متاسفانه شرايط براي كشاورزان به گونه اي رقم خورده كه كشاورز نمي داند براي آينده چه بايد بكند. كشاورز و باغدار نمي داند كه آيا محصولي كه امروز با مشكلات زياد قرار است توليد كند با قيمت مناسب از او خريداري مي شود يا اينكه مجبور است دست به دامان دلالان شود و يا محصولش روي زمين بماند. "> جامعه كشاورزي ايران بلاتكليف است! / همه بايد در خدمت كشاورزي باشيم !

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸

متاسفانه شرايط براي كشاورزان به گونه اي رقم خورده كه كشاورز نمي داند براي آينده چه بايد بكند. كشاورز و باغدار نمي داند كه آيا محصولي كه امروز با مشكلات زياد قرار است توليد كند با قيمت مناسب از او خريداري مي شود يا اينكه مجبور است دست به دامان دلالان شود و يا محصولش روي زمين بماند.

شوشان - اميد فراز : متاسفانه شرايط براي كشاورزان به گونه اي رقم خورده كه كشاورز نمي داند براي آينده چه بايد بكند. كشاورز و باغدار نمي داند كه آيا محصولي كه امروز با مشكلات زياد قرار است توليد كند با قيمت مناسب از او خريداري مي شود يا اينكه مجبور است دست به دامان دلالان شود و يا محصولش روي زمين بماند.

يك نامزد رياست جمهوري به شوشان گفته وجود نابساماني در اقتصاد كشاورزي ايران باعث شده تا كشاورزان و باغداران در سردرگمي و بلاتكليفي بسر ببرند و برنامه روشني براي ادامه توليد نداشته باشند.

محمد باقر قاليباف در گفتگو با شوشان با اشاره به برخي بي مهري ها نسبت به جامعه كشاورزي ايران گفت براي نمونه ما حاظريم گندم را با قيمت 1700 تومان از خارج بخريم و وارد ايران كنيم اما حاظر نيستيم از كشاورزان داخلي حمايت كنيم و نهايتا گندم را با قيمت 750 تومان از گندمكار ايراني مي خريم و اين مصداق بي مهري به جامعه كشاورزي است.

وي گفت متاسفانه شرايط براي كشاورزان به گونه اي رقم خورده كه كشاورز نمي داند براي آينده چه بايد بكند. كشاورز و باغدار نمي داند كه آيا محصولي كه امروز با مشكلات زياد قرار است توليد كند با قيمت مناسب از او خريداري مي شود يا اينكه مجبور است دست به دامان دلالان شود و يا محصولش روي زمين بماند.

اين نامزد رياست جمهوري با تاكيد بر اينكه همه بايد در خدمت كشاورزي باشيم گفت جامعه كشاورزي جزو بهترين بندگان خدا بشمار مي آيند. كشاورزان نقش جدي در تامين غذاي مردم بعهده دارند و از آنجايي كه ضمانت روزي حلال را براي ما به ارمغان مي آورند لذا مسئوليت سنگيني بر دوش آنهاست و از اين بابت بايد همه در خدمت كشاورزي باشيم.

قاليباف افزود هم اكنون دشمن تلاش دارد تا در حوزه تحريم هاي اقتصادي مشكلاتي را براي كشور ايجاد كند بنابراين اگر نتوانيم امنيت غذايي مردم ايران را تامين كنيم به مشكلات بزرگتر از تحريم برخورد خواهيم كرد. بنابراين اولويت ما بايد حمايت از كشاورزان باشد، آنهايي كه هم غذاي 70 ميليون ايراني را تامين مي كنند هم زمينه ساز ايجاد استقلال در كشور هستند. بخش كشاورزي ارتباطي مستقيم با استقلال و عزت كشور دارد كه بايد امروز بيش از گذشته مورد حمايت قرار گيرد.

وي با اشاره به نابساماني موجود در حوزه توليد و توزيع در بخش كشاورزي گفت سوء مديريت در اقتصاد كشاورزي ايران باعث شده تا كشاورز به سود واقعي توليدات خود نرسد. بعضا كشاورزان مي گويند ما فلان محصول را 1000 تومان در مزرعه مي فروشيم ولي همان محصول در بازار به بيش از 2000 تومان بفروش مي رسد. سوال اينجاست اين 1000 تومان مابه التفاوت مزرعه تا بازار كجاست و در جيب چه كسي مي رود؟! و اين بيانگر اين است كه زيرساخت هاي اقتصادي در بخش كشاورزي ايران با چالش هاي بزرگي روبروست و تا زماني كه اقتصاد كشاورزي در بخش كشاورزي ايران اصلاح نشود بخش كشاورزي رونق نمي گيرد. قوانين و مقررات ما نيز در حوزه حمايت از توليد و توزيع در بخش كشاورزي، روشن و مشخص نيست.

قاليباف با انتقاد از عدم تخصيص يارانه به بخش توليد گفت با وجود اينكه در قانون تصويب شد كه به بخش توليد يارانه تعلق گيرد اما ديديم كه عملا اين امر اتفاق نيفتاد. يكي از نخستين تصميماتي كه بنده در دولت خود خواهم گرفت اين است كه به كشاورزان يارانه سبز دهم. كشاورزي ايران با چنين يارانه اي در مسير رونق قرار خواهد گرفت.

وي در بخشي ديگر با اشاره به اينكه بدليل سوء مديريت، خسارات زيادي كه به حوزه آب و خاك كشور وارد مي شود گفت مشكل ما آب و خاك و پول نيست. برخي استان هاي كشور با وجود اينكه آب فراوان و خاك حاصلخيزي دارند اما باز هم در بخش كشاورزي با مشكلاتي گريبانگير هستند و اين به اين معناست كه در حوزه بهره وري و توجه به مسائل دنش بنيان با اشكالات اساسي روبرو هستيم. يعني اينكه از همان آبي كه در اختيار داريم هم نمي توانيم درست مصرف كنيم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
صادقي - رامهرمز
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment يا قاليباف يا جليلي يكيشون رييس جمهور است . با تشكر از شوشان كه به مباحث انتخاباتي پرداخت
comment
جمعي از كشاورزان ياسوجي
|
-
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment قاليباف برنام هاي خوبي دارد - جمعي از كشاورزان ياسوجي - استان كهكيلويه و بويراحمد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار