اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
مدیر آموزش و تعالی سازمان منطقه آزاد اروند:
آبادان - شوشان ؛ مدیر آموزش ، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به تقبل و پرداخت هزینه‌های اجرای طرح اوقات فراغت از سوی این سازمان، ثبت‌نام در همه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در مراکز آموزشی اعم از فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های خصوصی برای داوطلبان کاملاً رایگان است

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، سیدعلی موسوی در نشست خبری آغاز اجرای طرح بزرگ غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان منطقه آزاد اروند در سال 96 که عصر یک‌شنبه(18 تیرماه) در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، عنوان کرد: کسی که خواهان شغل است، حتماً باید از مهارت کافی برخوردار باشد و کسی که مهارت دارد لازم است که گواهینامه مهارت داشته باشد.

 

وی افزود: در همین راستا و بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و همسو با برنامه ششم توسعه و برنامه کلی اشتغال، این دوره‌ها از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تنظیم و به اجرا گذاشته می‌شوند.

 

مدیر آموزش ، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: در سال گذشته برخی نواقص در نحوه برگزاری کلاس‌ها وجود داشت که امسال آن‌ها را رفع کردیم و به‌طور حتم در سال آتی نیز اشکالات احتمالی امسال را رفع خواهیم کرد تا یک طرح کامل و بی‌نقص ارائه شود.

 

موسوی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار نفر در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این افراد در 50 آموزشگاه موجود در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و در 63 رشته (32 رشته در آبادان و 31 رشته در خرمشهر) مهارت‌های مربوطه را فرامی‌گیرند.

 

وی افزود: حدود 45 درصد از ثبت‌نام کنندگان از خرمشهر و 55 درصد دیگر از آبادان هستند . اگرچه طبق اعلام قبلی، ثبت‌نام از داوطلبان حضور در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت به پایان رسیده اما به مراکز آموزشی گفته‌ایم که در صورت مراجعه افراد برای ثبت‌نام، برای دوره بعدی از آن‌ها ثبت‌نام کنند.

 

موسوی با اشاره به اینکه از 18 تیرماه، دوره‌های آموزشی به‌طور رسمی آغاز شده است و تا 15 شهریور ادامه دارد، افزود: ساعت آموزشی برخی دوره‌ها به نحوی است که فراگیر باید 2 ماه را به‌طور کامل در کلاس‌ها حاضر شود، برخی دوره‌های کوتاه‌مدت (32 یا 50 ساعته) نیز تعریف شده‌اند که طی یک ماه دوره آن به اتمام می‌رسد و در پایان آزمون دوره برگزار می‌شود.

 

مدیر آموزش ، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: با توجه به جلسات مهمی که با مسئولان اداره آموزش‌وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه‌ای، انجمن‌های آموزشگاه‌های آزاد، مدیران ستادی و کارشناسان خود برگزار کردیم، در خصوص 90 رشته مهارتی موردنیاز جوانان آبادانی و خرمشهری برای فراگیری به جمع‌بندی رسیدیم که این رشته‌ها را به فراخوان گذاشتیم . از تعداد کل رشته‌های فراخوان‌شده 63 رشته با اقبال بیشتر جوانان مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در رده‌های آموزش مهارتی و حرفه‌ای ادامه دارد، گفت: در خصوص پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، با توجه به تعداد ساعتی که دانش‌آموز و دانشجو در آن کلاس ثبت‌نام کرده این هزینه را پرداخت می‌کنیم؛ بنابراین رقم ثابتی نیست و بر مبنای فرمول‌ها و شاخص‌های موجود تعیین و پرداخت می‌شود.

 

مدیر آموزش ، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: سعی کرده‌ایم که حجم ترددها را با افزایش مراکز آموزشی در مناطق مختلف شهری کاهش دهیم تا یک حرفه‌آموز مجبور به طی مسافت زیاد برای حضور در رشته آموزشی مورد علاقه‌اش نشود.

 

موسوی از نهادینه کردن و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی و حرفه‌ورزی در میان جوانان، فراگیری مهارت توسط دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار آموزش دروس نظری و دانشگاهی برای بهره‌مندی از آینده شغلی مفید و کشف استعدادهای درخشان و جوان در زمینه کارآفرینی به‌عنوان سه هدف اصلی و اساسی از اجرای طرح بزرگ غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی و دانشجویی در این منطقه نام برد و افزود: گواهینامه‌ای که در پایان هر دوره آموزشی صادر می‌شود، یک گواهینامه بین‌المللی و در همه‌جا موردپذیرش است.

 

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده با مراکز فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: مقرر شد 600 نفری که در سال گذشته دوره مقدماتی را فراگرفتند، امسال در دوره‌های پیشرفته شرکت کنند . آمار واجدین شرایط برای شرکت در طرح بزرگ غنی‌سازی اوقات فراغت حدود 6 هزار نفر است؛ البته حدود 2 هزار و 500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نیز در این مقوله لحاظ شده‌اند که تاکنون 2 هزار نفر برای شرکت در دوره‌های آموزشی این طرح ثبت‌نام کرد‌ه‌اند و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.

 

مدیر آموزش ، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تأکید بر اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان یکی از مجهزترین مراکز کشور است و در خرمشهر نیز برخی رشته‌ها ازجمله هتلداری و گردشگری در سطح کشور منحصربه‌فرد است، گفت: در تلاش هستیم تا این آموزش‌ها را نه‌تنها در فصل تابستان که در سایر فصول سال نیز به شکل مستمر داشته باشیم و دراین‌باره در حال برنامه‌ریزی هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار