اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
صدیقه جهانگیری
دکترای مدیریت محیط زیست

از زمان شروع تبلیغات در شهر اهواز ، اکثر کاندیدها اقدام به نصب پوستر تبلیغاتی در همه نقاط شهر کردند که این تبلیغات تنها به تیر چراغ برق ، باجه تلفن ، سطل آشغال ، صندوق صدقات ، صندوق پستی و پست های مخابرات ختم نشد بلکه حتی به آرامستانها و مزار از دنیا رفتگان  نیز کشیده شد.

 این تبلیغات علاوه بر آنکه چهره شهر را کثیف کرده است باعث شده تا زحمات کارگران شهرداری که چند روز شهر را پاک سازی کرده بودند به هدر برود . ضمن این که  جمع آوری و پاکسازی پوسترهای الصاق شده به در و دیوار شهر بعد از انتخابات هزینه های زیادی به شهرداری تحمیل می کند.

البته در این میان کاندیدهایی هم بودند که برای نظافت شهر ارزش قائل شده و از نصب پوستر خودداری کرده بودند  و فقط در مکان های مشخص پوسترهای خود را نصب کرده بودند.

لازم به ذکر است  "مطابق ماده ۶۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۶۲ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر مصوب ۸۴/۴/۱۶ هیئت وزیران «الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، مدارس و سایر موسسه‌های آموزشی و تابلوی منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تاسیسات دولتی و صندوق‌های پست باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن و تابلوها و املاک بخش خصوصی» ممنوع و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت."

وجود پوسترهای ناهماهنگ و معلق  که  با استرس اینکه حریف جلوتر نیفتدحکایت از این دارد که ما و همشهری هایمان تا اصلاح وفرهنگ سازی صحیح  انجام تبلیغات فاصله زیادی داریم.

در این میان برای نیل به هدف اصلاح فرهنگ سازی صحیح تبلیغات ،اختصاص حداقل مدت پنج دقیقه برای هر کاندید ها جهت معارفه ای  مختصر  با تاکید بر شعار  جلوگیری از نازیبا ساختن چهره شهر اهواز  در  برنامه های صدا و سیما خالی از لطف نبود.

حال این سوالات پیش می آید: آیا کاندیدهایی که با پوسترهای تبلیغاتی چهره شهر اهواز را این چنین می کنند می توانند عضو ایده آلی برای شورای شهر باشند؟
اندکی تفکر ...

برچسب ها: صدیقه جهانگیری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار