شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
جمعی از بازاریان مجتمع تجاری کنزالمال صبح امروز در اعتراض به نحوه مدیریت این مجتمع با اجتماع صنفی در سالن سازمان منطقه آزاد اروند، برکناری مدیریت مجتمع کنزالمال را خواستار شدند.

 با توجه به این‌که قرارداد سه ساله شرکت "گلایل کار اروند" به عنوان بهره‌بردار این مجتمع تجاری با سازمان منطقه آزاد اروند در بهمن‌ماه سال گذشته به پایان رسیده بود، مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند فرصتی چند ماهه و تا 15 تیرماه جاری جهت تسویه حساب متقابل با غرفه‌داران و پرداخت بدهی به سازمان منطقه آزاد اروند، به این شرکت داده‌اند.

بر اساس تصمیم اعضای هیات مدیره و دستور مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند مقرر شده بود از تاریخ 15 تیرماه سال جاری بازار تجاری اروند (کنزالمال) از شرکت بازرگانی گلایل کار اروند به مدیریت امور مالی سازمان به عنوان جمعدار اموال، تحویل داده ‌شود اما به دلیل عدم اجرا شدن این تصمیم و نارضایتی غرفه‌داران از پیمانکار مربوطه، امروز و روز گذشته جمعی از غرفه‌داران تجمعاتی داشتند.

یکی از غرفه‌داران معترض این مجتمع تجاری گفت: چرا علی‌رغم اتمام قرارداد این شرکت با سازمان منطقه آزاد اروند در سال گذشته و پرداخت نشدن بدهی چند میلیاردی این پیمانکار به سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولان سازمان همچنان از مدیریت این شرکت حمایت می‌کنند؟ 

به گفته این غرفه‌دار، پیمانکار بدون داشتن مجوز تمدید قرارداد با سازمان منطقه آزاد اروند، غرفه‌داران را مجبور به امضای قرارداد جدید برای سال 96 با افزایش 15 درصدی اجاره‌بها نموده و از آن‌ها 10 فقره چک نیز دریافت کرده و هر کس از این خواسته پیمانکار سر باز می‌زده، با قطع برق و نامه تخلیه غرفه مواجه شده است.

غرفه‌دار دیگری در این تجمع ادامه داد: پیمانکار بدون اطلاع قبلی از ابتدای امسال هزینه انبارداری را 10 برابر افزایش داده و این در حالی است که انبارهای مجتمع اصلا شرایط استاندارد را ندارند . این انبارها از جنس ساندویچ پنل قابل اشتعال بدون سیستم اعلان و اطفاء حریق و بدون دوربین مداربسته ساخته شده‌اند و سیستم انبارداری مکانیزه نیست.   

وی افزود: با وجود این‌که گیت‌های موقت گمرک در خروجی‌های منطقه مستقر شده‌اند و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند دستور برچیده شدن تشریفات گمرکی در مجتمع‌های تجاری اروند در آبادان و خرمشهر را داده‌اند، اما مدیریت این مجتمع همچنان از ورود و خروج کالا به مجتمع جلوگیری می‌کند.

  همچنین یکی دیگر از معترضان گفت: انشعاب برق مجتمع کنزالمال به نام سازمان منطقه آزاد است و غرفه‌ها کنتور برق مجزا ندارند. پیمانکار به ازای هر غرفه 14 متری در ماه مبلغ 90 هزار تومان به‌عنوان هزینه برق مصرفی از غرفه‌داران دریافت می‌کند. 

وی ادامه داد: با وجود این‌که مبلغ برق سال 95 را به‌طور کامل پرداخت و نامه تسویه حساب از پیمانکار دریافت کرده‌ایم، پیمانکار در اقدامی عجیب اعلام کرده است که محاسبات هزینه برق مصرفی در سال 95 توسط حسابداری وی اشتباه بوده و غرفه‌داران باید به ازای هر غرفه 14 متری در سال 95 مبلغ 190 هزار تومان پرداخت می‌کردند. 

این غرفه‌دار افزود: از این رو پیمانکار مبلغ مابه‌التفاوت هزینه برق سال گذشته را به‌صورت غیرقانونی از غرفه‌داران مطالبه می‌کند و در صورت عدم پرداخت مبلغ مذکور، برق غرفه‌ها را قطع کرده است.

گفتنی است این مجتمع در طول شبانه‌روز فقط 5 ساعت فعال است و از طرفی این شرکت مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان به اداره برق بدهکار است.

دیگر غرفه‌دار معترض عنوان کرد که پیمانکار در اسفندماه سال گذشته بدون داشتن حکم قضایی، قفل غرفه وی را شکسته و نامه پلمپ بر درب غرفه نصب کرده است و از اسفندماه تا به حال غرفه وی تعطیل است و در دادگاه به دنبال پیگیری شکایت از پیمانکار است.

یکی دیگر از معترضان اظهار داشت: چرا با توجه به این‌که قرارداد این شرکت در سال گذشته به پایان رسیده و آقای ترکان نیز دستور خلع ید پیمانکار را صادر کرده، این پیمانکار همچنان بر سر کار است؟ علت حمایت برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد اروند از مدیریت این شرکت چیست؟ 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در کنار تجمع اعتراضی به مدیریت این مجتمع تجاری، عده‌ای دیگر از غرفه‌داران در مقابل سازمان منطقه آزاد اروند تجمع کردند و خواستار ماندن پیمانکار این مجتمع شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار