شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
پایان عملیات امداد و نجات / دو کشته و چند مجروح
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز از پایان عملیات امداد و نجات در محل حادثه امروز کیانپارس خبر داد.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از پایان عملیات امداد و نجات در محل حادثه امروز کیانپارس خبر داد. 
  
محمود روزبهانی اظهار کرد: به دنبال اعلام یک مورد ریزش آوار در یکی از ساختمان‌های در حال احداث کیانپارس به مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در ساعت 11:03 دقیقه امروز، اکیپ‌هایی از این سازمان شامل 22 نفر آتش‌نشان و هفت دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات از پنج ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. 
  
وی ادامه داد: به علت سنگینی ترافیک، اکیپ‌های آتش‌نشانی ظرف پنج دقیقه در ساعت 11:08 دقیقه که خیابان ششم غربی فاز دو کیانپارس بود، رسیدند. در این حادثه در اثر گودبرداری در یک زمین برای احداث ساختمان، دیواره زیرین سمت چپ، ریزش کرده و روی دو کارگری که در آن قسمت در حال فعالیت بودند، می‌ریزد و در واقع این دو کارگر زیر آوار دفن می‌شوند. 
  
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: با تلاش آتش‌نشانان و آواربرداری صورت گرفته، جنازه اولین کارگر که متأسفانه یک دست وی قطع شده بود، از زیر آوار خارج می‌شود و دقایقی بعد با ادامه عملیات آواربرداری، جسد دومین کارگر نیز از زیر آوار خارج و توسط آمبولانس انتقال می‌یابد. حدود 10 دقیقه بعد، دست قطع شده اولین کارگر نیز از زیر آوار پیدا و خارج می‌شود. 
  
روزبهانی در رابطه با این‌که گفته می‌شود این حادثه یک مصدوم نیز داشته است، عنوان کرد: در این حادثه یک کارگر که دورتر از محلی که دیوار ریزش کرده بود، ایستاده بود، از سر تا پا آلوده به گرد و غبار ناشی از ریزش آوار می‌شود که مردم فکر می‌کنند وی مصدوم شده است اما در واقع این کارگر دچار مصدومیت خاصی نشد. 
  
وی در خصوص علت این حادثه گفت: بحث اصولی یا غیراصولی بودن گودبرداری این ساختمان و عوامل دیگر دخیل در آن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال بررسی است و این سازمان باید در این زمینه اظهارنظر کند. 




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار