اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
نماینده آبادان گفت: آب در برخی از روستاهای آبادان جیره‌بندی شده است و در کنار کیفیت پایین آب کشاورزی، مردم از آب شرب نیز در تابستان محرومند.

عامر کعبی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: آب شرب در روستاهای اروندکنار و بخش‌های حاشیه‌ای آبادان با قطعی کامل در برهه‌های مختلف همراه است و علاوه بر جیره‌بندی به بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: در کنار این مشکل با توجه به فرسودگی سیستم انتقال آب در استان شاهد اتلاف منابع آبی هستیم. به طوری که بخشی از سیستم توزیع و انتقال آب به دوران جنگ و پیش از آن برمی‌گردد. همچنین مشکل فاضلاب نیز همچنان در آبادان وجود دارد و 60 درصد از آبادان علیرغم این‌که معابر آن‌ها برای فاضلاب حفاری شده‌اند منتظر اجرای طرح هستند و شهرداری نیز نمی‌تواند خیابان‌ها را آسفالت کند.

کعبی تصریح کرد: در تابستان آب کشاورزی در منطقه شور است و نخلستان‌های تشنه آبادان نیازمند توجه بیشتر مسئولین است و اگر این وضع ادامه یابد شوری بالای آب کشاورزی خسارات فراوانی را متوجه اقتصاد و کشاورزی منطقه می‌کند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برق در منطقه آبادان شرایط نسبتا خوبی دارد اما مشکل بالا بودن تعرفه برق مصرفی همچنان مرتفع نشده است و با توجه به افزایش مصرف مردم استان خوزستان مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا هستند. همچنین در شرایطی که گرمای هوا بین 51 تا 55 درجه بالای صفر است سیستم حمل و نقل عمومی مناسب سازی نشده و علیرغم مکاتبات فراوان با وزارت کشور هنوز اقدامی صورت نگرفته و تنها تلاش‌هایی اندک از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای ورود اتوبوس‌های کولردار انجام شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار