اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
منصور فاضلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
 اِنْ تُقْرِضُوا اللّه‏َ قرضا حَسنا يُضاعِفْهُ لَكُمْ وَ يَغْفِرْلَكُمْ وَ اللّه‏ُ شَكُورٌ حَلِيمٌ، عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشِّهادَةِ اَلْعَزيزِ الْحَكيم. (تغابن: 17 و18)

بی شمار و پیوسته در قران کریم در مورد اعطای قرض الحسنه موکدا تاکید شده.

اولا قرض دادن به مؤمنان، قرض دادن به خداست و مورد پذیرش حق است..

دوم اینكه: قرض دادن موجب افزایش نعمت به چندین برابر مقدار قرض می گردد.

سوم اینكه: موجب آمرزش گناهان از سوی خدا می شود.

چهارم اینكه: خداوند از قرض دهنده تشكر می كند، یعنی آن را به نیكی می پذیرد و با پاداش های دنیوی و اخروی جبران می نماید.

پیدایش و ایجاد صندوق قرض الحسنه توسعه و کارآفرینی در همین راستا تاسیس و فعالیت های این صندوق پیوسته در راستای اهداف متعالی نظام و موید ایه شریفه فوق است .

استان خوزستان با مساحتی بالغ بر 63 هزار و 633کیلومتر مربع و از 76 شهر ،67 بخش و 144 دهستان تشکیل شده است.

همچنین جمعیت چهار و نیم میلیون نفری آن شامل قومیتها مختلف از 31 شهریور ماه 1359 تا اخرین روز دفاع مقدس خوزستان صحنه حماسه آفرینی های ملت قهرمان ایران اسلامی بود.

در طول جنگ تحمیلی استان خوزستان علاوه بر عقب ماندگی ناشی از دور شدن از حرکت رو به جلوی دیگر نقاط کشور،زیر ساختهای استان نیز دچار آسیب دیدگی فراوانی شد.

با عنایت به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، سیاستهای جامع و فراگیر است که در اجرا نیز باید با همین جامعیت و فراگیری تحقق یابد و سیاستهای دولت تدبیر و امید متمرکز بر افزایش توان داخلی اقتصاد کشور با تکیه بر مهمترین مولفه رشد و شکوفایی اقتصادی یعنی اشتغال پایدار می باشد.

نظر به رویکرد دولت تدبیر و امید در خصوص حمایت از تولید بازار محور برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه های مختلف از قبیل حمایت مالی و تشویق توسعه شبکه ها، خوشه سازی و زنجیره های تولید، ایجاد پیوند مناسب بین بنگاههای کوچک، متوسط، بزرگ و انجام تمهیدات لازم برای تقویت توان فنی تخصصی ، تحقق و توسعه مدیریت بازار در بنگاههای کوچک و متوسط ، که در این راستا صندوق كار آفريني اميد نیز به حمایت مالی از این قبیل طرح ها در قالب پشتیبان و ذینفعان و شناسایی ، تکمیل و تقویت زنجیرهای تولید را از اهم امورات خود قرار داده است.

صندوق كار افريني اميد استان خوزستان نیز در راستای ایفای نقش خود جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال  با برگزاری جلسات متعدد و مستمر با دستگاههای اجرايی ، بازرسی محلی در سطح استان ضمن شناسايی ظرفيتها  و پتانسيل بالقوه استان از جمله لبنيات بهبهان ، صنايع دستی شوش ، صنايع غذايی دزفول ، توليد واشر های صنعتی ، بازيافت صنايع و توليد مواد شيميايی در ماهشهر، توليد گل و گياه ، سفال و پوشاك در شوش ، فرش و گليم در انديمشک ، تراش سنگهای قيمتي ، توليد پوشاک با الگوی ايرانی اسلامی ، ساخت قطعات صنعتی ، توليد زيور الات ، ميناكاری ، صنايع دستی وكارگاه فرش و تابلو فرش در اهواز ، عسل مسجدسليمان، حصير بافی در شهرستانهای خرمشهر ، دزفول ، آبادان و شوش ، بسته بندی و عرضه آبزيان در شهرستانهای دشت آزادگان و شادگان ،  توليد عبا و شيله و بسته بندی خرما و محصولات جانبی در دشت آزادگان ، ساماندهی بازارچه های عبدالخان ، صنايع دستی در شوش ، بازارچه مرزی چزابه  و بازارچه سه راه دار خويين و ...

در جهت ايجاد و توسعه اشتغال پايدار  در قالب  حمايت از پشتيبانان توليد ، برند های داخلی و انعقاد تفاهم ناهه های استانی در قالب اعطايی تسهيلات اشتغال شناسايی و حمايت می نمايد.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همت و تلاش خالصانه پرسنل زحمتکش خود ، در راستای ارائه خدمات با رویکرد جدید به ملت شریف ایران اسلامی ، برگ زرین دیگری به دفتر خدمات صندوق كار آفريني اميد  افزوده گردد.

رسالت صندوق كار آفرينی اميد حمایت مالی جهت راه اندازی و توسعه کسب و کارهایی است که منجر به ایجاد و توسعه اشتغال پایدار می گردند، که در این راه هزینه های زیادی جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد سودجو نموده است، و تمام تلاش خود را جهت شناسایی کارآفرینان موفق در جهت ایجاد بستر سالم در حمایت از ایجاد اشتغال پایدار را انجام داده است.

در این راستا  این صندوق از سال 1390 بالغ برتعداد 14037 فقره تسهیلات به مبلغ 1/759/322/620/000 ریال  در جهت حمایت از کسب و کار ، 6952 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 11/635/400/000ریال ، همچنین تعداد 2154 فقره تسهیلات به مبلغ 197/717/000/000 ریال جهت تثبت اشتغال به هم استانهای عزیز خوزستانی پرداخت نموده است.

صندوق کارآفرینی امید  در رويكرد حمایت مالی از کسب و کارهای خرد و کوچک در قالب تولید بازار محور بصورت شبکه سازی و زنجیره های تولید و خوشه سازی و حمایت از پشتیبانان توانمند را در اولويت كاری خود قرار داده است .

صندوق كار آفريني اميد با اتکا به تجربه ارزشمند خود در حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک زمینه جدیدی از ارائه خدمت به جوانان این مرز و بوم را در قالب پشتیبانان توانمند و برندهای ملی و در چارچوب زنجیره ، شبکه ، خوشه ها به سبد خدمات خود افزوده است و امید می رود با تعامل، همفکری و همکاری  مسئولين محترم كشوری و  استانی ، شاهد ايجاد اشتغال پايدار در استان عزيزمان باشيم.

مدیریت توانمند صندوق کارافرینی امید و پرسنل زحمت کش این صندوق با همت و پشتکار ریشه اشتغال و کارافرینی را بارور کرده و به راستی امید را بر جان و کالبد پیشه وران دمیده که شایسته تقدیر وتشکر است .

والعاقبه للمتقین الهم و اجعلنا من المتقین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار