شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از آمادگی اولین طرح فرآوری نمک دریایی کشور در استان جهت افتتاح خبر داد. 
 
سید نورالله حسن زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول شرکت فرآوری نگین املاح خوزستان تولیدکننده نمک یددار خوراکی دریایی تصفیه‌شده با ظرفیت سالانه 40 هزار تن آماده افتتاح است که اشتغال مستقیم آن در این مرحله 60 نفر است.
 
وی با بیان این‌که این طرح در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع با زیر بنای 10 هزار متر مربع احداث شده است، افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مبلغ بیش از 150 میلیارد ریال احداث شده است.
 
حسن زاده، تکنولوژی بکار رفته در این طرح را منحصر به فرد و به روز دانست و در خصوص این نمک تولیدی تصریح کرد: این نمک که علاوه بر مصرف خوراکی در صنعت دارویی نیز بکار می‌رود، با کیفیت بالایی که دارد نیاز خانوار به مصرف نمک را به یک چهارم کاهش می‌دهد و تاثیر بسزایی بر سلامت افراد خواهد داشت و عاری از وجود هرگونه فلزات سنگین است.
 
وی ضمن اشاره به خلوص بیش از 99 درصدی این محصول گفت: این نمک از نظر کیفی بهترین نمک خوراکی کشور محسوب می‌شود که در همه ابعاد با بهترین نمک‌های خوراکی دنیا نظیر سالین فرانسه قابل رقابت است و می‌توان امیدوار بود که صنایع غذایی استان نیز با استفاده از این نمک به افزایش کیفیت محصولات غذایی اقدام کنند و با استفاده از این نمک بتوانند هر چه بیشتر با تولیدات سایر رقبا به رقابت بپردازند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همچنین از احداث اولین باغ موزه نمک کشور در مجاورت این طرح در آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این نمک پس از تامین نیاز داخلی و راه‌اندازی طرح توسعه، بتواند در بازارهای صادراتی نیز جایگاه مناسبی پیدا کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار