اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جشنواره جابر بن حیان: 50 هزار کار تحقیقاتی توسط دانش آموزان انجام شده است / پژوهش باید تبدیل به ثروت شود
تحقیقات دانش آموزی نباید به بایگانی ها سپرده شود بلکه باید بتوانیم نتایج آنها را عملیاتی و وارد جامعه کنیم.

شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: پژوهش سبب ایجاد غرور و اعتماد ملی در کشور می شود و باید تبدیل به ثروت شود.

محمد تقی زاده در جشنواره «جابربن حیان» با اظهار اینکه  سواد نباید لای کتاب های درسی بماند، گفت: پژوهش های دانش آموزی باید به مرحله تولید برسند و تبدیل به ثروت شوند تا اعتماد ملی در کشور افزایش پیدا کند.

وی  با اشاره به اینکه 50 هزار کار تحقیقاتی توسط دانش آموزان انجام شده است ،افزود: تحقیقات دانش آموزی  نباید به  بایگانی ها سپرده شود  بلکه باید بتوانیم نتایج آنها را عملیاتی و وارد جامعه کنیم.

تقی زاده گفت: لازم است تا ذهن دانش آموزان ما با تحقیق و پژوهش آشنا باشد و هر اقدامی که انجام می دهیم باید حاصل یک فعالیت پژوهشی باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان «انسان دانا» را ثروت پایدار جامعه دانست و گفت: انسان دانا کسی است که آسیب های سرزمین خود را به خوبی تشخیص می دهد و مهارت های زندگی را فراگرفته باشد.

وی اضافه کرد: نگاهی به تاریخ این سرزمین نشان می دهد که استان خوزستان 600 سال قبل آکسفورد دارای دانشگاه بوده است و جابرن حیان نیز که امروز جشنواره ای به نامش برگزار شده است در قرن 8 میلادی زندگی می کرده است از این رو لازم است تا ضمن درک و فهم پیشینه تاریخی خود، سهم خود را در تولید علم در جهان افزایش دهیم.

تقی زاده خاطر نشان کرد: چیزی که باعث دوام ،پایداری و حفظ یک تمدن می شود شناخت نسبت به مواریث و حرکت های تاریخی است و اگر این اتفاق بیفتد، بستر پیشرفت در کشور فراهم می شود.

گفتی است؛مرحله استانی جشنواره جابرین حیان با محوریت ارائه پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی در قالب یک نمایشگاه در اهواز برپا می باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار