اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
جاری شدن مجدد سیلاب در مرغزار و امامزاده عبدالله /سیل باغملک تاکنون تلفات جانی نداشته است / 200 خانوار در مسیر سیل هستند / عدم امکان اعزام بالگرد به مناطق سیل‌زده به دلیل شرایط جوی نامساعد
رئیس جمعیت هلال احمر باغملک از جاری شدن سیلاب در منطقه مرغزار و امامزاده عبدالله باغملک خبر داد


رئیس جمعیت هلال احمر باغملک از جاری شدن سیلاب در منطقه مرغزار و امامزاده عبدالله باغملک خبر داد
 
محسن شیخی علیزاده اظهار کرد: با بارش‌های شدید و رگباری از حوالی ساعت 15 امروز ( ۲۷ مردادماه) مجددا سیلاب در منطقه مرغزار و امامزاده‌ عبدالله باغملک جاری شده است. حدود یک ساعت قبل دو تیم امداد و نجات هلال احمر به منظور ارزیابی اولیه از این حادثه و امدادرسانی به سیل زدگان به منطقه اعزام شدند. 
  
وی ادامه داد: هنوز هیچ اطلاعی از خسارات این سیلاب در دست نیست اما مناطق کوهستانی و عشایری در پیرامون منطقه مرغزار در مسیر این سیلاب و معرض آسیب دیدگی قرار دارند. 
  
شیخی علیزاده عنوان کرد: با توجه به این‌که عموما زائران و مسافران در روزهای پنجشنبه و جمعه به زیارت آستان این امامزاده مشرف می‌شوند و همچنین با توجه به شرایط سیلابی منطقه با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش و بخشداری صیدون یک باب مدرسه یا یکی از اردوگاه‌های آموزش و پرورش در این منطقه جهت اسکان اضطراری زائران و مسافرانی که در سیلاب گرفتار شوند، در نظر گرفته شده است.

بخشدار صیدون با اشاره به آماده‌باش کلیه نیروهای امدادی و خدمات رسان باغملک به دنبال جاری شدن مجدد سیلاب در برخی مناطق صیدون گفت: در حال حاضر 200 خانوار در مسیر این سیلاب قرار دارند. 

مختار نیک مقام با اشاره به بارش‌های شدید و سیل آسا در منطقه صیدون در روز سه شنبه (24مردادماه) اظهار کرد: متعاقب بارش‌های مرحله اول به کلیه خانوارهای عشایری اطلاع رسانی شد که تا یکشنبه هفته آینده بارندگی به ویژه در مناطق کوهستانی به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.  وی افزود: از ساعت 15:10 امروز ( 27 مردادماه ) تا ساعت 17:15 بارش‌هایی مستمر همراه با تگرگ در مناطق  امام زاده عبدالله ،تاجک، شله زار، دره سهی و مناطق عشایری کهگیلویه و بویر احمد داشتیم. 
  
نیک مقام گفت: به دلیل این‌که سرریز آب این بارش‌ها به سمت امام زاده عبدالله است سیل بیشتر در این منطقه رخ داده است. در مجموع 200خانوار عشایری و روستایی در مسیر سیلاب قرار دارند. 
  
وی افزود:  زوار امام زاده عبدالله نیز در خطر گرفتار شدن در این سیلاب هستند که در این راستا آموزش و پرورش اردوگاهی برای اسکان این افراد در نظر گرفته است.  نیک مقام گفت: کلیه نیروهای هلال احمر، راهداری و ... برای امداد رسانی به خانوارهای دچار سیلاب آماده‌باش هستند.

سیل باغملک تاکنون تلفات جانی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به بارندگی و وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله و مرغزار باغملک گفت: تاکنون هیچ‌گونه خسارات و تلفات جانی ناشی از این سیلاب گزارش نشده است.

کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی از عصر روز گذشته ( 26 مردادماه ) به فرمانداران شهرستان‌های مناطق شمالی و شمال شرق استان هشدار احتمال بارندگی شدید و رعد و برق به منظور انجام هماهنگی‌های لازم داده شد.

وی افزود: این موضوع از طریق صدا و سیمای استان نیز اطلاعرسانی و به اداره کل امور عشایر، دستگاه‌های امدادرسان نظیر اورژانس و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز اعلام هشدار شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: از حوالی  ساعت 15 امروز بارش‌ها در مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله باغملک که خانوارهای عشایری در آنجا اسکان دارند، آغاز شد. البته در دو روز گذشته بخشدار صیدون به همراه تیمی از این بخشداری به منظور اعلام هشدار به این خانوارها به این مناطق رفته‌ و از مردم مناطق مذکور خواسته‌اند که به پایین دست نقل مکان کنند.

حاجی‌زاده ادامه داد: با فرماندار باغملک، بخشدار مناطق در مسیر سیلاب و دستگاه‌های امدادرسان باغملک جهت حضور نیروهای هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در منطقه هماهنگی‌های لازم انجام شده‌ است. تا این ساعت بارش‌ها در این منطقه بیشتر به صورت پراکنده و رگباری به همراه تگرگ در ارتفاعات بوده و موجب ایجاد زحمت برای عشایر ساکن در این منطقه شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های امدادرسان در منطقه جهت امدادرسانی به سیل‌زدگان و اعزام ماشین آلات و ادوات به منطقه، بیان کرد: خوشبختانه از نیروهای حاضر در منطقه تاکنون هیچ‌گونه خسارت و تلفات جانی از سیلاب فعلی باغملک گزارش نشده است. سیلاب امروز نیز مانند دو روز گذشته در مسیر منطقه مرغزار سرازیر شده است.


عدم امکان اعزام بالگرد به مناطق سیل‌زده به دلیل شرایط جوی نامساعد

سرپرست فرمانداری باغملک با اشاره به درخواست اعزام بالگرد برای امدادرسانی به عشایر مستقر در مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله در پی وقوع سیلاب در این مناطق، گفت: متاسفانه شرایط جوی اجازه اعزام بالگرد را نداد.
 
سید مجید صالحی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسای بعد ازظهر امروز و وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله و منطقه مرغزار باغملک، اظهار کرد: کلیه نیروهای امدادی، هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و ... به منظور امدادرسانی به خانوارهای سیل‌زدگان در حالت آماده‌باش قرار دارند‌‌. 
  
وی به سکونت شماری از خانوارهای عشایری در مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله اشاره کرد و افزود: برای امدادرسانی به عشایر ساکن این مناطق درخواست اعزام هلی‌کوپتر کردیم اما متاسفانه به دلیل شرایط جوی و وزش باد شدید، هلکوپتر به این منطقه اعزام نشد. وضعیت امدادرسانی به این عشایر باید فردا صبح بررسی شود. 
  
سرپرست فرمانداری باغملک تصریح کرد: رگبارهای شدید امروز همچنین موجب شد برق بخش صیدون و امام‌زاده عبدالله باغملک قطع شود. البته در حال حاضر نیروهای شرکت برق مشکل قطعی برق را برطرف کرده‌اند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار