شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
شوشان: اعتراض اکثریت کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی اهواز به مرحله جدیدی وارد شده است. پس از تاخیر 6 روزه در اعلام تعداد آرای کاندیداهای پر شمار انتخابات که بالغ بر 670 نفر بودند در نهایت با بازشماری در 90 صندوق از حدود 413 صندوق کل انتخابات لیستی 13 نفره به عنوان منتخبان اعلام گردید و هیات نظارت نیز طی دو روز به دریافت شکایت سایر کاندیداها پرداخت.

اعتراف و اذعان خونمیرزایی فرماندار اهواز به وجود برگه های تعرفه تقلبی اسکن شده، توزیع کارت شارژ و شال و خرید و فروش رای در اطراف شعبه های اخذ رای و همچنین عدم حضور نمایندگان کاندیداها موقع اخذ رای یا در شمارش و بازشماری آرا همگی دلایلی هستند که سایر کاندیداها را نسبت به این انتخابات بدبین و معترض ساخته است.

خونمیرزایی همزمان مدیرکل شیلات خوزستان است و در گاه شمار انتخابات و چند روز قبل از انتخاب هیات اجرایی به سمت سرپرستی فرمانداری اهواز منصوب شده است و در حالی که دو شغله و سرپرست بوده دو انتخابات پر چالش ریاست جمهوری و شورای شهر اهواز را برگزار کرده است که از نظر فعالان دور نمانده و با بی سابقه دانستن برگزاری انتخابات کلانشهر اهواز توسط سرپرستی که تجربه وزارت کشوری لازم را در این خصوص نداشته است یکی از عوامل در هم ریختگی این دوره انتخابات و اعتراض های متعاقب آن است.

از دیگر موارد اعتراضی کاندیداها رای های پایین اعلامی ست که بنا بر آنچه برخی کاندیداها در فضای مجازی اعلام کرده یا در اختیار ذره بین گذاشته اند حتا در شعبه هایی که رای داده اند رای آنها خوانده نشده است. همچنین تعدادی دیگر از کاندیداها اذعان داشته اند که موقع اعتراض می بایست ریز آرا تفکیکی هر کاندیدا در حوزه های مختلف رای گیری مشخص باشد تا آنها بتوانند به رای خود یا رای رقبای خود اعتراض نمایند که این کار نیز از طرف فرمانداری صورت نگرفت و آنها می بایست با براوردی تقریبی به 3 صندوق اعتراض کرده و خواهان بازشماری آن می شدند.

در هر صورت امیدواریم که با تصمیم قاطع و مبتنی بر حق الناس و جلب اعتماد عمومی مسئولان و بدون چشم پوشی از تخلفات و مصلحت اندیشی ها بتوان بر برداشت افکار عمومی درباره انتخابات شوراهای اهواز مهر سلامت زد. گفتنی ست که تعدادی از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی اهواز با تشکیل شبکه های اجتماعی از عزم خود برای پیگیری اتفاقات و رفتن به تهران و دیدار و در جریان گذاشتن مسئولان سخن گفته اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار