اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

شوشان خرمشهر : بگزارش مهر احمد زندی رئیس اتاق اصناف آبادان با اشاره به اینکه دریافت هرگونه وجهی تحت عنوان عوارض و مالیات از کسبه، بازاریان و اصناف، خلاف قانون مناطق آزاد است، گفت: درمناطق آزاد هر واحد صنفی تنها یک عوارض آن هم به سازمان منطقه آزاد می دهد که به آن «عوارض کسب منطقه» می گویند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند این موضوع را به طور کتبی به شهرداریها اعلام کرده است. و چنانچه شهرداری نسبت به دریافت عوارض و یا تکرار آن اقدام کند، طبق قانون و از سوی اتاق اصناف با آنان برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف آبادان تصریح کرد: طبق ابلاغیه ای از تمامی اتحادیه های صنفی خواسته ایم تا موضوع عدم پرداخت عوارض به شهرداریها را به واحدهای تحت پوشش خود اطلاع دهند.

در پی اظهارات فوق و اتفاقات اخیر ،  عبداله کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طبق قانون عوارض باید توسط منطقه آزاد اخذ شود و همه دستگاه های اجرایی باید تابع قانون باشند، قانون سازمان منطقه آزاد را ملزم کرده تا از مردم عوارض اخذ و در قبال آن خدمات به آنان ارائه دهد.

در سوی دیگر اما شهردار آبادان نظر دیگری دارد. محمد حویزاوی شهردار آبادان  به ایرنا گفت: قانون شهرداری ها را مکلف کرده تا عوارض کسب کار و پیشه را دریافت و برای عمران شهری هزینه کنند. با توجه به قانون مناطق آزاد هم اکنون سازمان منطقه آزاد اروند عوارض را دریافت می کند

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار