اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان: 400 کیلومتر راه در سطح استان در دستور کار قرار دارد / استاندار خوزستان: بحث توسعه راه هاي استان با جديت بيشتري دنبال مي شود
شوشان: با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان ، چهار پروژه در حوزه راه روستایی و اصلی در مناطق باوی و غیزانیه اهواز، کلنگ‌زنی و افتتاح شد.
شوشان: با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان ، چهار پروژه در حوزه راه روستایی و اصلی در مناطق باوی و غیزانیه اهواز، کلنگ‌زنی و افتتاح شد.
 
به گزارش شوشان ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم کلنگ زنی و افتتاح چهار پروژه در حوزه راه روستایی و اصلی در مناطق باوی و غیزانیه راه را يکي از زير ساخت هاي مهم توسعه خواند و اظهار کرد: يکي از دلايل عقب ماندگی خوزستان در سال هاي اخير، عدم توسعه راه هاي استان در حد متعارف و استاندارد بوده است. 

شریعتی تصریح کرد: يکي از محورهاي توسعه استان که مي تواند ما را از رکود بيرون ببرد و اشتغال ايجاد کند، انجام پروژه هاي بزرگ مانند راه ها است. اين پروژه ها کمک مي کند تا ارتباط و ايمني در رفت و آمد و نيز سرمايه گذاري ها بيش تر شود.

وی افزود: خوزستان از نظر حمل بار رتبه نخست و از نظر جابجايي مسافر رتبه سوم را دارد اما از لحاظ استانداردهای جاده اي رتبه ششم را داراست. اين امر هم توسعه استان را عقب مي اندازد و هم مردم استان را دچار زحمت مي کند. 

استاندار خوزستان یادآور شد: رتبه سوم حمل بار و رتبه ششم استاندارد جاده ای به معناي امنيت کمتر مسافران است به همين دليل همت ما بر بهبود شرايط راه هاي استان بوده و به جد پيگيري شده است.

شریعتی با اشاره به عزم جدی مسئولان استان برای بهبود راه های استان بیان کرد: سال گذشته با وجود تخصيص اعتبارات پايين، 275 کيلومتر جاده در استان افتتاح شد و با وجود مشکلات بسيار، نگذاشتيم اين حرکت متوقف شود. امسال هم با وجود اختصاص بهتر اعتبارات، پيشبيني ما بر افزايش افتتاح بخش راه هاي استان است. 

وی با اشاره به افتتاح مسير هفتگل- باوي گفت: این مسیر با طول 50 کيلومتر، شهرستان هفتگل را به باوي وصل مي کند. پيش تر براي رفتن از باوي به هفتگل، بايد مسير اهواز طي مي شد که بيش از 150 کيلومتر بود ولي با افتتاح اين مسير، رفت و آمد 100 کيلومتر کوتاه تر شده است.

استاندار خوزستان افتتاح این مسيرهاي ارتباطي راه ها را گامی در جهت افزایش عدالت اجتماعي دانست و اذعان داشت: این راه های ارتباطی که مردم محروم از آن ها استفاده مي کنند، با افزایش عدالت اجتماعی باعث مي شود روستاییان و حرومان هم از خدمات دولت استفاده بهينه را داشته باشند و از سوي ديگر با مصرف بهينه سوخت، از آلودگي هوا کاسته مي شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث توسعه راه هاي استان در سال 96 با جديت بيشتري دنبال مي شود و اگر با اعتبارات اندک، اين حجم از پروژه ها محقق شده، امسال با افزايش اعتبارات، افتتاحيه راه ها دو برابر خواهد بود.

شریعتی با بیان این که امروز 100 کيلومتر راه هاي ميان بر با هدف محرومیت زدایی کلنگ زني می شود، گفت: خوزستان نزديک به 2 هزار کيلومتر راه کم دارد تا به استاندارد سوم کشور برسد و سرش را بالا بگيرد و مردمش از همان امنيتي برخوردار باشد که در ديگر استان هاست لذا اميدواريم امسال شاهد افتتاح 530 کيلومتر راه در استان باشيم.

وی ادامه داد: تلاش ما اين است که راه هاي شهرهاي اصلي تبديل به بزرگراه شود و نخست همه به مرکز و سپس مسيرهاي شهرهاي مهم به هم وصل شوند و مسيرهاي ميان بري که به محروميت زدايي کمک مي کند را گسترش دهیم و اميدواريم در يک برنامه سه ساله با احداث 2 هزار کيلومتر راه، خوزستان که بيش ترين حمل و نقل کالاي کشور را دارد، داراي رتبه سوم ايمني و استاندارد راه ها شود.

رحمانی:  400 کیلومتر راه در سطح استان در دستور کار قرار دارد

به گزارش شوشان ، رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی 200 کیلومتر از راه های استان اظهار کرد: اکنون 400 کیلومتر راه در سطح استان در دستور کار قرار دارد که 104 کیلومتر آن امروز افتتاح شده و عملیات اجرایی 104 کیلومتر دیگر هم در چهار نقطه شهرستان باوی، روستاهای ابوبقال، خویسه و بخش غیزانیه امروز آغاز می شود.

وی افزود: در مجموع 58 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است و به رغم این که تخصیص اعتبار کمتر از 15 درصد بوده اما کار به سرعت پیش می رود.

رحمانی هدف از کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌ها در حوزه راه روستایی را افزایش رفاه مردم در جاده‌ها، کاهش تصادفات و تردد راحت‌تر مردم در این مناطق خواند و گفت: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای راه های روستایی اهواز با اجرای این طرح ها باتوجه به برنامه ششم توسعه به پایان می رسد و اعتبارات آن نیزجذب می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به افتاح و کلنگ زنی چند راه ارتباطی یادآور شد: آغاز عملیات بهسازی و چهار خطه کردن جاده تصفیه شکر - عنافچه با طول 2 کیلومتر و اعتبار 3.5 میلیارد تومان؛ و کلنگ‌ زنی پروژه احداث باند دوم محور شوشتر- اهواز به طول 4 کیلومتر و با اعتبار 6 میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که امروز توسط استاندار خوزستان کلنگ‌زنی شد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: امروز عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور ابوبقال– عنافچه با اعتبار حدود 5 میلیارد تومان با طول 5 كيلومتر و عرض 11.30 متر و پیمانکاری شرکت پویان بناراه و شرکت مشاور فرا رهساز فن اجرایی شد.  

رحمانی با اشاره به بهره برداری از محور روستایی کارگه به شجرات بیان کرد: محور روستایی کارگه به شجیرات در غیزانیه با هدف افزایش آسایش مردم در تردد و کاهش خطرات و تصادفات به طول 7.5 کیلومتر و عرض 6.5 متر با اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و نزدیک 2.5 میلیارد تومان به پیمانکار مربوطه بدهکار هستیم. آریا آب فخیم سازان شرکت پیمانکار اجرای طرح و مشاور آن شرکت شارستان زاگرس است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: مراسم کلنگ‌زنی احداث راه روستایی در مناطق ام‌الطرفه-منیثر-شعیمیط جابر به طول 20 کیلومتر و عرض 5.5 متر از دیگر مراسم امروز بوده است. پیمانکار مجری این پروژه شرکت فراز راه وندا و مشاور اجرای آن، شرکت فرا رهساز فن و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این راه روستایی نزدیک 10 میلیارد تومان است.





































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار