اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز: کارگران از دستورالعمل تغییر وضعیت پرسنل، برداشت اشتباه داشتند
این تجمع به علت عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران نبود. بلکه کارگران خواستار تغییر وضعیت خود هستند.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تجمع حدود 200 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری مقابل درب استانداری خوزستان و شهرداری اهواز اظهار کرد: این تجمع به علت عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران نبود. بلکه کارگران خواستار تغییر وضعیت خود هستند.

سیدناصر موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود یک ماه پیش دستورالعملی از سازمان شهرداری‌های وزارت کشور مبنی بر تغییر وضعیت کارگران شرکت‌های درون مجموعه شهرداری ابلاغ شد. این دستورالعمل تنها شامل نیروها و کارگران شرکت‌هایی می‌شود که درون مجموعه شهرداری هستند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه کارگران پیمانی فضای سبز مناطق هشت‌گانه اهواز با اطلاع از این دستورالعمل که البته شامل آنها نمی‌شود، احساس کردند که حقوق آنها ممکن است تضییع شود. البته حق این کارگران شریف است که قرارداد آنها رسمی شود اما اشکالی که وجود دارد در دستورالعمل مذکور است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در حال رایزنی با وزارت کشور و شهرداری اهواز جهت تغییر این دستورالعمل هستیم. معتقدیم که تغییر وضعیت در این دستورالعمل باید شامل حال کارگران پیمانی فضای سبز نیز شود. حتی معاون برنامه‌ریزی شهرداری اهواز را ملزم به ارسال نامه‌ای به وزارت کشور مشتمل بر درخواست اصلاح دستورالعمل مذکور کردیم.

ناصری‌نژاد ادامه داد: متاسفانه به نظر می‌رسد که کارگران فضای سبز اهواز عجله کرده‌اند. به نوعی یا پیگیری‌های ما در این زمینه را باور ندارند و یا نسبت به عدم امنیت شغلی خود واهمه دارند. ما پیگیر حل این مشکل هستیم تا با اصلاح دستورالعمل یاد شده حداقل بخشی از کارگران فضای سبز تغییر وضعیت داده شوند.

کارگران از دستورالعمل تغییر وضعیت پرسنل، برداشت اشتباه داشتند

محمدرضا فکوریان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز، با بیان این‌که تجمع امروز کارگران فضای سبز مناطق هشت‌گانه در اعتراض به مساله حق و حقوق و مطالبات معوقه نبود، گفت: در وهله اول باید گفت که سازمان پارک‌ها و فضای سبز در واقع سازمانی نظارتی است و کارگران فضای سبز، کارگران طرف قرارداد مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز هستند.

وی ادامه داد: این سازمان هیچ نظارتی بر امور کارگران ندارد اما تجمع امروز این کارگران در اعتراض به مساله حقوق و مطالبات آنها نبود. بلکه این کارگران از دستورالعمل اخیر ابلاغی به شهرداری مبنی بر تغییر وضعیت برخی پرسنل، برداشت اشتباه داشتند و گمان کرده‌اند که این تغییر وضعیت باید شامل آنها بشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار