بر اساس دستورالعمل های رسیده از وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر در شورای آموزش و پرورش خوزستان تصمیم گرفته شده که درصد هرچه بیشتری از دانش‌آموزان را به رشته های کار و دانش و هنرستان ها سوق یابند... "> تبعات هنرستان اجباری!
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

بر اساس دستورالعمل های رسیده از وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر در شورای آموزش و پرورش خوزستان تصمیم گرفته شده که درصد هرچه بیشتری از دانش‌آموزان را به رشته های کار و دانش و هنرستان ها سوق یابند...

اختصاصی شوشان : بر اساس دستورالعمل های رسیده از وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر در شورای آموزش و پرورش خوزستان تصمیم گرفته شده که درصد هرچه بیشتری از دانش‌آموزان را به رشته های کار و دانش و هنرستان ها سوق یابند.

اما سیاست تازه آموزش و پرورش، گسترش هر چه بیشتر هنرستان و رشته های کار و دانش است و دلیل اصلی آنها هم این است که دانش آموزانی که به هنرستان می روند در آینده آسان تر از رشته های نظری می توانند کار و پیشه به دست آورند. اما این که به راستی آموزش و پرورش با چه ساز و کاری می خواهد هفتاد درصد دانش آموزان سال نخست متوسطه را به هنرستان ها ببرد و بکشاند، معلوم نیست.

گرچه شرایط هنرستان ها و رشته های کار و دانش و میزان امکانات گوناگون آموزشی آنها و سطح کیفی کاری که انجام می دهند هم، نکته درخور درنگی است. اما مایه شگفتی این است که آموزش و پرورش،گویا بر آن شده که به هر روشی که می‌تواند به این آمار 50 درصد دانش آموز هنرستانی و کار و دانشی برسد.

واپسین تصمیمی که در همین زمینه گرفته شده و به دبیرستان ها اعلام گردیده این است که اگر دانش آموزی در سال نخست دبیرستان، به هر دلیل، در خرداد ماه نتوانست قبول شود برای نمونه این که در همه درس ها قبول شود اما حتا در یک درس تجدید گردد حق رفتن به هیچ کدام از رشته های نظری را نخواهد داشت و در سال دوم ناگزیر به رفتن به هنرستان یا رشته های کار و دانش می باشد! از دید این که امکان گزینش در آموزش را محدود می سازد؛ به استرس امتحانی دانش آموزان سال نخست می‌افزاید به ویژه آنهایی که نمی خواهند به هنرستان بروند و در برخی درس های نظری قوی و در برخی درس‌های دیگر ضعیف اند؛ به نظر می رسد پرداختن به بحث آموزش‌هاي مهارتي، عزمي جدي‌تر مي‌خواهد چرا که و با وجود صنايع و دستگاه‌هاي مختلف در استان، جوانان مي‌توانند مهارت‌هاي لازم را براي اشتغال فرا بگيرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار