شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
روزنامه نور خوزستان نوشت: حدود دو ماه به عمر کابینه فعلی مانده و شنیده ها حاکی از آن است که حدود ۹ وزیر تغییر خواهند کرد.

شک نیست که در این میان نمایندگان استان ها تلاش جدی خواهند داشت که وزرای جدید از استان های آنها باشند. همین طور مقاماتی که از استان ها در وزارتخانه ها و دستگاه های کلیدی حضور دارند برای ورود افراد مورد نظر خود به کابینه به شدت فعال خواهند بود، و با توجه به چنین اوضاع و احوالی، می طلبد که نمایندگان خوزستان و نیروهایی که به عنوان فرزندان این سرزمین در جایگاه های مهم کشور قرار دارند، از قافله لابی گری ها عقب نمانند و دین خود را به استانشان ادا کنند.

در حال حاضر برخی از خوزستانی ها در جایگاه هایی به این شرح قرار دارند.

خلیلی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت، دکتر سلحشور معاون وزیر نفت در منابع انسانی، بورد مدیرعامل نفت فلات قاره، مهندس رامین حاتمی مدیرعامل نفت مرکزی ، مهندس امیری فر رئیس خدمات رفاهی و اجتماعی شرکت ملی نفت ایران، سید شریف حسینی مدیرکل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت و … .

همانطور که اشاره شد مسئولین خوزستانی در سطح وزارتخانه ها باید از نیروهای خوزستانی در مرکز چه شرکت نفت چه سایر وزارتخانه ها حمایت کنند و بلکه بکوشند که تعداد این نیروها را افزایش دهند.

در این میان انتظار از آقایان محسن رضایی دبیر شورای مصلحت نظام و شمخانی دبیر امنیت ملی کشور بیش از سایرین است تا از جایگاه خود برای حمایت از نیروهای خوزستانی بهره ببرند. این توقع به جایی است چرا که مقامات مرکز نشین در وزارتخانه ها که به استان های دیگر تعلق دارند، هر کدام برای به کارگیری هم استانی ها در سمت های کلیدی تلاش مستمر و رایزنی دارند.

از نمایندگان استان هم انتظار می رود برای ورود خوزستانی ها به کابینه یا پست های حساس مایه گذارند و راه ورود افراد کارآمد، با سابقه و متخصص را به کابینه هموار سازند که در این میان انتظار از آقای ناصری نژاد بعنوان رئیس فعال مجمع نمایندگان استان بیشتر است.

به طور مشخص هم از آقای حسنوند که به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس و در راس هرم است انتظار می رود حمایت جانانه ای از نیروهای خوزستانی و جذب آنها به کابینه داشته باشد.
این روزنامه به عنوان رسانه ای که بیشترین حمایت ها را در مقاطع مختلف از آقای حسنوند داشته است از وی می خواهد که فرزندان خوزستان را حمایت و هر آنچه در قدرت دارد برای قرار گرفتن آنها در کابینه یا سمت های کلیدی وزارتخانه ها به کار گیرد و مصمم باشد تا از کنار گذاشتن نیروهای خوزستانی در جایگاه هایی که هم اکنون قرار دارند به ویژه در وزارت نفت جلوگیری نماید.

کابینه آینده چه شاخصی خواهد داشت؟

نوبخت سخنگوی دولت درباره چگونگی شکل گیری دولت آینده گفته است تمامی افرادی که از آنها در فضای مجازی به عنوان عضو کابینه دوازدهم نام برده می شود گمانه زنی و غیر منطقی است.
وی این را هم گفته که برای تشکیل کابینه دولت دوازدهم از همه تجارب استفاده خواهد شد تا این کابینه کارآمد باشد.

نوبخت معتقد است اگر وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی تفکیک شوند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

برچسب ها: خوزستانی ، کابینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار