شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
عبدالرضا دسومی در گفتگو با شوشان : نوع انتخاب و چینش مدیران و ضعف در اجرای برنامه ها ، بعضا موجب رفتار و عکس العمل مردم شده است / همواره نگرش اصلاح طلبانه بر رفتار و عملکرد انتخاباتی مردم شهرهای جنوبی خوزستان حاکم بوده است
واره نگرش اصلاح طلبانه بر رفتار و عملکرد انتخاباتی مردم شهرهای جنوبی حاکم بوده است. اوج آن را در دادن رای حداکثری به آقای خاتمی ...
 
عبدالرضا دسومی فعال سیاسی در گفتگو با شوشان گفت: مردم خوزستان با توجه به سیستم انتخابات موجود و ضعف سیستم حزبی ، همواره با محدودیت هایی در انتخاب گزینه های توانمند ، روبرو بوده و هستند. کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری با تفاوت هایی ، غالبا واجد حداقل ها هستند و مردم اجبارا از بین کاندیداهای موجود (علی رغم داشتن حداقل های شرایط و توانمندی) با توجه به سوابق و عملکرد هر یک از آنها، یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: بعضا ، انتخاب بین ضعیف و ضعیف تر است. طبعا این سبک و رویه در خوزستان نیز همانند تمامی نقاط کشور جاری و ساری است. هر عقل سلیم بین ضعیف و ضعیف تر، ضعیف را انتخاب می کند، انتخاب آقای روحانی نیز تابع این معادله است و انتخاب ایشان بیشتر نشانگر عکس العمل مردم به رقیب وی بوده است.

دسومی با اشاره به کاهش آرا روحانی در شهرهای جنوبی نسبت به سال 92 ، گفت: بررسی دقیق چرایی کاهش رای مردم شهرهای جنوبی به روحانی ، نیازمند یک کار مطالعاتی و میدانی دارد  تا دقیقا از انگیزه ، چرایی و زوایای این رفتار و موضع، آگاه شد. رفتار و عملکرد دولت روحانی در سطح استانی مبتنی بر برنامه و سیستم نبود و بیشتر هیئتی و مبتنی بر واسطه ها بوده است.

وی افزود: اوج این رفتار را می توان در نقش واسطه ها در انتخاب مدیران عالی استان ، مشاهده و ردیابی نمود. انتخاب مدیران استانی مبتنی بر کارآمدی و توانمندی نبوده و بیشتر بر نقش واسطه ها متکی بوده است. البته این وضعیت در همه دولت ها کم و بیش بوده است اما در این دولت با انتخاب گزینه های ضعیف برای مدیریت عالی استان، این نقیصه و ضعف به اوج خود رسید. بنابراین نوع انتخاب و چینش مدیران و ضعف در اجرای برنامه ها ،بعضا موجب رفتار و عکس العمل مردم شده است.

این فعال سیاسی گفت: همواره نگرش اصلاح طلبانه بر رفتار و عملکرد انتخاباتی مردم شهرهای جنوبی حاکم بوده است. اوج آن را در دادن رای حداکثری به آقای خاتمی در دور دوم ریاست جمهوری ورای حداقلی به فرزند خودشان آقای شمخانی ، همه شاهد و ملاحظه کردند اما متاسفانه عملکرد غیر قابل قبول دولت ، آنها را به عکس العمل نسبت به انتخاب مجدد جناب آقای روحانی در شهرهای جنوبی واداشت. البته نباید از تاثیرگذاری تبلیغات شبکه سنتی حامی آقای رئیسی در استفاده از ضعف دولت در رسیدگی به شهرهای جنوبی غافل بود.

وی ادامه داد: شبکه حامی آقای رئیسی با شناخت نسبت به جهات دینی و تقید شرعی مردم شهرهای جنوبی و برجسته کردن ضعف های دولت در مناطق مذکور توانست از این ویژگی ها استفاده و رای به آقای روحانی را متاثر نماید. امیدوارم دولت پیام این رفتار که به عبارتی نوعی ارزیابی عملکرد دولت بحساب می آید را دریابد وبه ضرورت تجدید نظر در عملکرد خود برسد.
دسومی گفت: بدون رودربایستی باید عرض کنم که استان ما فاقد شبکه و سیستم حزبی و نخبگی متشکل و با برنامه است.  بر این اساس امیدی به بهره برداری برنامه ریزی شده و مبتنی بر منافع عامه مردم در این دوره وجود ندارد.

 وی در پایان گفت: پیشنهاد این است که جناب آقای کهرام به عنوان رئیس ستاد جناب روحانی جهت خدمت به مردم استان و پاسخ به لطف و محبت مردم در استقبال بی نظیر از آقای روحانی و رای مثبت داده شده، ضمن عدم پذیرش مسئولیت اجرایی به رصد وضعیت استان به عنوان حلقه وصل مردمی بین مردم استان و دولت عمل نمایند واین خلاء موجود بین مردم و دولت را مدیریت و در جهت منافع متقابل دولت و مردم، عمل نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار