اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
با حضور و استقبال مردم شوشتر، همایش بزرگداشت فردوسی به مدت سه شب در تالار فرهنگ شهرستان شوشتر برگزار شد.
به گزارش شوشان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، پانزدهمین دوره بزرگداشت حکیم توس، ابوالقاسم فردوسی از چهارشنبه شب سی ام فروردین ماه تا جمعه شب یکم اریبهشت با حضور اندیشمندان، شاهنامه پژوهان، نقالان برتر کشوری، اصحاب هنر، فرهنگ، رسانه، مردم و مسئولین در تالار فرهنگ شوشتر برگزار شد.

دکتر سیدضیاءالدین هاجری رئیس انجمن پاسداری و پالایش زبان فارسی که سه شب میهمان و سخنران این همایش بود در باب فردوسی و شاهنامه از منظر جامعه شناسی، ادبی و پزشکی ایراد سخن نمود.

وی با اشاره به نقش فردوسی در حفظ و انسجام زبان پارسی گفت: اگر رستاخیز و خیزشی که فردوسی، بخرد فرزانه‌ی توس، در به‌کاربردن واژه‌ها‌ی دری برپا نموده بود، همچنان دنبال می‌شد و هر یک از سرایندگان و نویسندگان، درخورِ تاب‌وتوان و نیروی خود واژگان فارسی را به کار می‌گرفتند، زبان فارسی راهی دیگر را می‌پیمود و سرنوشتی نیکوتر می‌یافت.

این شاهنامه پژوه در راستای درک بهتر مفاهیم و عبارات موجود در شاهنامه گفت: خواندن و اندریافت نوشته‌های کهن پارسی، همچون شاهنامه، بدون شناخت درست از معنی واژگان کاری ناشدنی است.

علی بهرامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شوشتر نیز در آخرین شب اجرای این همایش بزرگ ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران و تأکید بر کیفیت بالای این همایش به نسبت سالهای پیش گفت: تداوم این کار ارزشمند از جهات مختلفی اهمیت دارد که مهمترین آن اشاره به ارزش های انسانی و اصول اخلاقی آمده در شاهنامه است و بینندگان را به تفکر در این اخلاقیات وا می دارد.

در پایان مراسم از دست اندرکاران، هنرمندان و میهمانان همایش با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.














نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار