اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
گزارش شوشان از همایش مقابله با بیابان زایی در اهواز : شریعتی استاندار : دولت برای بهبود وضع خوزستان پا پیش گذاشته و تلاش خود را در این زمینه می کند
از انتقادها نباید نگران بود چون برای پیشرفت بهتر کار لازم است. باید همه سخنان را بشنویم و بهترین ها را عمل کنیم. زمان هایی هست که کارهای کارشناسی می کنیم ...
 

شوشان: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش راهکارهای مقابله با بیابان زایی با بین المللی خواندن مبحث ریزگردها اظهار کرد: بحث ریزگردها که خوزستان و استان های مجاور را درگیر کرده، به بحثی ملی و بین المللی تبدیل شده و باعث شد کشور های منطقه و حتی سازمان ملل درگیر شوند و ورود کنند، قطعنامه هایی در سازمان ملل تصویب شد و اقداماتی در سطح منطقه برای جلوگیری و پیشگیری از بیابان زایی صورت گیرد.

وی با اشاره به همایش بین المللی مقابله باریزگردها که 12 تا 14 تیر ماه در تهران برگزار خواهد شد، یادآور شد: این همایش سه روزه با حضور بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود و مسئولان 100 کشور خارجی در 13 تیرماه به خوزستان عزیمت و برنامه بازدید از کانون های ریزگردها خواهند داشت.

استاندار خوزستان با بیان این که دولت در امر مقابله با ریزگردها در کشور پیگیری لازم را داشته، گفت: دولت بحث ریزگردها را در جهان و منطقه دنبال و با تجریبات سازمان های جهانی و کارشناسان جهانی در جهت رفع مشکل اقدام کرد و تلاش دارد با همکاری نهادهای بین المللی متخصص این مشکل بزرگ حل شود.

وی افزود: امسال با وجود تنگناها دولت به طور جدی وارد کارزار شد و پیمانکاران و مردم محلی با مشارکت سپاه و بسیج توانستند 6 هزار هکتار نهال بکارند. از مهرماه هم نهال کاری ادامه می یابد تا سطح برنامه ریزی شده امسال یعنی 42 هزار فوق بحرانی با موفقیت به سر انجام برسد.
شریعتی با اشاره به دیگر مصوبات دولت درخصوص استان خوزستان یادآور شد: مناقصه کانال آبرسانی غدیر در حال برگزاری است و مناقصه طرح آبرسانی شمال شرق انجام شده است. درخصوص فاضلاب هم اسناد مناقصه آماده است و به زودی انجام می شود و این مصوبه دولت که برخی گفته اند تبلیغ انتخاباتی است در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: فاز نخست مقابله با ریزگردها در حال انجام است و برای فاز دوم آن دوبار سازمان برنامه بودجه به وزرات جهاد کشاروزی اعلام کرده که درصورت ارائه طرح این وزارت خانه، آمادگی تخصیص بودجه را دارد. در طرح 550 هزار هکتاری هم توسط سازمان برنامه بودجه کشور برای فاز دوم دعوت شدیم. 

استاندار خوزستان دولت را برای اجرای طرح های مختلف در خوزستان مصر دانست و گفت: دولت برای بهبود وضع خوزستان پا پیش گذاشته و تلاش خود را در این زمینه می کند. پیش تر دخالت ها در محیط زیست خوزستان زیاد بوده و عوارض زیادی را ایجاد کرده، دولت قصد دارد هم پروژه را ادامه و هم عواملی را انجام دهد که مشکلات زیست محیطی را کاهش دهد پس وظیفه ما هم خوزستانی ها این است که نهایت استفاده را برای مردم استان کنیم و در کنار هم باشیم و در اختلاف و ضدیت با هم نباشیم.

وی با تاکید بر این که تخصیص حق آبه به عنوان اولویت اصلی استان قلمداد می شود، یادآور شد: باید بر این موضوع تاکید کنیم که حق آبه تالاب ها و مراتع تامین و حق طبیعت خوزستان داده شود.
شریعتی همکاری همه جانبه نهادها و افراد را در استان دلیل پیشرفت کار دانست و گفت: از همه مسئولان به ویژه مسئولان شهرستان کارون، امام جمعه و فرماندار و بزرگان منطقه کارون و سازمان های مرم نهاد که در تمام زمینه های سیاسی، اجتماعی و تنگناها کمک کردند و با سعه صدر مشکل را حل کردند تشکر می کنم چون اگر همراهی آن ها نبود در این کار موفق نمی شدیم.

وی خطاب به مدیرکل منابع طبیعی استان، انتقاد را رمز سازندگی و پیشرفت خواند و اذعان داشت: از انتقادها نگران نباش چون برای پیشرفت بهتر کار لازم است. باید همه اقوال را بشنویم و بهترین ها را عمل کنیم. زمان هایی هست که کارهای کارشناسی می کنیم اما گاهی صحبت های یک روستایی ملی از کارشناسی ما بهتر است.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای اصلاح وضع خود و کارها باید انتقادها را با گوش جان بشنویم. نظر همه خیر است و باید زمینه را برای کمک همه فراهم کنیم حتا اگر نوک پیکان انتقاد رو به ما باشد چون آن چه که مهم است، گام برداشتن برای بهبود وضعیت و شرایط استان است.
وی تاکید کرد: 350 هزار هکتار کانون ریزگرد و به همین میزان شن زار در استان است که جز همراهی و همکاری همگانی مردم، سازمان های مردم نهاد، سازمان های دولتی، نمایندگان و نهادهای دولتی و.. حل نمی شود. 

شریعتی از راه اندازی چند تلویزیون شهری برای اطلاع مردم اهواز از وضعیت روزانه آب و هوا خبر داد و گفت: دو تلویزیون شهری برای این که وضعیت آب و هوا آن لاین اعلام شود و مردم در جریان امر قرار بگیرند راه اندازی شد.

وی افزود: دو تا 4 تلویزیون بعدی هم به زودی راه اندازی می شود و مردم به طور آن لاین در جریان وضعیت آب و هوا و پیش بینی آن قرار خواهند گرفت.









































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار