل و فکر مردم خود در مسیر صداقت و خدمت زنده و احیاء کنند.

ان شاءالله که همانان که برای خدمت آمده اند پیروز عرصه ی انتخابات بشوند،و مردم را به ارزش انتخاب خود امیدوار و آگاه کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار