اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: معتقدیم با توجه به این‌که به خوزستان از نظر زیرساخت و امکانات ظلم می‌شود، رتبه دهمی امسال هیات استان در رتبه‌بندی کشور، فوق‌العاده خوب است.

رضا زارعی در مجمع انتخاب رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان که امروز (سه‌شنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: آقای نیکخواه از دید من جزو مدیران نمونه است و اگرچه در طی سال‌های اخیر با افرادی که نسبت به عملکرد او منتقد بودند،‌ مواجه بودیم ولی آن‌چه فدراسیون به آن نگاه می‌کند رتبه‌‌ای است که یک استان به دست می‌آورد.

وی افزود: در بین 31 استان کشور رتبه‌بندی بسیار فشرده بوده است و از دید ما 10 استان برتر در یک سطح قرار دارند. استان خوزستان سال گذشته در جایگاه هشتم و امسال در جایگاه دهم قرار گرفت و ما معتقدیم با توجه به این‌که به این استان از نظر زیرساخت و امکانات ظلم می‌شود، این رتبه فوق‌العاده خوب است و من به مجموعه هیات خوزستان تبریک می‌گویم.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: امیدواریم سال‌های بعد این رتبه ارتقا پیدا کند و انتظار داریم که خوزستان را جزو پنج هیات برتر کشور ببینیم.

وی با اشاره به برخی موفقیت‌های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، عنوان کرد: سال گذشته در مجموعه فدراسیون بالغ بر 21 هزار و 600 نفر آموزش دیدند و بالاترین آمار آموزش در سطح کشور توسط فدراسیون کوهنوردی رقم خورد.

زارعی افزود: یک ناعدالتی که در حق استان‌های دورتر و محروم‌تر رخ می‌داد، این بود که احکام آموزشی به مدت شش ماه تا دو سال طول می‌کشید تا به دست هیات‌ها و ورزشکاران برسد که ما این زمان را به چند ساعت رساندیم و یکی از عوامل رشد ما که برترین فدراسیون از نظر کمیت آموزش هستیم، سیستم اتوماسیون و سیستم تفویض صدور احکام به استان‌ها است. همچنین از سوی دفتر آموزش وزارت ورزش و جوانان از نظر کیفیت آموزشی پس از فدراسیون تکواندو انتخاب شدیم.

وی بیان کرد: تمام سرمایه‌گذاری و فعالیت ما طی چهار سال گذشته در سطوح پایه، استعدادیابی و آموزش، صرف شده است و قطعا فدراسیون و جامعه ورزشی در آینده از این موهبت بهره‌مند خواهند شد. همچنین فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، دو هفته پیش از سوی وزارت به عنوان فدراسیون برتر معاونت توسعه ورزش همگانی انتخاب شد و این در شرایطی بود که بودجه فدراسیون ما یک دهم فدراسیون‌هایی بود که بعد از ما قرار گرفتند و این نشان می‌دهد که با دست خالی هم می‌توان بسیاری از کارها را انجام داد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در دو بعد همگانی و قهرمانی فعالیت کرده‌ایم و در زمینه قهرمانی نیز به هیچ وجه کمتر از فدراسیون‌های قهرمانی نبوده‌ایم. در حال حاضر کوهنوردی و صعودهای ورزشی در المپیک حضور دارند و در المپیک 2020 نیز سنگنوردی حضور خواهد داشت. همچنین در المپیک 2020 جوانان قرار است، مسابقات کوهنوردی با اسکی برگزار شود و مسابقات یخ‌نوردی نیز به سمتی می‌رود که در رقابت‌های زمستانی حضور داشته باشد.

وی افزود: در سال 95 ایران موفق شد عنوان سوم یخ‌نوردی قهرمانی جهان را به دست آورد و این در حالی بود که ما با پنج ورزشکار جوان در این رقابت‌ها شرکت کرده‌ بودیم. همچنین صعود عظیم قیچی‌ساز به 14 قله هشت‌ هزار متری را در سال جاری داشتیم؛ 37 ورزشکار در این رتبه قرار گرفته‌اند که قیچی‌ساز به عنوان نفر سی‌وششم وارد باشگاه هشت ‌هزار متری‌ها شد که چنین رتبه‌ای برای ما بسیار ارزشمند است. همچنین او رتبه چهاردهم در بین 15 ورزشکاری که بدون اکسیژن به تمامی این 14 قله صعود کرده‌اند را به دست آورد.

زارعی عنوان کرد: صعودهای ورزشی ما نیز جایگاه خوبی دارد و رو به رشد است. تمرکز ما در این بخش روی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است و در سال‌های بعد نیز قطعا از موفقیت این عزیزان بهره‌مند خواهیم شد. البته کمبود منابع اجازه نمی‌دهد که در سطحی که ژاپن و کره‌ جنوبی با آن زیرساخت‌های بسیار قوی کار می‌کنند، پا به پای آن‌ها پیش برویم اما با توجه به داشته‌های‌مان ضعیف کار نکرده‌ایم و آینده خوبی داریم.

وی افزود: اوج موفقیت ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، قهرمانی رضا علیپور در دو جام جهانی بود و شکستن رکورد جهان توسط او یکی از افتخارات ماندگار ورزش سنگنوردی ایران است و نام ایران در این رشته قرار گرفت. علیپور یک افتخار بسیار بزرگ برای ورزش ایران است و سال‌ها می‌توانیم از مزایای حضور او بهره‌مند شویم. امیدواریم او با 23 سال سن بتواند شاگردان زیادی در این رشته تربیت کند تا در آینده بتوانیم باز هم در آسیا و جهان خوش بدرخشیم.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در هفته پایانی شهریورماه سال جاری نیز در تهران میزبان مسابقات بزرگسالان آسیا هستیم و من بسیار دوست داشتم که یکی از استان‌ها میزبان این رقابت‌ها باشد ولی با توجه به اسپانسر خوبی که به دست آوردیم این میزبانی پرهزینه را گرفتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج ورزشکار خوزستانی نیز در اردوی تیم‌ملی هستند و امیدواریم که در این مسابقات حضور داشته باشند. رویکرد ما به سمت مدال‌آوری نیست و به دنبال کسب تجربه هستیم و امیدواریم در یک پروسه کوتاه مدت چهار ساله و بلندمدت هشت ساله در سطح آسیا به جایگاهی که انتظار می‌رود، برسیم.

زارعی با اشاره به میزبانی ایران از اجلاس فدراسیون کوهنوردی در سال جاری، عنوان کرد: در شیراز میزبان حدود 100 مدیر ورزشی از 35 کشور جهان هستیم و این نشان دهنده موفقیت‌هایی است که در شرایط سیاسی برای کشور رخ داده است. ما برای دومین سال است که میزبان این اجلاس هستیم.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: فدراسیون این آمادگی را دارد که در صورت واگذاری و احداث یک سالن اختصاصی سنگوردی در خوزستان به این رشته، نسبت به تامین دیواره سنگنوردی و تجهیزات دیگر آن اقدام کند. امیدواریم طی دو سال آینده این امر توسط رییس هیات استان محقق شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار