اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
 رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران گفت: 37 درصد مدارس کشور توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

 محمد رضا حافظی چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز بیان کرد: 650 هزار نفر خیر مدرسه سازدر ایران فعال هستند و یک هزار خیر مدرسه ساز نیز در خارج از کشور وجود دارد که در مدرسه سازی در ایران مشارکت می کنند.

وی گفت: فعالیت گسترده خیران مدرسه ساز ، خیران دانشگاه ساز، خیران راه و ترابری و بسیاری از مجمع های خیرین به وجود امد. حافظی درادامه افزود: طی تحقیقاتی که انجام گرفت مشخص شد که 10 درصد از ایرانیان در کشورهای دیگر زندگی می کنند که فرزندان آنها در مدارس غیر ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ایران درادامه افزود: تحصیل این دانش آموزان در مدارس غیر ایرانی باعث می شود با فرهنگ خارجی آشنا شوند و حتی روحیه مبارزه علیه کشور ایران را به آن ها بیاموزند.

وی گفت: از این رو خیران مدرسه ساز تصمیم به ساخت مدرسه در خارج از کشور کرده اند.
حافظی عنوان کرد: پارسال دولت دو هزار میلیارد ریال و خیران مدرسه ساز 9 هزار میلیارد ریال به امر مدرسه سازی اختصاص دادند که خیران تقریبا چهار برابر دولت برای مدرسه سازی هزینه کردند.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور درادامه افزود: در کشور مدرسه هایی به نام مدرسه های مهرورزی با کمک دانش آموزان ساخته شده است . در این مراسم از تعدادی از خیران مدرسه ساز استان تقدیر شد.

در این مراسم ورزشکار مدال آور ملی خوزستانی در رشته تنیس روی میز خانم ' مشکات بهمئی' مدال طلای خود را به مجمع خیران مدرسه ساز هدیه کرد. در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردها و صنایع دستی عشایر استان نیز برپا شد.

برچسب ها: خیران ، مدارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار