اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
آغاز عملیات اجرایی اولین رصدخانه خورشیدی دانش‌آموزی کشور و آزمایشگاه نانوتکنولوژی پژوهش‌سرای غدیر در اهواز / مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: توجه ویژه آموزش و پرورش به امر پژوهش در برنامه ششم توسعه / مسئولین به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویزه ای داشته باشند / استاندار خوزستان: پژوهش‌سراها باید از لحاظ کمی افزایش یابند
در این مراسم استاندار خوزستان گفت: باید به سمت تحقیق‌محوری و دانایی‌محوری حرکت کنیم و از حافظه‌محوری فاصله بگیریم
شوشان: آیین آغاز عملیات اجرایی "اولین رصدخانه خورشیدی دانش‌آموزی کشور" و "آزمایشگاه نانوتکنولوژی پژوهش‌سرای غدیر ناحیه 4 اهواز" در سالن جلسات این پژوهش‌سرا برگزار شد،  

به گزارش شوشان ، در این نشست ، تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این یک سال که شریعتی سکاندار استانداری در دست گرفت نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشتند و پشتوانه قوی برای حوزه تعلیم و تربیت بودند. قبل از این جلسه به همراه استاندار و مسئولین مربوطه از دو مرکز تربیت معلم حضرت فاطمه زهرا (س) و پژوهش سرای دانش آموزی غدیر بازدید صورت گرفت، بنا است در این نشست و مسائل و مشکلات از این دو مرکز مورد بررسی قرار گیرند.

تقی زاده ادامه داد: پژوهش سرای دانش آموزی غدیر در چند سال اخیر مقام های علمی و پژوهشی قابل توجهی کسب کرده است که لازم است در این زمینه از مدیر پژوهش سرا که همه اقدامات به همت او انجام شده است و مدیر آموزش پرورش ناحیه 2 اهواز تشکر ویژه ای داشته باشم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان انجام اقدامات ماندگار را به پشتوانه کارهای پژوهشی دانست و افزود: در پژوهش سراها اولویت اول دانش آموز پژوهی است و پژوهش جزو اولویت های اول آموزش پرورش خوزستان است. در سال 93 در استان 7 پژوهش سرا وجود داشت ولی در حال حاضر 40 پژوهش سرا در سطح شهرهای استان فعالیت می کنند و هر شهر یک پژوهش سرا دارد. رسیدن به عدد 40 پژوهش سرا تنها به این دلیل است که فعالیت های پژوهشی را در اولویت اقدامات آموزش و پرورش قرار دادیم و در توسعه پژوهش سراها تلاش کردیم.

مسئولین به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویزه ای داشته باشند

در این مراسم ، سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان در خصوص مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان گفت: 6 ماه است که مسئولیت دانشگاه فرهنگیان استان را بر عهده گرفتم و در این مدت با حداقل امکانات تغییرات اساسی در این دانشگاه ایجاد کردیم و توانستیم در ارزیابی عملکرد 6 ماهه در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهیم و خوزستان را به همه معرفی کنیم.

جرفی ادامه داد: با اراده در انجام تغییرات، عشق و علاقه به کار و امید به دنیال تغییر در سطح دانشگاه فرهنگیان هستیم، چرا که دانشگاه فرهنگیان متولی تعلیم و تربیت است و اهمیت قابل توجهی در آموزش دارد. ایجاد فضای سالم برای معلمان و توجه به این حوزه در نهایت خود را در تعلیم و تربیت دانش آموزان نشان خواهد داد.

سرپرست مدیرت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان دانشگاه فرهنگیان را زیربنای نظام آموزشی دانست و افزود: در حال حاضر100 مرکز فعالیت می کنند که 64 تا از آنها پردیس فرهنگیان در کشور است که در مجموع 70 هزار دانشجو در این مراکز آموزش می بینند، یک سوم از این دانشجویان معلم هایی هستند که برای ادامه تحصیل به این مراکز آمدند. می توان گفت که یکی از اهداف این مراکز بازسازی حرفه ای معلم ها است.

وی ادامه داد: بایستی همه نهادها و سازمان ها در کمک به این نهاد نو پا دست به دست هم دهند تا کیفیت تربیت معلم ها و کیفیت تعلیم معلم استان در کشور اول شود. مسئولین به دانشگاه تاثیر گذار نگاه ویزه ای داشته باشند تا در جهت بالا بردن کیفییت تعلیم و تربیت قدم برداریم.

داشتن یک خوابگاه و کلاس مناسب حداقل انتظار از مسئولین

سرپرست پردیس فاطمه زهرا (س) دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: اگر این مجموعه پژوهش سرا موفق بوده است به خاطر معلم هایی است که دانش آموزان را آموزش می دهند، اگر بنا است برای امر تعلیم و تربیت حرمت را رعایت کنیم باید در وهله اول این حرمت را برای معلمین قائل باشیم. در این پردیس که دچار مشکلات عدیده ای از لحاظ مکان و فضا است 500 دختر آموزش می بینند.

فرهادی ادامه داد: این 500 نفر که برخی از آنها رتبه های تک رقمی کنکور هستند از اقصی نقاط کشور به این مرکز آموزشی آمدند و در فضایی بدون هیچ امکانات مناسبی زندگی شبانه روزی خود را می گذرانند. 

وی اضافه کرد: حداقل خواست این افراد داشتن یک خوابگاه و کلاس مناسب است تا روحیه خود را نبازند و با نشاط این دوره آموزشی را سپری کنند. از استاندار خواهش می کنم که همان طور که نگاه ویژه ای به مشکلات دارید حداقل ها را برای ما فراهم کنید و 50 درصد مشکلات ما را برطرف کنید.

 پژوهش سرای غدیر یکی از موفق ترین پژوهش سراهای کشور

مدیر پژوهش سرای غدیر ناحیه 2 اهواز در این نشست بیان کرد: این حضور در پژوهش سرا بزرگترین دلگرمی برای معلمان و دانش آموزان بوده است، این بازدید نشان می دهد که یک نگاه ویژه در راس مدیریت استان برای فعالیت های علمی وجود دارد.

رضائی راد ادامه داد: پژوهش سرا هزینه بر است و تنها برای تجهیز یک آزمایشگاه زیست شناسی 50 میلیون هزینه شده است، البته توسعه این مکان ها هم درآمد زا خواهدبود و هم در توسعه استان نقش محوری می تواند بازی کند. در حال حاضر در کشور اول هستیم و می خواهیم این فاصله را با همیاری شما زنده نگه داریم.

مدیر پژوهش سرای غدیر ناحیه 2 اهواز با تشکر از زحمات تقی زاده مدیر کل آموزش پرورش خوزستان گفت: حضور تقی زاده در استان کمک کرده است تا تمام مناطق به پژوهش سرا مجهز شوند و من به پاس این زحمات ایین لوح تقدیر را به او تقدیم می کنم. 

همچنین نورعلی رئیسی خو مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز پژوهش سرای غدیر را یکی از موفق ترین پژوهش سراهای کشور داسنت و افزود: هفته قبل در مشهد رتبه اول مقاله نویسی را کسب کردیم و در حوزه های دیگر نیز فعایت ها در حال انجام است که نیاز به توجه ویژه دارد.

استاندار خوزستان: پژوهش‌سراها باید از لحاظ کمی افزایش یابند 

استاندار خوزستان در خصوص مشکلات پردیس فاطمه زهرا گفت: اگر همت کنیم و همه در کنار هم باشیم می توانیم این مشکلات را حل کنیم، لازم است که سرپرست پردیس با مدیر کل آموزش پرورش در زمینه جابه جایی به توافق برسند و مشکل موجود را برطرف کنند. دانشگاه می تواند این پژوهش سرا را به عنوان دانشگاه و مجتمع فرهنگی که در کنار این پژوهش سرا است را به عنوان خوابگاه از آموزش پرورش تحویل بگیرد و ما یک پژوهش سرا مطابق استانداردها روز بنا خواهیم کرد و تحویل آموزش و پرورش می دهیم.

شریعتی ادامه داد: یک راه دیگه هم این است که به اسم مدرسه یک دانشگاه بسازیم و تحویل پردیس بدهیم ولی نمی توانیم تعهد خوابگاه بدهیم. لازم است که یک جلسه با حضور حاجتی، تقی زاده و فرهادی تشکیل شود و در این زمینه به توافق برسند.

استاندار خوزستان در بخشی دیگر از صحبت های خود با تشکر از کسانی که در پژوهش سرای غدیر فعالیت می کنند، بیان کرد: کشور به رشد و تعالی نمی رسد مگر آنکه دانش آموزان محقق، پژوهش محور و کنجکاو باشند. دانش آموزان باید بدون محدودیت پرسش گر و جستجو گر باشند تا به سمت توسعه برویم در غیر این صورت چیزی عاید ما نمی شود.

وی ادامه داد: باید از محفوظات محوری که نتیجه آن همین وضع فعلی است عبور کنیم و به پژوهش محوری برسیم. در محفوظات محوری ما یک سری منابع داریم که آنها را مصرف می کنیم در حالی که دنیا به سمت دانایی محوری حرکت می کند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در سفری که به دانشگاه برکلی کالیفرنیا برای شرکت در یک کنگره داشتم متوجه شدم که 3/3 میلیارد دلار سازمان ها و موسسات برای انجام کارهای پزوهشی به این دانشگاه کمک کردند. لذا باید کمک به امر پژوهش را در کشور باب کنیم و از خیرین بخواهیم که به این بخش ورود کنند، پژوهش ها اگر به نتیجه برسند برای کل کشور و دنیا مفید خواهند بود و سرنوشت را می توانند تغییر می دهند، این میسر نخواهد شد مگر آنکه سازمان ها و نهادها را مجاب کنیم که برای کمک کردن به پژوهش ورود کنند.

شریعتی پایه شروع کارهای پژوهشی و ذهن خلاق را مدرسه دانست و افزود: باید از مرحله محفوظات خارج شویم و پایه آن را در مدرسه بگذاریم، همین مدرسه مشخص می کند که در آینده دانشجویان باید تنها به جزوه اکتفا کنند یا کتاب های مرجع را بخوانند. باید بتوانیم کودکان و دانش آموزان را از همین شروه مطالعه محور و جستجو گر بار بیاوریم.

وی اضافه کرد: برای آنکه این پژوهش سراها 60 درصد دانش آموزان استان را در بر بگیرند بیش از 100 پژوهش سرا در سطح استان لازم است و باید ساخت این تعداد مورد توجه قرار بگیرد. در کنار ساخت این پژوهش سراها برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است که از معلم های درجه یک و کار بلد در کنار بچه ها استفاده شود. چرا که کار تحقیق و پژوهش به این راحتی که در کتاب ها آمده است انجام نمی شود و نیازمند مربیانی خبره برای آموزش است.

استاندار خوزستان گسترش کمی پژوهش سراها را اولویت اول دانست و افزود: در کنار شما ایستاده ایم تا ساخت پژوهش سراها در دستور قرار گیرد تا دانش آموزان بیشتری استفاده کنند و در وهله بعد از لحاظ کیفی این پژوهش سراها را گسترش دهیم. این گسترش کیفیی را از همین جا شروع می کنیم و 250 میلییون برای تجهیز این پژوهش سرا اختصاص می دهیم.























 بازدید استاندار خوزستان از پژوهش سرای غدیر ناحیه 2 اهواز 

 




















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار