اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 300 صندلی به بانوان در مسابقات تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ جهانی گفت که حضور زنان در ورزشگاه تا حصول نتیجه نهایی و برای تداوم این حرکت باید به شکل هدایت شده باشد.


به گزارش شوشان و به نقل از ورزش سه، محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  وقتی به هر دلیلی سدی برای حضور بانوان در ورزشگاه ایجاد شده نمی‌توان به یک باره این سد را شکست. البته من حضور گزینشی بانوان در ورزشگاه را نمی‌پسندم اما حضور آنها باید به نحوی مدیریت شود که فضای اخلاقی و شرعی حاکم بر ورزشگاه‌ها مهیا شود و کاری که آغاز کرده‌ایم را پس نزند تا خدایی نکرده در تداوم این امر مدیریتی ناکام نمانیم. بلکه باید با این حضور هدایت شده باشد تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: حضور در ورزشگاه حق طبیعی و انسانی است و نمی توان تفاوت و تبعیضی بین زنان و مردان قائل شد. ضمن اینکه این امر مغایریت با ضوابط قانونی و شرعی ندارد و اصل سوم قانون اساسی هم بر حقوق همه‌جانبه افراد اعم از زن و مرد تاکید دارد. حکومت هم مکلف است حقوق شهروندی را ادا کند و استثنایی در این زمینه قائل نشده است.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس با  بیان اینکه حضور زنان در ورزشگاه مغایرتی با شرع و قانون ندارد تصریح کرد: البته موازین شرعی و اخلاقی باید در ورزشگاه‌ها رعایت شود که این بیشتر به اقدامات مدیریتی مدیران و دست اندرکاران امر و همچنین همراهی افرادی که در ورزشگاه حضور پیدا می کنند مربوط است.

 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به سابقه ریاست خود در فدراسیون سوارکاری اضافه کرد: در آن دوران فضا به نحوی مدیریت شد که مسابقات سوارکاری و اسب دوانی به شکل خانوادگی برگزار می‌شد و درعین حال سعی می‌شد موازین شرعی و اخلاقی رعایت شود. این شیوه می‌تواند  در سایر ورزش‌ها از جمله والیبال هم اعمال شود. به ویژه با توجه به تماشاچیان مشتاق ما نباید بدون توجه به سابقه قبلی تصمیماتی بگیریم که بار حقوق بشری برای ما داشته باشد و منجر به تصمیم گیریهایی علیه کشور در مجامع بین‌المللی شود.

 

تابش رعایت حقوق انسان‌ها را از مولفه‌های حکمرانی خوب عنوان و خاطر نشان کرد: این حق طبیعی همه افراد اعم از زن و مرد است که در ورزشگاه حضور یابند در این برهه حساس که ما مسائل هسته‌ای را حل کرده ایم، در برجام به توافق رسیده‌ایم و تحریم‌ها را برداشته‌ایم و دموکراسی قابل قبولی در کشور جاری است که وضع ما را با کشورهایی نظیر عربستان و دول همسایه بسیار متمایز می کند، نباید بهانه‌ای به دست بدهیم که محدودیت هایی برای ورزش ما به وجود بیاید.

 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مروح اسلام ناب محمدی است که تمایزات زیادی با اسلام متحجر دارد. در کشور بسترهای حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی فراهم است و برای ما اسباب سرافکندگی است که بخواهند ما را با کشورهای که بویی از دموکراسی نبرده‌اند مقایسه کنند. لذا باید به نحوی اعمال مدیریت کنیم که چنین مسائلی مطرح نشود و حاکم نشدن برخی سلیقه‌ها متحجرانه رویکرد دموکراتی نظام را زیر سوال نبرد و شان حکومت انقلاب اسلامی در حد اعلا پاسداری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار