اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری از امروز/ سوابق اجرایی ۶ نامزد ریاست جمهوری / انجام تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری تا 28 اردیبهشت
پس از اعلام سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر پایان بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و اعلام اسامی کاندیداها...
پس از اعلام سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر پایان بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و اعلام اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری و اعلام لیست کاندیداهای ریاست جمهوری به وزارت کشور تا امشب، اخبار غیررسمی درباره گزینه هایی نهایی مطرح شد که این گمانه‌ها حاوی شش نام بود؛ خبری که در نهایت دقایقی پیش توسط وزارت کشور رسماً تأیید شد.
 
به گزارش شوشان ، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان ساعتی پیش تأکید کرد: به خاطر اینکه لازم بود بررسی بیشتری درباره احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری داشته باشیم و از طرفی امروز مواجه بودیم با اینکه کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در قم تشکیل می‌شود و چون اعضای شورای نگهبان همزمان عضو مجلس خبرگان بوده‌اند، تشخیص داده شد، جلسه امروز شورای نگهبان در قم برگزار شود تا مسائل را سریع‌تر بررسی کنیم.

او تصریح کرد: پس از نماز ظهر و عصر امروز، جلسه اعضای شورای نگهبان برگزار شد که محور آن ادامه بحث‌های گذشته درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود. خوشبختانه در این جلسه به جمع‌بندی رسیدیم و در حال حاضر مشغول انجام کارهای کارشناسی و مقدمات اداری هستیم و تلاش می‌کنیم نتایج را تا پایان ساعات امروز خدمت دوستان در وزارت کشور تقدیم کنیم.
 
آخرین گمانه زنی‌های رسانه‌ای از احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری 
  
بنا به رویه مرسوم و قانونی ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور، نام کاندیدای تأییدصلاحیت شده توسط شورای نگهبان را که این شورا در قالب نامه‌ای به این ستاد اعلام می‌کند، رسماً منتشر خواهد کرد. در این شرایط خبرهای تایید نشده‌ای درباره کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای مجازی منتشره که منابع رسمی هنوز واکنشی نسبت به این اسامی نداشته اند.
 
خبرهای دریافتی، حاکی از آن است که شش کاندیدا به تأیید نهایی اعضای شورای نگهبان رسیده‌اند و حجت الاسلام حسن روحانی، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، مصطفی هاشمی طبا و مصطفی میرسلیم به عنوان کاندیداها اعلام شده‌اند.
 
 تکمیلی؛ اعلام رسمی تأیید صلاحیت روحانی، قالیباف، رئیسی، جهانگیری، هاشمی طبا و میرسلیم
 
سخنگوی ستاد انتخابات ریاست جمهوری، رسما اعلام کرد ابراهیم رئیسی، حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، مصطفی هاشمی طبا و مصطفی میرسلیم تایید صلاحیت شده اند.
 
تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از اول اردیبهشت ماه به مدت 20 روز آغاز می‌شود. انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود. 

انجام تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری تا 28 اردیبهشت

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز شده و تا 8 صبح 28 اردیبهشت ماه بلامانع است و همچنین فعالیت کارمندان دولت در ساعات اداری و استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخابات ممنوع است.

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور طی سخنانی اظهارداشت: شب گذشته شورای نگهبان نتیجه احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جهوری را اعلام کرد که بر این اساس آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم، اسحاق جهانگیری کوه شایی، حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سید مصطفی هاشمی طبا توسط شورای نگهبان احزار صلاحیت شدند.

وی افزود: مطابق ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز شده و تا ساعت 8 صبح پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: مهر، تعرفه و صندوق و سایر لوازم برگزاری انتخابات به تمامی استانها ارسال شده است و طبق برنامه زمانبندی به فرمانداری ها و بخشدارای ها ارسال می شود.

احمدی ضمن توصیه به تمامی ستادهای انتخاباتی نامزدها به مطالعه دقیق قانون در زمینه انجام تبلیغات با اشاره به ماده 68 قانون گفت: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان دولت در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

وی با اشاره به ماده 74 قانون ادامه داد: کلیه رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب و الکترونیک و سایر شبکه‌های مجازی، حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و یا مطالبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد. در صورت وقوع این تخلف، نامزدهای مزبور حق دارند پاسخ خود را ظرف هجده ساعت پس از انتشار، به وسیله وزارت کشور به رسانه مزبور بدهند و رسانه مزبور مکلف به نشر فوری آن در اولین زمان ممکن است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: نامزدها و ستاد انتخاباتی آنها از تخریب خودداری کنند و برنامه ها و طرح های خود را برای مردم تبیین کنند و ملت بزرگ ایران و نامزدها و طرفداران مطمئناً قانون را رعایت خواهند کرد.

احمدی درباره انتخابات شوراها تاکید کرد: فردا نتایج اولیه بررسی هیات های اجرایی و نظارت در رد یا تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها توسط فرمانداران و بخشداران ابلاغ خواهد شد. وی گفت: تبلیغات انتخابات شوراها و میاندوره‌ای مجلس از 21 الی 27 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار