اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
استاندار خوزستان در گفتگو با شوشان : گرمای زودرس و دمای بالای هوا سبب آتش سوزی پست برق شد / بسیاری از مشکلات حوزه برق استان با ورود پست های جدیدی که در حال راه اندازی هستند رفع خواهد شد / نمی دانم پیشگیری از آتش سوزی دیشب پست برق ممکن بود یا نه / برای بهبود روند فعلی و پیشرفت رو به جلو برنامه ریزی می کنیم / موجب تاسف است که مردم 12 ساعت برق نداشتند /
بی توجه به کوتاهی در گذشته به آینده می نگریم، به گذشته بر نمی گردیم و برای بهبود روند فعلی و پیشرفت رو به جلو برنامه ریزی می کنیم.



شوشان: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه نشست شورای مسکن در گفتگو با شوشان درخصوص قطعی برق شب گذشته در شهر اهواز و تمهیدات صورت گرفته اظهار کرد: مشکل قطعی برق دیشب آتش سوزی پست برق بوده و دلیل آن این بود که ایستگاه برق به دلیل گرمای زیاد و بالا رفتن مصرف دچار آتش سوزی شده بود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

وی افزود: آتش سوزی شدید بود و دود غلیظی ایجاد شد و خاموش کردن آن با مشکلاتی همراه بود مثلا باید نزدیک 40 مگاوات برق از مدار خارج می شد ولی برای این که این مسئله سایر ترانس ها را هم درگیر نکند و مشکلات دیگری ایجاد نکند تنها 60 مگاوات از مدار خارج شد.
شریعتی در خصوص وضعیت فعلی برق مناطقی که شب گذشته بی برقی را تجربه کرده بودند، عنوان کرد: کارشناسان برق نخست ترانس های سالم اما خاموش را بررسی و سپس وارد مدار کردند ولی ترانس تی 5 که دچار آتش سوزی شده بود اصلاح و ترمیم شد و سپس در مدار قرار گرفت. 

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا پیشگیری این امر ممکن بود گفت: نمی دانم پیشگیری از آتش سوزی دیشب ممکن بود یا نه ولی برق منطقه ای اقدامات لازم را برای پیشگیری و اصلاح برق اهواز انجام داده بود اما چون گرما زودرس و دما بالا بود موجب شد این اتفاق رخ داد.

وی در واکنش به این پرسش که مدیران استان پیشبینی درستی از وضعیت استان ندارند، بیان کرد: این گونه نیست چون پیش بینی های لازم از قبل صورت گرفته بود و اداره برق اهواز اقدامات لازم را برای ترمیم و بازسازی پست ها و ایستگاه های برق انجام داده بود و در حال فعالیت در برخی نقاط از جمله گلستان بود ولی بالا بودن فشار بار موجب شد این اتفاقات بیفتد و برخی مردم تا 12 ساعت برق نداشته باشند که مایه تاسف بود.

شریعتی درخصوص ساعات کار ادارات تا پایان تابستان امسال یادآور شد: بنا به مصلحت اعلام شد که ادارات تا پایان شهریور 1 ساعت زودتر تعطیل می شوند. این موضوع باعث شد تا از تهران مورد بازخواست قرار بگیرم ولی آن ها توضیحات ما را پذیرفتند و تایید کردند. 

وی افزود: بنا به اعلام رسمی سازمان هواشناسی هم تصمیم گرفتیم تا آخر هفته ساعات کاری ادارات تا ساعت 12 باشد.

استاندار خوزستان از اضافه شدن پست های برق در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: چند پست در اهواز هست که تا 15 تیرماه وارد مدار خواهد شد. در بحث زدن پست های برق در استان مشکل زمین و درگیری با ادارات وجود دارد که مرتب در حال حل کردن ان هستیم.
شریعتی ادامه داد: دولت امسال با جود این که از اسناد خزانه به هیچ وزارت خانه ای نداد، به خاطر مشکلات خوزستان 2 هزار و 200 میلیارد تومان به وزارت نیرو اختصاص داد و وزارت هم به دستگاه های مختلف خوزستان تخصیص داده است. در مجموع از اعتبارات دولت به برق 1500 میلیارد تومان برای استان خوزستان تصویب شد که نهادهای مسئول در حال پیگیری و رفع مشکل هستند. 

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات حوزه برق استان با ورود پست های جدیدی که در حال راه اندازی هستند رفع خواهد شد. پست برق باغملک در هفته آینده افتتاح و فاز دوم هم به زودی آغاز خواهد شد. در ایذه هم مشکل زمین پست های برق را داشتیم که بعد از یک دهه حل شد و مالک زمین پذیرفت تا زمین را به دولت بفروشد و به زودی شاهد افزایش پست برق و رفع مشکل مردم این شهر خواهیم بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم با وامی از بانک توسعه اسلامی دریافت کرده ایم و با برنامه ریزی، در سه سال آینده برق و انتقال و توزیع در استان به روند استاندارد برسد. ما بی توجه به کوتاهی در گذشته به آینده می نگریم، به گذشته بر نمی گردیم و برای بهبود روند فعلی و پیشرفت رو به جلو برنامه ریزی می کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار