اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
مدیر فرودگاه آبادان بهره برداری از دستگاه کمک ناوبری ILS را نعمت بزرگی برای فرودگاه آبادان برشمرد و گفت: از زمان کامیشنینگ این دستگاه کمک ناوبری، بیش از ۷۰ درصد از پروازهای کنسلی فرودگاه آبادان کاهش یافته و دامنه دید افقی به ۱۲۰۰ متر رسیده است.

غلامرضا دهقانی زاده در گفت وگو با  تین نیوز، عنوان کرد: به دلیل شرایط نامناسب جغرافیایی و بروز پدیده گرد و غبار همواره تعدادی از پروازهای فرودگاه آبادان لغو می شدند اما با نصب و راه اندازی دستگاه کمک ناوبری ILS این فرودگاه از اواخر سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از پروازهای کنسلی این فرودگاه کاهش یافت.

وی ادامه داد: اکنون دامنه دید افقی به ۱۲۰۰ متر رسیده و خلبان ها می توانند با کمک دستگاه کمک ناوبری ILS عملیات فرود را انجام دهند. در واقع بهره برداری از این دستگاه کمک ناوبری نعمت بزرگی برای فرودگاه آبادان به شمار می آید.

مدیر فرودگاه آبادان در پاسخ به این سوال که «آیا بهره برداری از این دستگاه کمک ناوبری تمام نیازهای فرودگاه آبادان را برطرف کرده است یا این پروژه باید با نصب چراغ های پرسیژ اپروچ کامل شود؟» توضیح داد: درصددیم با همکاری اداره کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی چراغ های پرسیژن اپروچ را برای سیستم ILS فرودگاه خریداری کنیم تا دامنه دید افقی از ۱۲۰۰ متر به ۸۰۰ متر کاهش یابد و در شرایط بد جوی این دستگاه کمک ناوبری خلبان ها را در فرود مناسب راهنمایی کنند.
وی افزود: امیدواری امسال خرید و نصب این چراغ ها برای فرودگاه آبادان محقق شود تا در شرایط بد و نامناسبی جوی هم، هواپیماها از بسته کامل این سیستم کمک ناوبری بهره مند شوند و همزمان با برقراری پروازی ایمن، پروازی لغو نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار