شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
هنوز التهاب ناشی از شناسایی قاتل دختر بچه هفت ساله پارس آباد فروکش نکرده و یک شبانه روز از خروش و خشم اهالی این دیار نگذشته، خبر می‌رسد قاتل آتنا، به قتل دیگری اعتراف کرده است. خبری که ابعاد این پرونده دردناک را به شدت تغییر داده است.
هنوز التهاب ناشی از شناسایی قاتل دختر بچه هفت ساله پارس آباد فروکش نکرده و یک شبانه روز از خروش و خشم اهالی این دیار نگذشته، خبر می‌رسد قاتل آتنا، به قتل دیگری اعتراف کرده است. خبری که ابعاد این پرونده دردناک را به شدت تغییر داده است.

به گزارش «تابناک»، اهالی پارس آباد که روز گذشته، پس از سپری شدن سه هفته همراه با اضطراب و نگرانی، به سوگ آتنا اصلانی، دختربچه گم شده در آخرین روزهای خردادماه نشسته و با گرد آمدن در خیابان های شهر و سردادن شعارهایی، خواستار مجازات سریع و قاطع قاتل وی شده بودند، حالا قاتل یکی دیگر از همشهریانشان را هم شناخته‌اند؛ مرد رنگرز 42 ساله نه تنها آتنا را به قتل رسانده، که سالها پیشتر، جان یکی دیگر از اهالی شهر را هم گرفته است.

سید عبدالله طباطبائی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد گفت: قاتل آتنا اصلانی به دومین قتل خود اعتراف کرده و بررسی‌های انجام یافته در ارتباط با پرونده این قاتل این موضوع را مشخص کرده که ما با یک قاتل سریالی مواجه هستیم.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: با اظهارات متهم مشخص شد که جسدی که دو سال پیش در کنار روستای مجیدآباد پیدا شده بود نیز توسط این شخص به قتل رسیده بوده است که در طی بازجویی‌های انجام یافته به این جرم نیز اعتراف کرد و این موارد احتمال این که ارتکاب جرم این شخص باز هم وجود داشته باشد را نشان می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه تمامی شواهد و مدارک مربوط به قتل آتنا با جدیت و اهتمام ویژه بررسی می‌شود، یادآور شد: هیچ اغماض و چشم‌پوشی در ارتباط با برخورد قانونی با این مجرم خلافکار انجام نخواهد شد تا به سزای اعمال خود برسد. 
به گفته وی، این پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت در حال رسیدگی است و تحقیقات و بازجویی‌ها از قاتل آتنا تا زمان روشن شدن صریح و کامل جریانات انجام خواهد شد و اطلاع‌رسانی‌های بعدی به محض تکمیل شدن پرونده از طریق رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صداوسیما به اطلاع مردم خواهد رسید.
 
 

حکایت هولناک قتل آتنا و چگونگی شناسایی قاتل وی

28خرداد امسال خبر گم‌شدن دختربچه هفت‌ساله‌اي به نام آتنا در ميان مردم شهرستان پارس‌آباد استان اردبيل پيچيد. پدر آتنا سال‌ها بود كه در خيابان پزشكان دستفروشي مي‌كرد و پوشاك مي‌فروخت. در اين ميان دختربچه 7ساله‌اش كه به گفته اطرافيانش دختري باهوش و خوش‌زبان بود، گاهي همراه پدر مي‌شد تا به او كمك كند. روز حادثه هم آتنا همراه پدر شده بود كه آن اتفاق شوم رقم خورداد؛ اتفاقي كه خشم مردم شهر را برانگيخت و آنها را شوكه كرد.

دادستان شهرستان پارس‌آباد مي‌گويد: آتنا زمان‌هايي كه كنار بساط پدرش بود، براي استفاده از دستشويي يا خوردن آب به مغازه رنگرزي كه در نزديكي بساط پدرش بود، مي‌رفت. صاحب مغازه مردي 40ساله بود كه آتنا و پدرش را از مدت‌ها قبل‌ مي‌شناخت. آن روز هم بي‌آنكه پدرش متوجه شود، آتنا راهي مغازه مرد 40ساله شد غافل از اينكه او نقشه شومي برايش كشيده بود.

ساعتي از رفتن آتنا مي‌گذشت و پدرش كه آن روز سرش شلوغ بود، به تصور اينكه او به خانه برگشته است، به كارش ادامه داد. از سوي ديگر مادر آتنا تصور مي‌كرد كه دخترش نزد پدرش است و همين باعث شد كه تا چند ساعت بعد كسي متوجه ناپديدشدن دختربچه نشود. عصر آن روز وقتي مرد دستفروش بساطش را جمع كرد و راهي خانه شد، معلوم شد كه آتنا گم شده و كسي از او خبر ندارد.

دادستان پارس‌آباد مي‌گويد: متأسفانه خانواده دختربچه دير متوجه گم شدن او شدند. آنها بعد از جست‌وجوي بسيار، وقتي ردي از او پيدا نكردند ماجرا را به كلانتري گزارش كردند. روز بعد، حدود ساعت 11بود كه اين پرونده به دادستاني آمد و ما در جريان آن قرار گرفتيم و از همان زمان تحقيقات گسترده براي پيدا كردن دختربچه گمشده شروع شد.

هيچ‌كس نمي‌دانست چه اتفاقي براي دختربچه رخ داده و او كجاست اما با گذشت زمان، وقتي هيچ ردي از وي به‌دست نيامد فرضيه اينكه او قرباني سرقت شده باشد، قوت گرفت؛ چرا كه آتنا آن روز 6النگو، انگشتر و گوشواره همراه خود داشت و احتمال مي‌رفت كه قرباني دزدان طلا شده باشد. درحالي‌كه خبر گم شدن دختربچه در شهر پيچيده و همه را نگران كرده بود، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شدند. در محلي كه پدر آتنا دستفروشي مي‌كرد، چند مغازه و بانك وجود داشت كه مجهز به دوربين‌هاي مداربسته بودند. مأموران به بازبيني فيلم‌هاي ضبط‌شده توسط اين دوربين‌ها پرداختند.

دوربين يكي از مغازه‌ها لحظه‌اي كه آتنا قدم‌زنان در پياده‌رو مي‌رفت و از بساط پدرش دور مي‌شد را ضبط كرده بود. اما دوربين بانكي كه در همان مسير و چندين متر آن‌طرف‌تر بود تصويري از دختربچه ضبط نكرده بود. اين يعني دختربچه پيش از اينكه به دوربين دوم برسد، مسيرش را تغيير داده بود. از سوي ديگر بررسي‌ها نشان مي‌داد در اين مسير به‌خاطر جوي آبي كه وجود داشت و همچنين حضور چندين دستفروش كنار پياده‌رو، امكان اينكه دختربچه از پياده‌رو به آن‌سوي خيابان رفته باشد، وجود نداشت. پس بي‌شك او پس از عبور از مقابل دوربين اول و رسيدن به دوربين دوم، ناپديد شده بود.

مأموران وقتي متوجه شدند كه در اين مسير، مغازه رنگرزي مرد 40ساله‌اي وجود داشته كه آتنا گاهي اوقات براي خوردن آب به آنجا مي‌رفت، حدس زدند كه وي روز حادثه نيز به اين مغازه رفته و پس از آن ناپديد شده است. به اين ترتيب مرد رنگرز به‌عنوان نخستين مظنون پرونده تحت بازجويي قرار گرفت اما مدعي شد كه آن روز دختربچه را نديده و او اصلا به مغازه‌اش نيامده است.

مرد رنگرز مدعي بود كه از سرنوشت آتنا بي‌خبر است. حال آنكه بررسي‌هاي پليسي نشان مي‌داد كه او چند سابقه كيفري داشته است. 5روز از ناپديدشدن دختربچه خردسال گذشته بود كه بازپرس پرونده دستور بازداشت مرد رنگرز را صادر كرد و او براي بازجويي به اداره آگاهي منتقل شد اما مدام اظهار بی گناهی می‌کرد، اما بررسي‌هاي گسترده و شبانه‌روزي و بازبيني حدود 60ساعت فيلم دوربين‌هاي مداربسته جاي شكي باقي نگذاشته بود كه آتنا در مقابل مغازه او ناپديد شده است.

به گفته دادستان شهر، در اين مدت‌ 2بار دستور بازرسي مغازه و محل زندگي مظنون پرونده صادر شد. مأموران با حكم قضايي راهي آنجا شدند و همه جا را با دقت گشتند اما هيچ سرنخي به‌دست نيامد. پرونده تبديل به پرونده‌اي پيچيده شده بود تا اينكه در ادامه تحقيقات متوجه شدند مرد رنگرز در ساختماني كه زندگي مي‌كند پاركينگ ندارد و خودرواش را جاي ديگري پارك مي‌كند. در يك كوچه فرعي در نزديكي محل زندگي وی، ساختماني بود كه در طبقه اول آن مغازه‌اي وجود داشت كه تبديل به پاركينگ شده بود و در اختيار مرد رنگرز قرار داشت.

عصر دوشنبه 19تيرماه، تيم‌هاي تحقيق وارد پاركينگي شدند كه احتمال مي‌رفت سرنخ‌هايي از دختربچه گمشده در آنجا پيدا شود. آنها در داخل پاركينگ با يك بشكه پلاستيكي روبه‌رو شدند كه در گوشه‌اي قرار داشت. وقتي در بشكه باز شد، داخل آن پر از خاك بود. اما زماني كه مأموران خاك را كنار زدند به يك كيسه پلاستيكي رسيدند. داخل كيسه يك گوني بود كه وقتي در آن را باز كردند به يك ساك پارچه‌اي رسيدند. پس از باز شدن زيپ ساك بود كه جسد بي‌جان دختربچه گمشده در داخل آن پيدا شد. بررسي‌ها نشان مي‌دادكه مدت‌ها از مرگ او مي‌گذرد و او در همان زماني كه ناپديد شده بود، به قتل رسيده است.

با پيدا شدن جسد آتنا كوچولو و انتقال آن به پزشكي قانوني، بازجويي از مرد رنگرز ادامه يافت. او اين بار ادعاي تازه‌اي مطرح كرد و گفت كه خبر نداشته داخل بشكه پلاستيكي جسد دختربچه وجود داشته است. دادستان پارس‌آباد مي‌گويد: از آنجا كه متهم مواد‌مخدر مصرف مي‌كند ادعا كرد كه چند روز پيش قاچاقچيان موادمخدر بشكه پلاستيكي را به داخل پاركينگ آورده و به او گفته‌اند كه داخل آن موادمخدر است و او خبر نداشته كه به جاي مواد، داخل بشكه جسد دختربچه گمشده است.

هر چند مرد جنايتكار سعي داشت هر طوري شده خودش را بي‌گناه جلوه دهد، اما در نهايت بازجويي‌ها و تحقيقات كارآگاهان حدود ساعت 2بامداد ديروز به نتيجه رسيد و اين مرد به قتل آتنا اعتراف كرد. او گفت: دو، سه روزي بود كه با ديدن آتنا و طلاهايش وسوسه شده بودم. روز حادثه به مغازه‌ام آمد كه آب بخورد و چون كسي آنجا نبود، به طرفش رفتم. خواستم نقشه‌ام را اجرا كنم اما او شروع كرد به فرياد زدن. براي همين دستم را روي دهانش گذاشتم و وقتي به‌خودم آمدم كه ديگر نفس نمي‌كشيد. ترسيده بودم و جسدش را داخل ساكي گذاشتم و آن را به پاركينگ بردم و در بشكه پلاستيكي مخفي كردم تا سر فرصت در محلي خلوت رها كنم اما چند روز بعد به‌عنوان مظنون دستگير شدم و رازم فاش شد.

راز شومی که حالا با اعتراف قاتل به قتلی دیگر، موجب شده دادستان مرد رنگرز را قاتل سریالی بنامد. قاتلی که تحقیقات از وی ادامه دارد و معلوم نیست ابعاد شوم پرونده اش چقدر وسعیت بیابد و از آن مهم تر، معلوم نیست چه واکنشی به اعترافاتش در پارس آباد رخ دهد. دیاری که روز گذشته در نتیجه خبر اعتراف قاتل آتنا، شاهد خروش و خشم مردمانی بود که یکپارچه شعار می‌دادند و خواستار اشد مجازات قاتل دخترک به قتل رسیده بودند و برخی شان با هجوم به منزل مرد رنگرز، با چوب و سنگ به آن حمله ور شده بودند تا اوضاع شهر پس از خبر شوم قتل آتنا به شدت ملتهب باشد.

خبر تکمیلی / 

پزشکی قانونی آزار و اذیت جنسی را تأیید کرد 


 ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:  پس از بررسی‌های انجام یافته سرانجام نتیجه تحقیقات پزشکی قانونی "آتنا اصلانی" دختر معصوم هفت ساله پارس‌آبادی مشخص شد و  در نهایت تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تائید کرد.

وی افزود: علی‌رغم این که مدت طولانی از زمان قتل نونهال پارس‌آبادی می‌گذرد ولی تحقیقات پزشکی قانونی این موضوع را تائید کرد و پرونده وارد فاز جدیدی شد که تمامی اقدامات و بررسی‌های لازم در این زمینه همچنان با جدیت و اهتمام ویژه ادامه دارد تا بتوانیم تمامی رازهای پنهان این ماجرای پر فراز و نشیب را برای همگان مشخص کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با اشاره به این که طی بررسی‌های انجام یافته مشخص شد که قاتل 42 ساله متاهل و دارای فرزند و سابقه‌دار است، گفت: این اطمینان به خانواده مقتول و اهالی شهرستان پارس‌آباد داده می‌شود که این پرونده در سریع‌ترین زمان رسیدگی خواهد شد.

عتباتی بیان کرد: وفق دستور ریاست دادگستری استان اردبیل و با نظارت دادستان مرکز استان، روند پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت و تمام تلاش و اهداف ما مبنی بر این محور خواهد بود تا بتوانیم عدالت را به طور کامل در حق این طفل معصوم ادا کنیم و حق او را از قاتلش بستانیم.

وی تصریح کرد: از عموم مردم انتظار داریم تا آرامش خود را در این زمینه حفظ کنند تا بتوانیم بررسی این پرونده را در کم‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم و اخبار موثق را در اختیار هموطنان قرا دهیم.

برچسب ها: آتنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار