شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
بررسی عملکرد یکساله مدیریتی در خوزستان ( 1) / رییس مجمع نمایندگان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با شوشان : شاخص ها و نقش لابی ها در انتصاب استانداران موثر است / شریعتی در تعامل با جناح ها عملکرد قابل قبولی دارد / شریعتی همانگونه که با یک نماینده اصلاح طلب تعامل دارد با نمایندگان اصولگرا نیز در تعامل است / مشکل خوزستان صرفا با تخصیص اعتبار حل نمی شود / استاندار در برخی مدیران استانی تجدیدنظر کند / بسیاری از مشکلات استان با مدیریت مناسب قابل حل است
تا حدودی به نوعی بی تفاوتی و بی انگیزگی در مدیران استانی احساس می شود که البته این بی انگیزگی منحصر به خوزستان نیست و در سایر استان ها نیز وجود دارد...




شوشان: مجید ناصری نژاد رییس مجمع نمایندگان خوزستان در گفتگو با شوشان در رابطه با عملکرد یکساله مدیریتی در استان ، گفت: خوزستان استانی سرشار از مشکلات است که یک سری از این مشکلات ، از گذشته به ارث رسیده و یکسری دیگر ، موارد و نقص هایی است که در حوزه مدیریتی حال حاضر وجود دارد که بخشی از آن مربوط به اعتبارات می شود و بخشی دیگر نیز به عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی بر می گردد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با تشریح روند انتخاب شریعتی به عنوان  استاندار  خوزستان ، گفت: انتصاب یک استاندار بومی خواسته مردم خوزستان بود که ما نیز یک سال پیش به عنوان نمایندگان مردم در هنگام انتصاب استاندار از سوی هیات دولت ، این مطالبه استانی را پیگیری کردیم و از بین گزینه های مطرح ، شریعتی به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد.

وی گفت: در انتصاب استانداران شاخص های مختلفی وجود دارد که البته نقش ارتباطات و به قولی دیگر ، نقش لابی ها نیز در این بین موثر است و نباید نادیده گرفت. البته اصل قضیه مسئله لابی نسیت بلکه شاخص ها در گام اول ، مدنظر است. استانداری که مورد قبول همه نمایندگان باشد طبعا پیگیری های بهتری می تواند برای حل مسائل استانی داشته باشد. 

نماینده شادگان در ادامه افزود: از نظر تفکر و سلایق ، اختلافاتی با شریعتی استاندار خوزستان وجود دارد اما اصلاح طلب و اصولگرا دشمن یکدیگر نیستند و اختلاف نظرها صرفا در سلایق است اما در حوزه منافع استانی و کشوری اشتراکات زیادی داریم و از این منظر شریعتی در تعامل با جناح ها عملکرد قابل قبولی دارد.

 رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در بُعد ملی طبیعی است که در دولت منتسب به اصلاح طلبان یک استاندار اصلاح طلب منصوب شود اما در بُعد استانی ، نیاز به همگرایی و همراهی همه گروه ها وجود دارد و شریعتی همانگونه که با یک نماینده اصلاح طلب تعامل دارد با نمایندگان اصولگرا نیز در تعامل است. 

وی با اشاره به برخی از مشکلات استان ، گفت: تا حدودی به نوعی بی تفاوتی و بی انگیزگی در مدیران استانی احساس می شود که البته این بی انگیزگی منحصر به خوزستان نیست و در سایر استان ها نیز وجود دارد. 

ناصری نژاد افزود: بسیاری از مسائل استان با مدیریت مناسب قابل حل است و صرفا مشکلات استان به کمبود اعتبارات محدود نمی شود. ممکن است استان اعتبارات خوبی داشته باشد اما به دلایل مختلف از جمله ناهماهنگی دستگاه های اجرایی ، اعتبارات جذب نمی شود و یا اینکه در جای مناسب هزینه نمی شود .

رییس مجمع نمایندگان خوزستان یکی از مشکلات استان را تصمیمات و اقدامات خلق الساعه دانست و گفت: کارها و تصمیمات بی پشتوانه و بدون تفکر ، در دراز مدمت استان را دچار چالش می کند. همچنین برخی مدیران برای حفظ پست و صندلی خود گزارشات خلاف واقع را به مرکز و وزارتخانه ها منتقل می کنند. استاندار باید در ادامه کار با چنین مدیرانی تجدید نظر نماید. 
وی بحث آبگیری تالاب ها را یکی از گزارشات خلاف واقع مدیران استانی به پایتخت ، برشمرد و گفت: در حالی که تالاب ها در بحران هستند اما متاسفانه گزارش های ضد و نقیضی از آبگیری تالاب ها منتشر می شود.

ناصری نژاد افزود: در حالی که شریعتی بالشخصه مدیری توانمند و پرتلاشی است اما رضایت نسبی از نوع انتصاب مدیران در استان وجود ندارد و انتظارات برآورده نشده است. برخی مدیران باید تغییر می کردند که تغییر نکردند و برخی انتصابات ضعیف نیز نباید انجام می شد که انجام شد. به طور کلی نمره انتصاب مدیران استانی ، متوسط به پایین است. 

وی با اشاره به معضل بیکاری در استان ، گفت: باید از ظرفیت های استانی جهت ایجاد اشتغال استفاده نمود و استاندار می بایست به صورت جد در این مسئله ورد نماید. دولت نیز ملزم است در پروژه های بزرگ از نیروها و پیمانکاران بومی استفاده نماید. 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: حوزه صنعت در خوزستان تقریبا متوقف و راکد است و لازم است تمهیداتی برای رونق و جذب سرمایه گذار در استان اندیشیده شود. بخش خصوصی نتوانسته در خوزستان آنگونه که باید وارد شود و بیشتر از آنکه جذب سرمایه داشته باشیم با فرار سرمایه و سرمایه گذار روبرو هستیم. این در حالی است که در استان های مجاور خوزستان ، مسئولین بجد دنبال جذب سرمایه گذار هستند و شرایطی را مهیا می کنند که یک سرمایه گذار بی دغدغه سرمایه گذاری کند. در خوزستان اوضاع به گونه ی دیگر است و در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی می شود.

ناصری نژاد گفت: خوزستان در زمینه هایی همچون آب و فاضلاب ، محیط زیست و ... اندر خم یک کوچه است. ریزگردها نیز همچون آتش زیر خاکستر است که اگر فکری به حال آن نشود تبدیل به یکی از چالش های بزرگ و بحرانی استان می شود.




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار