اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
 خبرآنلاین؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی گفت: مصوبه ۲۰۳۰ در شهریورماه در هیأت دولت تصویب شد. رئيس مجلس هميشه پيشنهاد مي‎كند که نمايندگان به جاي استفاده از تحقيق و تفحص از اين ماده آيين نامه بهره ببرند،‌ مواردي كه به شما اعلام مي شود،‌ يعني مصوبات دولتي كه به عنوان رئيس مجلس براي شما مي آيد بايد آنها را رد يا تأييد كنيد. سئوال من اين است كه اين 2030  به مجلس امده است و شما آن را ديديد؟ تشخيص نداديد كه با قوانين ما مغايرت داشته يا تشخيص داديد؟ اگر اين موضوع به شما نرسيده است هم توضيح كافي بفرماييد. 

 علی لاریجانی در واکنش به این اخطار گفت: طرح ۲۰۳۰ از دو منظر محتوایی و شکلی قابل بررسی است. من موضوع را به هیأت تطبیق مصوبات فرستادم، اما محتوا بحث دیگری است که نیاز است شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات آن را بررسی کنند. در هیأت تطبیق مصوبات از نظر محتوایی نمی‌شد بحث کرد، بلکه فقط از نظر شکلی می‌توانستند آن را بررسی کنند. 

 هیأت تطبیق مصوبات از نظر شکلی، اشکال قانونی به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت. اینکه سوال شود که محتوای این مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده یا خیر باید بگویم که چنین بحثی نبوده، یعنی جایی مورد بررسی قرار نگرفته و شورای انقلاب فرهنگی نیز به این بحث هنوز ورود نکرده، هرچند که باید ورود می‌کرد. در جلسه قبل هم گفتم کمیسیون نیز به بحث محتوایی مصوبه ۲۰۳۰ ورود کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار