شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
بر اساس آنچه گزارش شده، بیشتر موارد تخلف در الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان، ‌مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوی منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت بوده است
رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به تخلفات تبلیغاتی کاندیداهای شوراها، گفت: بر اساس آنچه گزارش شده، بیشتر موارد تخلف در الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان، ‌مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوی منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت بوده است.

لطف‌الله هاشمی در خصوص تخلفات تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر و روستا، ‌اظهار کرد: در این زمینه تخلفاتی وجود داشته است که در جلسه روز دوشنبه با فرمانداران، از آن‌ها خواستیم با متخلفان برخورد کنند.

وی با اشاره به موارد تخلف تبلیغاتی شورای شهر و روستا، عنوان کرد:‌ نصب به هر گونه پلاکارد با ابعاد بیش از 100 در 70، استفاده از وسایل و امکانات وزارت‌خانه، ‌ادارات، شرکت‌های دولتی، موسسات وابسته به دولت و شهرداری و همچنین موسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند، انجام فعالیت‌های تبلیغاتی توسط مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدها در قلمرو جغرافیایی مسئولیت خود، الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان، ‌مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوی منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، از جمله موارد تخلف تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خوزستان خاطرنشان کرد:‌ بر اساس آنچه گزارش شده است، بیشتر موارد تخلف در الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان، ‌مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوی منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت بوده است. ما نیز از هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها خواسته‌ایم که در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را به ما گزارش دهند.

وی گفت: در کمیته حقوقی نیز به استعلام‌هایی که با توجه به قانون انتخابات به دست ما می‌رسد، پاسخ می‌دهیم و هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها نیز مکلف هستند که اخبار مربوط به انتخابات در خصوص فعالیت‌های تبلیغاتی را رصد کنند و موارد تخلف را به فرمانداری‌ها و هیات بازرسی استان گزارش دهند. فرمانداران هم گزارشاتی مبنی بر تخلف نامزدها در امر تبلیغات را دریافت می‌کنند و با دعوت از نامزد، تذکراتی را به او خواهد داشت.

هاشمی بیان کرد: ‌ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی نیز در دادگستری برای افرادی که تخلف می‌کنند، مستقر شده است و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهند؛ همچنین تخلفات کارکنان دولت در امر انتخابات، به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت ارجاع داده می‌شود. بیشتر تلاش ما این بوده است که از طریق تذکر از تکرار تخلف کاندیداها پیشگیری کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار