اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
بسمه تعالي 

شور و مشورت به عنوان ضرورت و ركن اصلي حكومت هاي دمكراتيك از اهميت ويژه اي نزد نظام هاي پيشرفته و موفق جهان  برخوردار است . شورا را مي توان از منظر مردم سالاري و جمهوريت بعنوان نمونه اشكار تحقق مردم سالاري ديني و نشانگر موثر تصميم هاي مردمي در اينده جامعه دانست .
حال كه در استانه اغازين فعاليت پنجمين دوره شوراهاي شهر و روستا شهرستان ابادان هستيم ، متاسفانه در عمل ، با وجود برخي پيشرفت ها  ، وجود برخي ضعف ها و نارسايي ها اين نهاد را با فقدان نهادينگي مواجه كرده و كار امد بودن ان را تحت الشُعَاع قرار داده است .
پس با استفاده از تجارب ادوار گذشته و با نظر روشن نسبت به أفق اينده با رفع موانع و چالشهاي موجود مي توان  گام هايي را در جلب مشاركت شهروندان براي سامان بخشي به امور شهري و روستايي برداشت .
هر چند با مرور فصل هفت قانون اساسي اين نكته دريافت مي شود كه شوراهاي شهر و روستا با وجود روند روبه رشد ، تا رسيدن به نقطه مطلوب و جايگاه مطرح در قانون اساسي فاصله معنا داري دارند .
شوراهاي اسلامي شهر و روستا به عنوان نهادي اثر گذار با برخورداري از اعضا كارامد مي تواند به رفع مشكل ها و چالش هاي جامعه بپردازد و ديدگاه ها و نيازهاي مردم را به خوبي انعكاس دهد و مطالبات انها را به درستي پيگيري نمايد . 

در اين رهگذر ابتدا به طور اجمالي به آفت هاي پيش رو شورا ميپردازيم كه چنانچه راهكاري براي محو انها نيابيم شورا به قهقرا و فنا محكوم است .
١- سياست زدگي و سياست بازي اعضا شورا 
٢- قوم گرايي شورا 
٣- دو دسته گي و چند دسته گي اعضا شورا 
٤- تبديل شورا به شوراي شهرداري 
٥- اِعمال نظرات سياسيون و بازيگران قدرت بر اعضا شورا 

انتظار ميرود كه شوراي شهر علاوه بر زوال افت هاي  فوق  ، گامهايي موثر و قوي در راستاي وظايف ذاتي خويش  بردارد .

بي ترديد انتخاب يك (( شهردار )) موفق و كارامد با ويژگي هاي و خصائص يك شهردار خوب همچون دانايي ، اگاهي ، هوشمندي، توانايي ، داشتن قابليت ، تجربه و تخصص ، تدين و نگاه درست به مشكلات است .

اگر در گذشته افراد كوچك پست شهرداري را بر عهده داشته اند ، بي شك تعريف شهرداري و استانداردهاي ان  فرق مي كرد و امروز افرادي كه قابليت شهردار شدن را دارند اين پست را بر عهده ميگيرند .

مديريت شهرداري يك مديريت خاص ، متفاوت ، پيچيده و چند بعدي مي باشد، و شهردار بايد تعاملات اجتماعي با بخش هاي جامعه را بداند ، با مباني اعتقادي و ايدئولوژي و اداري اشنا باشد و مؤلفه هاي اقتصادي را رعايت كند . 

مديريت يكي از ويژگي هاي كاملا لازم براي شهردار است چنانچه به اين ويژگي مهم توجه نشود به سادگي دور نماي فاجعه اميز يك شهر را مي توان حدس زد . 
از اعضا محترم شوراهاي شهر و روستا به ويژه شهر ابادان انتظار ميرود كه با استفاده از خردجمعي نخبگان ، كارشناسان و اصحاب انديشه در شناسايي يك شهردار موفق و كار امد و داراي ويژگي هاي مشاراليه ، با نهايت سعي  و تلاش خويش ، أبادان را به شهرداري بسپارند كه ابادان را هم نام ان شهر (( ابادان )) نمايد .

۱۳۹۵/۵/۱۶

حزب اعتدال و توسعه - ابادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار