اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: جراحی پلاستیک و زیبایی یک رشته فوق تخصصی است که پس از اتمام دوره تخصص جراحی عمومی، جراح به مدت سه سال این دوره فوق تخصصی را می گذراند و پس از دریافت بورد فوق تخصصی به عنوان جراح پلاستیک شناخته می شود.

دکتر علیرضا بخشایی کیا عضو هیات علمی گروه جراحی پلاستیک و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جراحی پلاستیک را یکی از روش های نوین در علم پزشکی دانست و گفت: پلاستیک به معنای توانایی شکل دهی و فرم دادن است و  جراحی پلاستیک  هنر تغییر شکل دادن بافت های بدن می باشد.

وی ادامه داد : جراحی پلاستیک شامل طیف وسیعی از اعمال جراحی در نقاط مختلف بدن می شود و در مواردی به کار می رود که تغییر شکل و همچنین تغییر محل بافتی نیاز باشد؛ بطور مثال در خصوص نقص هایی که به علت وقوع حوادث ایجاد می شوند و همچنین نواقص مادرزادی یا اکتسابی.

بخشایی کیا اظهار کرد: جراحی پلاستیک و زیبایی یک رشته فوق تخصصی است که پس از اتمام دوره تخصص جراحی عمومی، جراح به مدت سه سال این دوره فوق تخصصی را می گذراند و پس از دریافت بورد فوق تخصصی به عنوان جراح پلاستیک شناخته می شود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در توصیف اعمال جراحی که در این رشته انجام می پذیرد، اظهار داشت: اعمال جراحی در جهت ایجاد ظاهر و عملکرد هر چه طبیعی تر اجزای بدن انجام می گیرد و بطور کلی در این اعمال جراحی، آمیخته ای از هنر و علم به کار گرفته می شود تا علاوه بر قسمتی از بدن که در عین حال زیبا و طبیعی می شود، عملکرد مناسبی نیز داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اهمیت این رشته افزود: امروزه با افزایش رشد جمعیت جوان، میانسال و سالخورده، همچنین افزایش امید به زندگی و کمال گرایی مردم سراسر دنیا و همچنین پیشرفت این رشته، تقاضای اعمال جراحی پلاستیک چه از نوع ترمیمی و چه از نوع زیبایی به طور روز افزون در حال افزایش است، که این نکته اهمیت این رشته فوق تخصصی را نشان می دهد.

بخشایی کیا در بیان عوارض انجام اعمال جراحی اذعان داشت: عوارض اعمال جراحی پلاستیک در صورتیکه در شرایط استاندارد و توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک که دارای بورد تخصصی این رشته است، انجام شود مانند دیگر جراحی ها، موارد محدودی خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید پزشک جراح قبل از انجام اعمال جراحی انجام دهد، این است که شرایط بیمار را چه از نظر روحی و چه از نظر روانی بررسی کند و از سلامت بیمار اطمینان حاصل پیدا کند اما آنچه عموم مردم را در مورد این اعمال جراحی نگران می کند، مربوط به اعمال جراحی زیبایی با نتایج غیر معمول است که البته توسط افراد فاقد صلاحیت و در اماکن غیر استاندارد انجام می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار