شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
عبدالکریم امیری/فعال سیاسی اجتماعی وعضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی.

در تمام کشورها و جوامع مدنی برای اینکه حرمت و حقوق شهروندی محفوظ و مصون بماند .باید قوانین حاکم بر جامعه مدنی رعایت شود و عدم رعایت این قوانین برابر است با ایجاد شکاف،هرج و مرج و در نهایت نتایج ناگوار و ناخوشایندی  که جامعه را برای مدتی طولانی بیمار خواهد کرد و درمان ورهایی از  آن حالت سخت و دشوار خواهد بود .

در کشور ایران  اسلامی ما که در آن تنوع قومیت ها و فرهنگ ها از قدیم الایام  به صورت فعال ،صحیح و زیبا شکل گرفته اند و میتوان گفت وحدت و انسجام این قومیت هاست که ایران را همچنان سربلند و مقتدر در تمام صحنه ها  ظاهرشده  است. و بدون این همبستگی واتحاد ، کشور نمیتواند به رشد و شکوفایی اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ادامه دهد. بلکه بطرف منجلاب سلایق ، اختلافات ، تبعیض و بی عدالتی کشیده میشود.

با وجود این حقایق که برای  همگان روشن و اثبات شده است متاسفانه اخیرا"  بعضی افراد و طرز تفکرات معلوم الحال قصد در سست کردن این انسجام و وحدت ملی دارند .که در اینجا به چند مورد از اینگونه رفتارهای تخریبی باختصار اشاره می شود.

پخش نمایش (هتل فتیله) در شبکه ۲ سیما در ۱۵ ابان ۹۴ ..که محتوای ان اهانت به هموطنان ترک بود و اعتراضاتی بحقی از طرف برادران ترک در پی داشت.

دهه فجر ۹۵  در اجرای  يكي از برنامه هاي  دانشگاه ازاد اسلامی واحد ماهشهر، لباس و چفیه عربی را مورد تمسخر قرار داده بودند. كه با اعتراض دانشجويان  ومردم عرب نيز مواجه شد.

و چندین مورد دیگر اما  اخیرا در ۳ خرداد ۹۶  مقاله ایی در روزنامه شرق منتشر شده است که بشکلی کاملا غیر واقعی و غیر کارشناسی شده ونويسنده مقاله مذكور مردم خوب و فهیم عرب ایران را مورد تهاجم قرار داده است. كه نتايج اين نوع تصور غير واقعي ؛ تخریب افکار عمومی و زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی است و با اینکار  شکل گیری  موجود در بين اقوام  وفرهنگهای موجود در کشور ایران اسلامی به تقابل هم قرار می دهد  .

این نویسنده  بر چه اساس و منطقی مردم و فعالان فرهنگی سیاسی عرب را به آن ور مرزها نسبت میدهد?

آیا این تصور وبرداشت غیر منصفانه  نسبت به  این افراد که نقش مهمی در امور کشور ایفا می کنند ،کاری درست و از روی تعقل  یا از روی بی اطلاعی  و بی خردی است؟

آیا مطالبات فرهنگی اقوام درون کشور که در راستای حفظ ارزشهای انقلاب بوده یک مطالبه بعثی است ؟
آیا ما بعنوان مردم عرب ایران حق نداریم از لباس و زبان و تاریخ خود دفاع کنیم؟

 و چند  اتهام دیگر که در این مقاله  به مردم عرب ایران  زده شده است. 

سخن ما با  با نگارنده  در این روزنامه  ومجریان این نوع  برنامه ها نیست و پرداختن به صحت یاسقم دلایل چنین تصوراتی در اینجا  وبالاخص دراین زمان وموقعیت  حساس منطقه ای وجهانی  لازم وشایسته  نمی بینیم .

سخن ما با مسئولین ذیربط است که نباید نسبت به  پایمالی حقوق شهروندی حالت نظاره گر وتماشاچی داشته باشند بلکه لازم است با این نوع طرز تفکرهایی که همان وحدت و انسجام ملی را مورد هدف قرار می دهند برخورد جدی وقانوني داشته باشند و یا جلوی چنین تصریحاتی واعمالی که به همدلی وهمفکری بین مردم فهیم وهمیشه حاضر در صحنه ایران لطمه وارد می کنند، را بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار