شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌كل تبليغات اسلامی خوزستان گفت: تاكنون بيش از 377 مسجد در استان خوزستان به‌عنوان برگزاركننده مراسم معنوی اعتكاف اعلام آمادگی كرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالرضا سروستانی در نشست خبری كه با موضوع اعتكاف امروز، 24 ارديبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: يكی از برنامه‌های بسيار مهم و مباركی كه با وجود توطئه‌ها و دسيسه‌های دشمنان اسلام جهت فاصله گرفتن جوانان از ارزش‌های اسلامی، در نظام جمهوری اسلامی ايران شكل گرفت، روی آوردن جوانان ما به برنامه‌های دينی است.

وی گفت: يكی از اين برنامه‌ها كه در سال‌های اخير شاهد استقبال جوانان از آن بوديم، امر اعتكاف بود. چند سالی است كه مراسم اعتكاف در كشور ما برگزار می‌شود و هر سال برگزاری آن باشكوه‌تر از سال گذشته صورت می‌گيرد، به‌گونه‌ای كه از حيث تعداد مراكز برگزاركننده اعتكاف و معتكفان، هر ساله شاهد افزايش آمار هستيم.

سروستانی حضور 75 درصدی جوانان در مراسم اعتكاف را نقطه قوتی دانست و افزود: مراسم معنوی اعتكاف از 13 ماه رجب همزمان با سالروز ميلاد حضرت علی(ع) آغاز می‌شود. اين مراسم معنوی 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود و محل برگزاری مراسم معنوی بر اساس مبانی دينی و فقهی در مساجد جامع خواهد بود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌كل تبليغات اسلامی خوزستان با بيان اينكه تاكنون بيش از 377 مسجد به‌عنوان برگزار كننده مراسم معنوی اعتكاف اعلام آمادگی كرده‌اند، اضافه كرد: نام‌نويسی معتكفان از 15 ارديبهشت‌ماه آغاز شده است. يكی از برنامه‌هايی كه به‌منظور تسهيل جمع‌آوری آمار و نحوه ثبت‌ نام صورت گرفت، راه‌اندازی سامانه اينترنتی ثبت‌ نام مراسم اعتكاف است. به اين منظور سامانه masajed_khz.ir راه‌اندازی و اطلاع‌رسانی تحت اين سامانه صورت گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اين سامانه ثبت‌ نام خود را انجام دهند و پس از ثبت اطلاعات نياز به تأييد مسجد مورد نظر دارند.

وی عنوان کرد: نشست كاری با عوامل دستگاه‌های اجرايی كه خدماتی، امنيتی و نظارتی هستند، در هفته آينده پيش‌بينی شده است. اين برنامه معنوی كاملاً با پشتيبانی مردمی انجام می‌شود و هزينه چندانی برای دولت ندارد. مبلغی به‌عنوان شهريه يا هزينه‌های سه روز اعتكاف از سوی معتكفان پرداخت می‌شود.

سروستانی در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های اعتكاف گفت: برخی برنامه‌ها با حضور همه معتكفان برگزار خواهند شد كه در زمان‌های قبل از اذان برگزار می‌شوند. در اين راستا مراسمی همچون سخنرانی، جشن ميلاد حضرت علی(ع)، سوگواری شهادت حضرت زينب(س)، محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، قرائت ادعيه و درس‌های اخلاق توسط بانوان و آقايان مبلغ در مساجد پيش‌بينی شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌كل تبليغات اسلامی خوزستان در پاسخ به چگونگی ثبت‌ نام افراد در موارد عدم دسترسی به سامانه اينترنتی يا آشنا نبودن با فضای مجازی، گفت: در مرحله اول حجم مساجد را در سامانه معين كرديم و معتكف می‌تواند اقدام به ثبت‌ نام كند، چنانچه به هر دليلی از جمله عدم آشنايی با فضای اينترنت يا در اختيار نداشتن امكان ثبت‌ نام مجازی ثبت‌ نام صورت نگرفت، فرم‌هايی تهيه شده و در اختيار مساجد قرار داده‌ايم كه اطلاعات در آن وارد می‌شود و توسط كارشناس وارد سامانه اينترنتی خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار