شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
گزارش شوشان از نشست شورای اداری خوزستان / معاون سیاسی وزیر کشور: مصوبات در نظر گرفته شده برای خوزستان منحصر بفرد است / مشاور رییس جمهور : دولت یازدهم طرح خدمات به ایثارگران را اجرایی کرد / ناصری نژاد نماینده شادگان: خواهان اجرای مصوبات دولت در خوزستان هستیم
نشست شورای اداری خوزستان با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد. به گزارش شوشان ، معاون سیاسی...
شوشان: نشست شورای اداری خوزستان با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد. به گزارش شوشان ، معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تلاش های دولت یازدهم برای رفع مشکلات خوزستان اظهار کرد: با اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران، حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان ظرف سه سال توسط دولت برای خوزستان هزینه می شود که با توجه به بودجه عمرانی سالانه کشور که حدود ۶۰ میلیارد تومان است، مصوبه ای منحصر به فرد است.

علی اصغر احمدی تصریح کرد: خوزستان مشهد الرضای ایران است و جایگاه خوزستان بیش از این هاست چون خوزستان قطره قطره خون شهدا را بر پشت خود دارد. وی در خصوص انتخابات عنوان کرد: انتخابات به معنای مشارکت حداکثری و  به معنای یک کار سالم و قانونمند مدنظر ما است. 

وی افزود: قانون اساسی کشور حق تعیین سرنوشت را به همه مردم داده و یکی از راه های استفاده از این حق ، شرکت در انتخابات است. احمدی نتایج حضور حداکثری در انتخابات را یادآور شد و گفت: همه کسانی که دل در گرو عزت و سربلندی ملت ایران و کشور دارند باید از حقوق قانونی خود استفاده کنند چون در غیر این صورت قطعا ضرر می کنند. در شرایطی که دنیا متلاطم است و هژمونی سیاسی دنیا در حال تغییر است، آمریکایی ها در درون کشورشان با اروپایی ها و روسیه مشکل دارند و در یمن ، سوریه و برخی کشورها آتش بپا کرده اند، ایران به برکت خون شهدا کشوری امن است.

وی بیان کرد: آنجا که امنیت کشور تضمین و دشمن پس زده می شود ؛ حضور ملت ایران به ویژه در صحنه انتخابات است؛ رأی ملت به هر کدام از کاندیداها که باشد، به معنای حضوری پررنگ است و نباید از آن غافل شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور نسبت به استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات هشدار داد و گفت: آرامش، امنیت و سلامت انتخابات به ویژه رعایت حق الناس از تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات است. در زمینه برگزاری انتخابات به همه مسئولان دستگاه های اجرایی توصیه می کنم که آخرت خود را برای دنیای کسی خراب نکنند. از فرمانداران و مجریان انتخابات می خواهم که با هیچ کسی معامله نکنند و خدا را درنظر بگیرند. تشخیص اصلح با مردم و میزان رأی ملت است؛ رأی افراد حق الناس است و خداوند هرگونه ضایع شدن این حق را نمی بخشد.

دولت یازدهم طرح خدمات به ایثارگران را اجرایی کرد

حجت الاسلام و المسلمین ولی زاده مشاور ریاست جمهوری در امور ایثارگران با اشاره به خدمات دولت در خصوص جامعه ایثارگران و رزمندگان اظهار کرد:  اگر کسی به شهادت و خانواده شهدا و کلام امام باور داشته باشد، خدمتگذار خانواده شهدا، نظام و مردم خواهند بود همانگونه که دولت تدبیر و امید با خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران نشان داد به شهدا و ایثارگران باور دارد.

وی افزود: اعتقاد دولت تدبیر و امید فرمایش امام است که باید دغدغه رزمندگان و ایثارگران را داشت. کسی که خودش در جنگ نبوده شهدا را باور ندارد. 

حجت الاسلام ولی زاده یادآور شد: روحانی از جنس ایثارگران و از ایثارگران ۸ سال جنگ بوده و ده‌ها نفر در دامان اش شهید شدند. او شهدا را باور دارد چون قانون خدمات جامع ایثارگران که سال ۹۰ تصویب شد و سال ۹۱ ابلاغ شد، با نفت بشکه ای ۱۴۰ دلار اجرا نشد و با وجود این که فقط یک بند آن ۷۰۰ میلیارد دلار برای دولت بار مالی داشته، روحانی دو ماه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم این قانون را ابلاغ کرد. یکی دیگر از اقدامات دولت این بود که رزمندگان از امسال رزمندگان از خدمات نظام بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: دولت در بحث ایثارگران دبیرخانه شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت را که دولت پیش انجام نداد در سال ۹۴ ابلاغ کرد روحانی آن را ابلاغ کرد و امروز تلاش دولت نهادینه کردن این فرهنگ شده است. یکی دیگر از اقدامات دولت پرداخت معوقات خانواده شهدا از سال ۸۹ بود که در نفت چهل ۱۴۲ دلاری پرداخت نشده بود دولت در فروردین ماه امسال تمام این معوقات را پرداخت کرد. امروز فرزندان رزمندگان از حقوق یکسان با فرزندان جانبازان برخوردارند و از ۳۰ درصد پرداخت هزینه دانشگاه و ۳۰ درصد پرداخت بلیط هواپیما، استفاده از یک مقطع تحصیلی و  حق انشعاب آب و برق و گاز برخوردارند. 

مشاور ریاست جمهوری در امور ایثارگران درخصوص عملکرد دولت یازدهم عنوان کرد: باید جانب انصاف رعایت کنیم. از دوران مظفرالدین‌شاه تاکنون یعنی طی 100 سال ، 910 میلیارد دلار نفت فروختیم و تنها در دولت احمدی نژاد ۷۰۰ میلیارد دلار فروخته ایم اما هیچ اقدامی در این دولت صورت نگرفت ولی امروز به لطف دولت تدبیر و امید هیچ ایرانی مشکلات خدمات درمانی ندارد.

استاندار خوزستان: دولت روحانی، فرمایش مقام معظم رهبری را نه در حرف بلکه در عمل نشان داد

به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان درخصوص اقدامات دولت در خوزستان بیان کرد: درست است که خدمات دولت یازدهم به خوزستان بی نظیر است ولی خدمات استان خوزستان هم برای کشور بی نظیر است و لذا شایسته توجه ویژه و تصویب مصوبه 5 گانه بوده است.

وی با اشاره به تلاش های دولت در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: دولت روحانی برای اجرای  طرح 550 هزار هکتاری اهتمام ویژه ای به خرج داد و اجازه نداد که فرمایش رهبری بر زمین بماند. با اهتمام بی نظیری پیگیر طرح 550 هزار هکتاری است و تعهد اش نسبت به فرمایش مقام معظم رهبری را نه در حرف که در عمل نشان داد.

شریعتی یادآور شد:هفته آینده برنامه عملیاتی شدن فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری به سر انجام خواهد رسید و نسبت به زمان آغاز فاز دوم آن تصمیم گیری می شود.

ناصری نژاد: خواهان اجرای مصوبات دولت در خوزستان هستیم

 رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان هماهنگی بین نمایندگان و استاندار خوزستان را عامل موفقیت های اخیر استان دانست و گفت: در سال گذشته مجمع نمایندگان خوزستان با هماهنگی کامل با استاندار و معاونت بودجه و برنامه ریزی، جلسات مختلفی برای برنامه و بودجه استان خوزستان برگزار کرد. نمایندگان مجلس وقت گذاشتند و در بستن بودجه ۹۶ جلسات زیادی در کمیسیون ها، صحن علنی و برنامه و بودجه داشتیم و مصوبات خوبی هم صورت گرفت که امیدوارم محقق شود.

وی با تاکید بر دنبال شدن مصوبات درخصوص خوزستان به طور جدی، اظهار کرد: ما خواهان این هستیم که استان خوزستان در صدر اولویت های کشور باشد و در تخصیص اعتبار نگاه ویژه به آن شود. دست خوزستان را باید بگیرید چون حل مشکلات استان نیاز به عزم ملی دارد و بدون کمک مرکز و مسئولان مرکز نشین نمی توانیم از پس مشکلات خوزستان برآییم.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان این که مشکلات خوزستان نیاز به عزم ملی دارد، بیان کرد: نگران کننده است که باز هم شاهد این هستیم که شهر اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور انتخاب می‌شود؛ روزهای متمادی درگیر گرد و خاک و مشکل سلامت و بهداشت هستیم. این  باید رشته رسیدگی شود وضعیت بیکاری خوزستان نگران کننده است و نیاز به عزم جدی دارد.

طرح 550 هزار هکتاری خوب شروع شده اما بنا نبود دو فاز شود. با توجه به اصرار مقام معظم رهبری برنامه باید انجام شود و به پایان برسد. ما دغدغه ای جز درد مردم استان خوزستان نداریم و خواهان اجرای مصوبات دولت در خوزستان هستیم. این استان باید از این مشکلات رها شود و مردم در رفاه زندگی کنند و از این درد همیشگی رها شوند.


حاجتی: اعتبارات خوزستان امسال از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شد

رییس برنامه و بودجه استان خوزستان از رشد 100 درصدی اعتبارات دولتی خوزستان خبر داد و گفت: همدلی ویژه ایجاد شده از طریق تعامل بین نمایندگان و مدیریت ارشد استان در همین مدت کوتاه دستاوردهای خوبی برای استان داشته به شکلی که اعتبارات خوزستان امسال از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شد و باعث رونق در فضای حوزه عمرانی استان خواهد شد. 
وی افزود: در درآمدهای مالیاتی هم توانستیم رشد 1.1 درصدی را برای خوزستان به تصویب برسانیم.

حاجتی حل 5 معضل قدیمی استان را حاصل همین همدلی دانست و اطهار کرد: تعامل بین نمایندگان منجر به حل 5 معضل قدیمی استان  بود که در نخستین جلسه هیئت دولت در سال 96 تصویب شد . بنا شد در بحث آب، برق ، فاضلاب، کنترل کانون ریزگردها و تکمیل فاز دوم ۵۵۰ هزار هکتاری اقدامات عاجل صورت گیرد که در کشور بی‌سابقه است. 

وی یادآور شد: بر اساس این مصوبه بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان طی سه سال به این پروژه تعلق خواهد گرفت.

شمسایی: مصوبات 5 گانه دولت، در تاریخ خوزستان بی نظیر است

مدیر کل سازمان آب و برق استان خوزستان با بی نظیر خواندن مصوبات دولت یازدهم برای استان خوزستان، بیان کرد: تنها مقطعی که کارهای توسعه ای به این شکل گسترده انجام شد، اقدامات انجام شده بین سالهای ۱۳۳۷ ۱۳۴۵ بود که باعث احداث سد دز و شبکه های آبیاری در شمال خوزستان  شد. این اقدامات، بزرگترین کار در تاریخ گذشته خوزستان بود ولی مصوبه کنونی دولت از آن هم بزرگتر است و اگر اجرایی شود پیشرفت قابل توجهی در بخش‌های مختلف استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل خسارات جنگ به عنوان خسارات مستقیم جنگ هستند ولی بیشتر آن را خسارات غیرمستقیم شامل می‌شود که جنگ باعث اش شده است. 

شمسایی با بیان این که مسئله آب و فاضلاب شهری استان خوزستان تا سال ۱۴۲۵ حل خواهد شد، عنوان کرد: برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان تا سی سال آینده، ۹۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع مختلف تخصیص خواهد داده شد. استانداری خوزستان هم حداقل ۳۰ درصد از محل ردیف ۳ درصد از فروش نفت برای مناطق محروم و مفت خیز را برای بازسازی شبکه توزیع آب شهرهای و روستاهای استان تامین می کند. وزارت نیرو هم از محل طرح آبرسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن ۲۰۱۵ میلیارد ریال را به خوزستان اختصاص خواهد داد.

وی با اشاره به این که بیش از 2 هزار روستا از این طرح منتفع می شوند، گفت: 38 شهر و 2 هزار و 145 روستا شامل طرح آبرسانی می شوند. با این طرح که بنا شد قرارگاه خاتم الانبیا سرعت کار را افزایش دهد و ظرف ۳۰ سال آن را به اتمام برساند، مشکل آبرسانی به شهرستان‌ها و روستاهای استان به طور کامل حل خواهد شد.

مدیر کل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در چند سال آینده اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع آب شهری برای بیش از 20 شهر و 2 هزار و 25 روستا آبرسانی، و ایجاد تاسیسات فاضلاب برای 17 شهر استان مطابق با مصوبه هیئت وزیران انجام می شود.

وی درخصوص بودجه اختصاص یافته به این طرح گفت: 2 هزار و 872 میلیارد تومان فاینانس داخلی و خارجی و 980 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی و در مجموع 3 هزار و 852 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته است.

شمسایی افزود: شمال شرق خوزستان الان مناقصه برگزار شده و پیمانکار در چند روز آینده مشخص خواهد شد. فاینانس به آن تعلق گرفته که یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بخش خارجی و ۱۵۰ میلیارد تومان منابع داخلی است که از طریق اوراق مشارکت یا سایر درآمد عمومی کشور تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: فقط در شهرهای شمال شرق استان خوزستان هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان هزینه می شود و برای شهرهای جنوب شرق استان هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که اسناد آن در دست تهیه است و مناقصه آن به زودی انجام می شود که شهر های شوشتر ملاثانی ترکالکی و شهرها و روستاهای مسیر را شامل می‌شود.

مدیر کل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: طرح آبرسانی برای شهرهای جنوب شرق استان آبرسانی به ۶۸ و شهرستان ۴۱۷۰ روستا را شامل می‌شود. تامین آب کل شهرهای استان از سد دز و سد کارون ۳ و بخشی نیز از سد کوثر نزدیک بهبهان تامین می‌شود.

ابلاغ یک سوم اعتبارات ۹ هزار میلیاردی طرح آب و فاضلاب خوزستان

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان به 9 هزار و 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت:  این طرح تقریبا نهایی شده است و یک سوم اعتبارات آن بابت سال اول، روز گذشته (یک‌شنبه) به استاندار خوزستان ابلاغ شد.

سیدحمید پورمحمدی اظهار کرد: بحث مشکلات استان خوزستان همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و رئیس‌جمهور نیز اوایل اسفندماه سال گذشته به این استان سفر کرد و در آن سفر به مردم خوزستان قول داد که مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را حل خواهد کرد. وی ادامه داد: متعاقب سفر رئیس‌جمهور، دکتر محمدباقر نوبخت نیز به استان سفر و مشکلات موجود را به صورت عینی مشاهده کرد و پس از آن جلسه شورای برنامه‌ریزی را نیز تشکیل داد و در آن جلسه، سازمان برنامه و بودجه موظف شد طرحی را برای حل مشکلات استان خوزستان به جلسه هیأت وزیران ارائه دهد.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: سپس ظرف کمتر از 20 روز، پنج ابرطرح به‌عنوان موضوعات مهم استان خوزستان در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفت که یکی از این طرح‌ها، موضوع حل مشکلات آب و فاضلاب، شبکه‌های آب و فاضلاب و شبکه آبرسانی خوزستان بود.

وی اضافه کرد: موضوعات بعدی نیز به ترتیب اجرای فاز دوم طرح اراضی 550 هزار هکتاری خوزستان، مهار ریزگردها، احیای کارون و حل مشکلات برق در استان بود. پورمحمدی گفت: سازمان برنامه و بودجه در قالب پیش‌نویس مصوبه هیأت وزیران، در اولین جلسه این هیأت، طرح را ارائه کرد و سپس جلسات اول و دوم هیأت وزیران، صرف بررسی این طرح شد و در نهایت در 15 فروردین سال جاری این طرح مصوب و قرار بر این شد که این پنج طرح بزرگ را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان‎کرد: طرح اول 9 هزار و 540 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که طی آن، آب تقریباً شهرها و روستاهای استان را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ 50 درصد این طرح در قالب طرح غدیر به علاوه اندیمشک و دزفول است که به سه هزار و 600 میلیارد تومان پول نیاز دارد.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: سایر طرح‌ها شامل آبرسانی به شهرها و حل مشکلات فاضلاب اهواز و 17 شهر دیگر استان و همچنین اصلاح شبکه‌ها نیز به 6 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که طی آن‎ها در مجموع 9 هزار و 450 میلیارد تومان، فقط برای حل مشکلات آب و فاضلاب نیاز است.

وی در این خصوص اضافه کرد: این طرح تقریبا نهایی شده است و یک سوم اعتبارات آن بابت سال اول، روز گذشته (یک‌شنبه) به استاندار خوزستان ابلاغ شد تا این کار به یاری خدا با سرعت پیش رود.

پورمحمدی یادآور شد: موضوعات برق، ریزگردها، احیای کارون و فاز دوم اراضی کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارند که چنانچه بتوانیم این‌ها را نیز اجرایی کنیم، در مجموع حدود 23 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان خوزستان انجام خواهد شد که امیدوارم به واسطه آن شاهد عمران، آبادی و شکوفایی این استان باشیم.

وی عنوان کرد: در بحث تأمین آب و حل مشکلات فاضلاب و شبکه‌ها، بازه زمانی سه ساله را در نظر گرفته‌ایم و این در حالی است که برای موضوعات ریزگردها، برق و احیای کارون، در حال مطالعه هستیم که طی ماه آینده و براساس بررسی‌ها، بازه زمانی و میزان اعتبار آن را مشخص خواهیم کرد اما همانگونه که گفتم برآورد تقریبی ما برای این امر حدود 23 هزار میلیارد تومان در مجموع است.
 





























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار