اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
متقاضیان آثار ادبی و هنری در استان خوزستان برای درخواست ثبت اثر می‌توانند از 21 مرداد 96 از طریق درگاه الکترونیکی ircrs.ir اقدام کنند

شوشان خرمشهر : به گزارش ایسنا  ناصر چنانی، معاون سینمایی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این خصوص گفت: دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی با همکاری مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سامانه‌ی الکترونیکیircrs.ir را به منظور تحقق دولت الکترونیک و تسریع در فرآیند ثبت اثر طراحی کرد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در راستای اجرایی کردن این طرح، از روز شنبه ٢١ مردادماه ٩٦ تمامی درخواست‌های ثبت اثر را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ircrs.ir   دریافت می‌کند. 

چنانی اظهار داشت: مولفان، مصنفان و هنرمندان متقاضی ثبت اثر در استان خوزستان می‌توانند با ارائه درخواست نامه‌های مربوطه از تاریخ ٩٦/٥/٢١ از طریق درگاه الکترونیکی    ircrs.ir  اقدام کنند و دیگر نیازی نیست تا به صورت حضوری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند. هم‌چنین از طریق همین آدرس، می‌توانند مراحل اجرایی شدن فرآیند ثبت اثر ادبی و هنری خود را دنبال کنند. 

وی افزود: بر اساس ماده ٢ قانون حمایت از مولفان، مصنفان و هنرمندان، آثار مورد حمایت این قانون، شامل کتاب، رساله، جزوه، ‌نمایشنامه، شعر، ترانه، سرود، تصنیف و هر نوشته‌ی دیگر علمی، فنی، ادبی و هنری می‌شود که به هر ترتیب و روش، نوشته یا ضبط یا نشر شده باشد. 

معاون سینمایی هنری اداره کل در پایان ابراز امیدواری کرد: با ثبت آثار ادبی و هنری و اعمال حمایت‌های قانونی لازم از پدیدآورندگان این آثار، زمینه توسعه نوآوری و خلاقیت در آفرینش‌های هنری، بیش از پیش فراهم شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار