شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
ساعدی عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان در گفتگو با شوشان: انتخابات شورای شهر اهواز هنوز تایید نشده است / 85 صندوق رای بر اساس اعتراض کاندیداها بازشماری می شود / برخی از ناظران و هیات اجرایی شعب آموزش لازم را ندیده بودند / در شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه ها مشکلاتی به وجود آمده است / افرادی که در کار خود قصور کردند به مراجع قضایی معرفی می شوند / تا صندوق ها بازشماری نشود نمی توان از ابطال انتخابات سخن گفت
ناظران و مجریانی که در کار خود قصور کردند و در تنظیم صورتجلسه ها و شمارش آرا کوتاهی نمودند و حتی صورتجلسه سفید بدون شمارش صندوق ها تحویل دادند ...



شوشان: ساعدی عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان در گفتگو با شوشان در رابطه با آخرین نتایج اعتراض کاندیداهای شورای شهر اهواز ، گفت: با توجه به نشست امروز اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان ، قرار بر این شد تا بر اساس اعتراض کاندیداها و طبقه بندی که صورت گرفته ، نتیجه قطعی و نهایی انتخابات در روزهای آینده اعلام شود. 

قاسم ساعدی با اشاره به بازشماری 85 صندوق رای افزود: بخشی از اعتراض کاندیداهای شورای شهر اهواز به صورت کلی مطرح شده و بخشی دیگر نیز نام و نشان شعبه ای که در آن تخلف صورت گرفته ، بیان شده است. به همین خاطر تعداد صندوق هایی که بازشماری می شود دقیقا مشخص نیست و ممکن است بیشتر از 85 صندوق رای باشد.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان در ادامه با بیان اینکه انتخابات شورای شهر اهواز هنوز تایید نشده است ، گفت:  از نظر هیات نظارت عالی استان انتخابات شورای شهر نه تنها در اهواز بلکه در تعدادی از  شهرستان ها نیز هنوز نهایی و تایید نشده است. 

ساعدی یکی از دلایل بروز تخلف در انتخابات شورای شهر اهواز را برگزاری همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دانست و گفت: برگزاری هم زمان دو انتخابات برای هیات اجرایی و نظارت سنگین بود و تراکم کار بالایی را طلب می کرد. شمارش و تجمیع انتخابت ریاست جمهوری و بعد از آن شمارش انتخابات شورا زمان بر و نفس گیر بود.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل تخلف در انتخابات شورای شهر اهواز این است که برخی از افرادی که به عنوان ناظر و عوامل اجرایی در شعب به کار گرفته شدند به صورت حرفه ای گزینش نشدند و جلسات آموزشی برگزار شده برای آنان – اگر برگزار شده باشد – ضعیف بوده است. ضعف آموزشی ناظران و عوامل اجرایی شعب باعث شده بود تا در شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه ها مشکلاتی به وجود بیاید.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان ابطال انتخابات را منوط به نتیجه بازشماری صندوق های رای دانست و گفت: تا صندوق ها بازشماری نشود نمی توان قضاوتی در این باره داشت. صندوق ها که بازشماری شود محتوای آنها بدون در نظر گرفتن توصیه ها و یا فشار برخی گروه ها ، اعلام خواهد شد و از آرای مردم صیانت می شود.

وی با اشاره به برخی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات شورای شهر اهواز از جمله اسکن تعرفه ها و خرید و فروش رای و ...گفت: تخلفات کاندیداها به همراه مدارک مربوطه به مراجع قضایی تحویل داده می شود. همچنین ناظران و مجریانی که در کار خود قصور کردند و در تنظیم صورتجلسه ها و شمارش آرا کوتاهی نمودند و حتی صورتجلسه سفید بدون شمارش صندوق ها تحویل دادند ، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. اگر این افراد وظایف خود را به درستی انجام می دادند نتایج انتخابات در همان روز اول مشخص می شد و این همه التهاب و تشنج در جامعه ایجاد نمی شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار