شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
  


سهام خزلی

در سال 1385 رویدادی تأثیر گذار برای دختران کشورمان به وقوع پیوست که طی آن شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بر اساس پیشنهاد فرهنگسرای دختران ، روز میلاد حضرت فاطمۀ معصومه (س) را به عنوان روز ملی دختران تصویب و اعلام کرد.

بی تردید توجه به اهمیت و ضرورت این روز و فرصت های آن و دقت و اهتمام به شرایط امروز دختران در جامعه ، امری مهم و حیاتی ست و برای بهبود شرایط کنونی دختران عزم و تلاشی ملی نیاز است.هرچند انتخاب یک روز به عنوان روز ملی دختران می تواند فرصتی مغتنم برای کار جمعی و زمینه ساز ایجاد حرکت های بزرگ جهت تغییر و تحول درخشان فرزندان جامعه باشد، اما به هیچ وجه کافی نیست.

عدم توجه کافی به مسائل حوزۀ دختران در شرایط کنونی که تحولاتی بسیار چشمگیر در آن به وقوع می پیوندد،  میتواند زیان های فرهنگی و اجتماعی بزرگی به همراه داشته باشد .امروزه یکی از دغدغه های مهم و اساسی جوامع مختلف، مباحث مربوط به دختران است و هر گروه و قشری از منظر و دیدگاه خود به این موضوع نگاه می کند . تضادهای موجود در رفتارها و آنچه که به عنوان ارزشهای اخلاقی ، صرفا به صورت مکتوب و تئوری به دختران دیکته می شود ، نتیجه ای ندارد جز اتفاقاتی که این روزها در سطح جوامع در حال وقوع است، پدیده ای که از آن به عنوان تفاوت دختران دیروز با دختران امروز یاد می کنیم .

در اینکه دختران امروز به دلیل وجود امکانات و تکنولوژی هوشیارتر و داناتر هستند شکی نیست ، اما نکتۀ مهم و قابل تامل اینجاست که ما با این امکانات پیشرفته در میان دخترانمان  چند پروین اعتصامی ، فروغ فرخزاد، بانو امین ، و طاهره صفار زاده تربیت کرده ایم؟ به هر تقدیر یادمان باشد دختران امروز ما ، مادران آیندۀ این مرز و بوم اند و تربیت نسل آینده به دست آنهاست. با تربیت صحیح و اصولی امروز ، آیندۀ جهان را تضمین کنیم.

برچسب ها: روز دختر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار