اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
رئیس ستاد انتخابات خوزستان:
هیات های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 67 شهرستان و بخش استان تشکیل شدند.


رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: هیات های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 67 شهرستان و بخش استان تشکیل شدند.

علی حسین حسین زاده جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این هیات های اجرایی در 27 شهرستان و 40 بخش مستقل خوزستان تشکیل شده اند و بر اساس قانون از امروز وظیفه مشخص کردن تعداد شعب اخذ رای و اعضای صندوق ها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه هیات اجرایی دارای 13 عضو است افزود: طبق قانون 30 نفر از معتمدان توسط فرماندار و با نظارت هیات های نظارت معرفی می شوند که بر اساس انتخابات از بین آنها 9 نفر به عنوان عضو اصلی و چهار عضو علی البدل هیات اجرایی در هر شهرستان و بخش تعیین می شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: بر اساس انتخابات گذشته و برآورد اولیه تعداد شعب سه هزار و 500 تا سه هزار و 700 پیش بینی شده است.

حسین زاده همچنین درباره روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی به اتمام رسیده و لیست نامزدهای تایید شده به هیات های نظارت ارسال شده است.

وی افزود: هیات های نظارت هفت روز مهلت دارند که داوطلبان تایید شده را مورد بررسی قرار دهند و پس از آن نتایج را به فرمانداری ها اعلام کنند که فرمانداران نیز به صورت محرمانه نتایج را به داوطلبان ابلاغ می کنند.

بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت سال 1396 در کشور برگزار خواهد شد.

در چهار شهر خوزستان (خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان) انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود. وزیر کشور سه شنبه 22 فروردین خطاب به فرمانداران سراسر کشور، دستور تشکیل هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد که این بخشنامه به منزله صدور دستور شروع انتخابات است. 

این هیات ها طبق مواد 38 و 39 قانون انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مواد 9، 12 و 14 آیین نامه اجرایی این قانون، نسبت تشکیل می شوند. ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از 22 فروردین آغاز شده که تا 26 فروردین ادامه دارد.

برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان نیز 16 هزار و 913 نفر داوطلب شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار