شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
جلسه هماهنگی پروژه های عمرانی شهرداری اهواز/ شریعتی استاندار خوزستان:شهرداری اهواز طرح ها و ایده های خوبی برای شهر دارد که به علت محدودیت منایع مالی انجام نشدند/ موسوی شهردار اهواز: حضور استاندار باعث شده است تا برخی از پروژه ها تامین اعتبار شوند و سرعت بیشتری بگیرند
شریعتی: همه تلاش من برای تامین مالی این پروژه ها است تا در کنار هماهنگی بین بخشی که صورت دادیم شاهد تسریع روند اجرایی این پروژه ها باشیم
شوشان: جلسه هماهنگی پروژه های عمرانی شهرداری اهواز شامل پروژه تقاطع چهارشیر، جاده و پل ولایت، زیرگذر شهدای خادم سیدالشهدا، مسیر چنیبه، پل فولاد و شرق آن، منطقه زردشت و پروژه‌های پل جوادالائمه و شهدای مدافع حرم  با حضور استاندار خوزستان و مسئولین سازمان های شهری در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان هدف این نشست را برای هماهنگی بین بخشی دستگاهای اجرایی و تسریع روند اتمام پروژه های بزرگ شهری دانست و افزود: اتمام پروژه های بزرگ شهری نیازمند هماهنگی های بین بخشی است تا در روند کار خللی ایجاد نشود و همچنین با همکاری به موقع روند کار تسریع شود. مثلا یک پروژه شهری ممکن است با مشکلاتی مانند برخورد به خطوط، آب، برق و تلفن و .. رو به رو شود که باید برطرف شود.


شریعتی ادامه داد: مساله انتخابات باعث شده بود تا یک ماه پیگیری پروژه های شهری روند کندی داشته باشد، به همین خصوص این جلسه برای تسریع بخشی این پروژه ها هماهنگ و برگزار شد. در این جلسه پس از بررسی مشکلات هر کدام از پروژه ها سازمان های درگیر طرح موکلف شدند تا طی پروسه زمانی مشخص که به آنها ابلاغ شد مشکلات را برطرف کنند.

استاندار خوزستان، پروژه های ارتباطی مذکور را باعث تسهیل رفت و آمد و اتصال نقاط مختلف شهر اهواز دانست و بیان کرد: این پروژه ها لازمه یک کلان شهر هستند تا علاوه بر تسهیل رفت و آمد در مصرف سوخت و زمان شهروندان صرفه جویی شود.

 در واقع یک کلان شهر علاوه بر بعد جمعیتی باید از نظر زیرساختی نیز قابلیت های یک کلان شهر را داشته باشد. اتمام این پروژه ها کمک می کند تا قدمی در تکمیل زیرساخت های شهری اهواز برداشته شود.

وی اضافه کرد: شهرداری اهواز طرح ها و ایده های خوبی برای شهر دارد که به علت محدودیت منایع مالی انجام نشدند. یکی از راه های تامین منابع مالی پیگیری ارزش افزوده و وصول مطالبات انباشته شده توسط اداره مالیات است که باید انجام دهند و در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا در زمینه عمران و خدمات شهری مصرف شوند.

 شریعتی ادامه داد: همه تلاش من برای تامین مالی این پروژه ها است تا در کنار هماهنگی بین بخشی که صورت دادیم شاهد تسریع روند اجرایی این پروژه ها باشیم. در حال حاضر با قرارگاه خاتم النبیاء توافقاتی صورت دادیم تا برخی از این پروژه ها سریع تر انجام شوند.

استاندار خوزستان پروژه نهج البلاغه را یکی از طرح هایی دانست که تامین اعتبار شده است و افزود: این پروژه سال هاست که کنار گذاشته بود، ولی در این جلسه تصویب شد تا اعتبارات در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا ظرف دو ماه این پروژه را به اتمام برساند. از مزایای این پروژه می توان به روان سازی معضل ترافیک و زیبایی شهری اشاره کرد.


سید خلف موسوی شهردار اهواز نیز در حاشیه این نشست گفت: حضور استاندار باعث شده است تا برخی از پروژه ها تامین اعتبار شوند و سرعت بیشتری بگیرند، همچنین این حضور کمک کرده است مشکلات بین بخشی شامل انتقال خطوط آب، برق و گاز و .. به حداقل برسند. این هماهنگی های بین بخشی و تامین اعتبار کمک کرده است تا تقاطع شهید بندر بعد از رفع شدن مشکلات 67 درصد پیشرفت داشته باشد و در حال انجام باشد.

موسوی اضافه کرد: عملیات ساخت پل ششم با حضور استاندار شروع شده است تا روند تردد ماشین های سنگین ها تسهیل شود، در این پروژه سپاه پاسداران و سازمان آب و برق برای رفع مشکلات کمک های ارزنده ای کردند، پروژه جاده ولایت و پل خادم سید الشهدا که شمال و جنوب شهر را به هم وصل می کند با تامین مالی استاندار و کمک سپاه پاسداران پیشرفت خوبی داشته است و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار اهواز بهره برداری از این پروژه ها را تحولی بزرگ در کلان شهر اهواز دانست و افزود: استمرار این جلسات باعث شتاب بیشتر عمران اهواز می شود و کمک می کند تا گام مهمی برای توسعه شهری برداشته شود.

در همین زمینه برای روند تسریع و شتاب بخشی با قرارگاه خاتم توافقاتی صورت گرفته است تا 70 درصد توافق انجام پروژه ها به صورت ملک واگذار شود و مابقی نقد پرداخت شود.



























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار