جواد روشن زاده
رییس انجمن اسلامی معلمان خوزستان
فرمایشات شتاب زده و سازمان یافته ائمه محترم جمعه سراسر کشور بویژه امام جمعه محترم تهران در خطبه های نماز جمعه گذشته، مرا به یاد داوری حضرت داوود (ع) انداخت. آنگاه كه دو برادر به عنوان دادخواهى از محراب داود بالا رفتند و نزد او حاضر شدند، او نخست وحشت كرد، سپس به شكايت شاكى گوش فرا داد كه يكى از آن دو برادر 99 گوسفند ماده داشته و ديگرى فقط يك گوسفند، در حالى كه صاحب نود و نه گوسفند از برادرش تقاضا داشته كه آن يكى را هم به او واگذار كند. داوود حق را به شاكى داد و اين تقاضا را ظلم و تعدى خواند.
بعضی از مفسرين گفته اند حضرت داوود به دلیل ورود غیر عادی دو برادر ، گرفتار دستپاچگى و عجله شد و پيش از آنكه از طرف مقابل توضيحى بخواهد داورى كرد، هر چند داورى عادلانه بود. گر چه او به زودى متوجه لغزش خود یعنی شتابزدگی در قضاوت شد و پيش از گذشتن وقت جبران نمود، ولى هر چه بود كارى از او سر زد كه شايسته مقام والاى نبوت نبود، لذا از اين ترك اولى استغفار كرد، خداوند هم او را مشمول عفو و بخشش خود قرار دادو به او فرمود: تو را نماینده خود قرار دادم پس در ميان مردم به حق داوري كن و از هواي نفس پيروي مكن كه تو را از راه خدا منحرف ميسازد. بيگمان كساني كه از راه خدا منحرف ميگردند عذاب سختي به خاطر فراموش كردن روز حساب و كتاب ( قيامت ) دارند.
سخن من با خطیبان جمعه بویژه خطیب نماز جمعه تهران که علی رغم تطبیق و تایید آرا انتخابات ، توسط هیاتهای اجرایی ونظارت سراسر کشور و برخلاف سخنان سالهای گذشته رهبری معظم انقلاب که فرمودند ساختار انتخاباتی ما به نحوی است که تخلف گسترده در آن امکان پذیر نیست و اگر هم باشد در حد بسیار محدود و موردی است و نه میلیونی. چطور شده که این دوره عده ای از بزرگواران مدعی وقوع تخلف گسترده می شوند وب راعتماد مردم نسبت به کارگزاران نظام اعم از هیاتهای اجرایی ونظارت خدشه وارد می کنند
توقع ما از کسانی که خود را مفسرو مبلغ قرآن می دانند این است که مردم را با رفتارشان به دین خدا هدایت کنند واز قضاوت های شتابزده وجانبدارانه بپرهیزند و به رهنمودهای قرآن بیش از دیگران توجه داشته باشند.
و اما نکته دیگر اینکه ، شما که رائی ها را به حلال و حرام تقسیم می کنید آیا برای رقیب خود حقی قائلید؟ مگر حق الناسی مهمتر از حق دفاع از خود وجود دارد؟ وآ یا باتوجه به شرایط موجود رانتی مهمتر از رانت رسانه ای می شناسید؟ پس چرا تریبونها را به تریبون حلال و حرام تقسیم نمی کنید؟
مگر نه اینکه در همین انتخابات اخیر بیش از 57 درصد آرا مردم برای رقیب شما بود آیا حاضرید از 900 تریبون نماز جمعه 500 تریبون را به رقیب خودتان واگذار کنید تا از خودش دفاع کند و آیا اجازه می دهید از بیش از شصت هزار مسجد در سراسر کشور که دراختیار شما است فقط 34 هزار مسجد دراختیار رقیبتان باشد،؟ آیا این تریبون ها حق الناس نیست ؟ و آیا بیش از 57 درصد این تریبون ها که در اختیار صاحبان واقعی خودش نیست حلال است؟ مردم در خصوص داوری شما چه قضاوتی خواهند داشت ، خود دانید.
به امید روزی که قانون طلایی اخلاق مولا علی (ع) را که فرمود:" آنچه برای خود می پسندی برای دیگران بپسند" آویزه گوش خود قرار دهیم و به آن عمل نمائیم