اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
گزارش شوشان از یک ماه بلاتکلیفی سپرده‎گذاران موسسه آرمان / رییس مجمع نمایندگان خوزستان: اگر این روند ادامه پیدا کند وزیر اقتصاد را استیضاح خواهیم کرد / یوسفی نماینده اهواز : عدم پاسخگویی مدیران به سردرگمی مردم دامن زده است
اوایل خردادماه امسال به دنبال شایعه ورشکستگی موسسه اعتباری توسعه آرمان هر روز در بسیاری از شهرهای خوزستان از جمله اهواز سپرده‌گذاران


شوشان: اوایل خردادماه امسال به دنبال شایعه ورشکستگی موسسه اعتباری توسعه آرمان هر روز در بسیاری از شهرهای خوزستان از جمله اهواز سپرده‌گذاران این موسسه با تجمع در مقابل شعب خواستار بازپس‌گیری سپرده‌های خود شدند.

به گزارش شوشان ، پس از تجمع اولیه مردم ، موسسه آرمان شعب خود را در سراسر خوزستان بست و طی اطلاعیه ای وعده داد که مشکل آنان بزودی حل خواهد شد. در همین رابطه ششم خرداد ماه ، مدیرکل موسسه آرمان در منطقه جنوب غرب کشور گفت که روند ادغام موسسه آرمان با موسسه اعتباری توسعه یکسری مراحل دارد که باید سپری شود و بسته شدن حساب های مشتریان به دلیل حفظ امنیت حساب های مشتریان است.

از اوایل خرداد تاکنون سپرده گذاران موسسه آرمان در انتظار وعده مسئولین برای حل مشکل موسسه آرمان و بازپس گیری پول های خود به سر می برند اما تاکنون هیچ یک از وعده ها محقق نشده و شهروندان در گرمای خوزستان برای احقاق حق خود چندین بار مقابل شعب این موسسه و استانداری تجمع کردند و حتی اتفاقات ناخوشایندی همچون شکستن شیشه های موسسه آرمان و غش کردن و از حال رفتن تجمع کنندگان به خاطر گرمای شدید و ماه رمضان ، افتاده است.

طبق اعلام دادستانی اهواز ، خوزستانی ها بیشترین سرمایه را در این موسسه دارند و حجم سرمایه گذاری خوزستانی ها در موسسه آرمان بالغ بر 2500 میلیارد تومان است به همین دلیل دادستانی اهواز سهامداران این موسسه را ممنوع الخروج کرده اند تا وضعیت سپرده گذاران ممشخص شود

در همین رابطه ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: در موضوع موسسه آرمان و یا ثامن و ...به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی انتقاد وارد است که چرا در اوایل راه اندازی چنین موسساتی تکلیف را روشن نکردند تا کار به چنین جایی نرسد.

 رئیس مجمع نمایندگان خوزستان راه اندازی چنین موسساتی را خارج از دو حالت ندانست و افزود: حالت اول این است که این موسسه ها تحت نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی فعالیت می کردند. اگر چنین است در حال حاضر باید مسئولیت این موسسه ها را به عهده بگیرند. حالت دوم این است که تحت نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نبودند. اگر حالت دوم صحیح است چرا جلوی فعالیت آنها را نگرفتند و به آنها اجازه دادند که اعتماد مردم را جلب کنند و پول مردم را بگیرند تا در نهایت چنین اتفاق هایی رقم بخورد.

وی ادامه داد: حال که نتوانستند با پیشیگری جلوی کار را بگیرند، چرا در حال حاضر که اتفاق افتاده است باز هم با بی توجهی و اهمال کاری مسئولین مواجه شده است؟ اگر مسئولین از اوایل امر وارد این موصوع می شدند و با اقدامات جدی تکلیف مردم را روشن می کردند به اینجا ختم نمی شد. 

ناصری نژاد ادامه داد: 20 روز پیش با رئیس کل بانک مرکزی صحبت کردم و خواستار حل مشکلات موسسه آرمان شدم، رئیس بانک مرکزی در پاسخ گفت که این موسسات مشکلات زیادی دارند و ما در صدد رفع این مشکلات هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه  با چنین اقداماتی نمی توان مشکلات را رفع کرد، گفت: از روند کار گلایه جدی دارم و از مسئولین می خواهم که در وهله اول به مردم اطمینان دهند و جو روانی منفی حاکم بر مردم را آرام کنند و در گام دوم به طور ویژه وارد موضوع شوند و مشکل را حل کنند. این حالت در ابهام و عدم شفافیت موجب بروز مشکلات بیشتری خواهد شد. اگر این روند ادامه پیدا کند ما به عنوان نمایندگان مردم وزیر اقتصاد و دارایی را استیضاح خواهیم کرد.


به وزیر اقتصاد تذکر کتبی داده ایم

همچنین همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شوشان ، درخصوص پیگیری حل مشکلات موسسه آرمان گفت: پیگیری های مکرری از طریق مجاری مربوطه در حال انجام است و به وزیر اقتصاد تذکر کتبی درباره رسیدگی هر چه سریع تر به مشکل سپرده گذاران خوزستانی داده ایم.

یوسفی با بیان این‌که عدم پاسخگویی مدیران و مسئولان بانک مرکزی و مؤسسه آرمان به سردرگمی مردم دامن زده است و مردم نگران سرمایه‌های خود هستند، تصریح کرد: به دلیل این‌که مدیران ارشد مؤسسه آرمان و بانک مرکزی پاسخگوی مردم نیستند و جواب قانع‌کننده‌ای به آن‌ها نداده‌اند، بلاتکلیفی در مردم به وجود آمده و موجب شده تا در برخی از شهرهای استان مقابل درب این مؤسسه تجمعاتی صورت بگیرد.


تجمع دوباره سپرده گذاران خوزستانی موسسه آرمان مقابل استانداری













نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار