اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
ما تفاوت آتنا و علی را فراموش کردیم، آتنا را یکنفر ناقص العقل فاسد کشت و علی بروایه را یک سیستم ناقص و....، ما فراموش کردیم...



علیرضا عامری 

غروب جمعه چهارده سال پیش (البته به سال قمری) دقیقا شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، پسرم موعود بدنیا آمد، نامگذاری او سخت بود، ثبت احوال در دفتر و دستک خود، اسم موعود را نداشت، اما الان، نامگذاری کمی آسان تر شده ولی باز هم فراموش میکنیم بعضی اسمهای محلی، دینی و ملی را در دفتر اداره ثبت احوال، یادداشت کنیم.

چه زود فراموش کردیم لیگ قدس فوتبال در دوران جنگ را، خوزستان همواره جزو قطبهای کشور بود، تهران الف و تهران ب، گیلان، مازندران،،،، حالا اما، حتی شاهین اهواز و استقلال اهواز و جنوب را نداریم،،، کلا ورزش خوزستان را فراموش کرده ایم،،، یادمان رفته که در خیلی رشته ها قطب کشور بودیم.

فراموش کردیم که در همین ایام، آتش بس و بعدش آمدن آزادگان را داشتیم، آزادگی هنوز زنده است اما شعله آن در ذهنمان کمرنگ شده، فراموش کردیم حقمان را باید مطالبه کنیم، آب، هوا، اشتغال، مسکن و ... حتی حقوق اولیه شهروندی را.

خانواده یابر، دوست دبیرستانی و هم محله ای من در آخرآسفالت، قایقی داشتند و ماهیگیری میکردند در کارون، سالهای نه چندان دور، اما حالا یابر و قایقش جایی در کارون ندارند،، کلا یادمان رفته کارون ماهی داشت، یادمان رفته کارون کجاست! سیل، پیشکش، آب هم ندارد، از کرخه و دز، آب شرب برایمان میآورند، یادمان رفته کارون در نوع خود، بزرگترین بوده است.

یادمان رفت یک زمانی ویدئو حرام بود و داشتنش گناه، اما الان یا باید بیخیال تلویزیون شد و یا رسیور داشته باشید،،، برنامه جالب، اندک است،،، شبکه استانی خوزستان را دیگر نگو، اصلا مردمی نیست، مدیرش را دیدن،،، سخت است و محال، واقعا او هم مثل شبکه اش، مردم گریز است؟

فراموش کردیم گوجه فرنگی سر کوچه رییس جمهور قبلی ارزان بود ، گرانی این روزهای پیاز را هم فراموش میکنیم، سرکوچه این یکی هم، همه گرانیها ارزانند، یارانه را هم گفت خودتان میگویید نمیخواهم،،، ما هم یادمان رفت، میخواهیمش

ما خوزستانیها فراموشکاریم، هر کس، به کمکمان بیاید فراموشش میکنیم، یک جوان در خنداننده شو، خودش را فدایمان کرد، ما هم یادمان رفت به او رای دهیم و فرزندمان را حمایتش کنیم، دقیقا مثل زنجیره کارون که اغلب مردم یادشان میرفت حضورشان چرا الزامی است، ما حق خودمان را هم فراموش میکنیم

ما تفاوت آتنا و علی را فراموش کردیم، آتنا را یکنفر ناقص العقل فاسد کشت و علی بروایه را یک سیستم ناقص و....، ما فراموش کردیم، ما صدایمان برای هر دو، یکی نبود، یادمان رفت این علی را، فقط صد نفر بر مزارش آمدند، بدون حضور هیچ مسئولی (بهمن 95، کودک ماهشهری ، اسفند 95 کودک سه ساله خرمشهری ، اردیبهشت 96 کودک 6ساله آبادانی ، آبان 91 اسماعیل دوساله در بندرامام ، اسفند 91 محمدامین 4ساله رامشیری ، فروردین 90 دختر سه ساله خرمشهری ، و چند بار در اهواز، گلدشت سال 95 و ...)

فراموش کردیم فرزندانمان بیکارند، اشتغال در استان، فاجعه بار است، یادمان رفت بیشترین صنایع و شرکتها را و بیشترین درصد جویای کار را داریم، خودسوزی فرزند خرمشهری، همان دستفروش را یادمان رفت.

یادمان رفت محمد خاتمی و دوم خرداد را با بالاترین درصد در کشور، حمایت کردیم، یادمان رفت نه دولت او و نه دو رییس جهور بعدی، برداشت منابع را سرلوحه و خدمات رسانی به استانمان را فراموش کردند، یادمان رفت ما، در همه این دولتها، نه سهم وزارتی مناسبی داشته ایم و نه سهم توسعه ای و نه سهم رفع عقب افتادگی چندگانه، ما فراموشکاریم.

روحانی ، درصد بالایی از وعده هایش را (حداقل برای استان) عملیاتی نکرد، دلایلش بسیار است، برخی ناشی از اهمال و برخی بین المللی و برخی برنامه ریزی ناقص و برخی ناشی از تحریمها،،، ما اما، فراموش کردیم و محکم پای روحانی ایستادیم و رای دادیم، رییس جمهور روحانی اما،،، فراموش نمی کند ،انتقال آب را، یا توجه بیشتر به خوزستان را، نمیدانم.

پتروشیمی هایمان چندبار سوخت، خاکی شدیم، برق،  چندروزه و به کرات قطع شد، زندگی فلج شد، کسی یادمان نکرد، اما وقتی پلاسکو سوخت، یا در حادثه قطار، و حتی در ریزش معدن در شمال، یادمان نرفت همدردی کنیم و یاری،،،، حتی شمعهایمان را در حاشیه کارون، یادمان نرفت روشن کنیم.

یارانه را دادند، یادمان نبود بگوییم حامل انرژی و درمان و آموزش و غیره، در استان ما (با شرایط خاصش) بیشتر از سایر استانهاست، حالا هم یادمان نیست هزینه های تحمیلی، چند برابر یارانه است، یادمان رفته که یارانه، چقدر هزینه هایمان را بیشتر کرده، یادمان رفت که حتی بنزین ناچیزی برای کولر خودرو بهمان ندادند.

یادمان نیست مریم میرزاخانی در چه تخصصی متبحر بود، الکی عکس پروفایلهایمان شد، یادمان نیست چندتا مثل او، هنوز زنده‌اند، حتی تاریخ فوتش را که یک رابطه ریاضی است فراموش خواهیم کرد، ما، فراموشکاریم . خوزستاتی هم فرار مغزها دارند، خیلی زیاد.

لیست امید اهواز را هم فراموش کردیم، سه نفر با دستهای گره کرده و متحد، یادمان رفت شعارشان چه بود، یادمان رفت با هم بودند ،  واقعا با هم بودند؟

مدتی یادم رفته بود دهیار روستایمان کیست، تا اینکه دو روز پیش در تلگرام حامیان دهیار محبوب دعوتم کردند، یادم رفته بود او جوان است و آمده است کار کند، یادم رفته بود او اولین دهیار بومی استان است، یادم رفته بود او قرار است از همه ظرفیتها استفاده کند، یادم رفته بود اهل کار است و دنبال تعریف و تمجید نیست، اما در این گروه، مجیزگویان دهیار نمیگذاشتند کسی انتقاد کند، نمیگذاشتند کسی سوالی بپرسد، فقط مجیز و تعریف، سوپرمن محبوب روستایشان بود در حد خیال، هر منتقدی حذف میشد سه سوت، کسانی مدیر گروهش بودند که اغلب تا پیش از این فعالیت مناسبی در دوران قبلی نداشتند، یعنی فصلی میآیند و تیمی، اینان خادم نیستند، مردمی نیستند، حقگو هم ...  بگذریم، برادر خوبم، دهیار عزیز، محبوب مومن تسبیح به دست، مجیزگو را کمی بران و چند منتقد منصف را دور و بر خودت بیاور،  ماندن و رفتن به عملکرد و کارنامه است نه به مدت زمان.

شورای شهر اهواز را تقریبا یادمان نمیرود، شصت روز گذشت، برخی ها یادمان میاندازند که هنوز تایید نهایی نشده،،،، یکسو بدنبال وکیل و دیوان عالی و شکایت و ابطال هستند و یکسو، لابی میکنند برای انتخاب شهردار،،،، اما ما یادمان نمیرود که با این وضعیت،،، تا یه درصدی تخلف و تقلب هم، حذفتان نمیکنند، یادمان نمیرود که رای مردم هنوز در محک است،، یادمان نمیرود قرار است نمایندگان اهواز، صیانت کنند از رای مردم.

یادمان نمیرود که در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، ما هم کمی صادق باشیم، مسئولین محترم، مراجع عظام، استاندار محترم و فرماندار محترم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان، و حتی تک تک ما رای مردم را فراموش نکنیم.

 
برچسب ها: علیرضا عامری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار