اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
گزارش شوشان از مراسم بهره‌برداری پروژه آبرسانی به شهر بستان از طرح غدیر / معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان: در راستای تکمیل طرح غدیر تصفیه خانه بستان از سوی سازمان آب و برق راه اندازی شد
128 کیلومتر خط انتقال با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان به همراه ۳۰ میلیارد تومان پروژه چزابه در این منطقه هزینه شده است
شوشان: معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان درخصوص پیشرفت طرح غدیر در دشت آزادگان گفت: ام الدبیس قلب تپنده طرح غدیر است که 5 مخزن 4 هزار متر مکعبی برای آن در نظر گرفته شده است و تقویت پمپاژ در تصفیه‌خانه بوستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

صابر علیدادی تصریح کرد: 26 کیلومتر خط انتقال آب به سوسنگرد، 27 کیلومتر خط انتقال آب از سوسنگرد به حمیدیه، 33 کلومتر آب از سوسنگرد به بستان در طرح غدیر در این منطقه اجرا شده است و 28 کیلومتر خط لوله انتقال آب از بستان به چزابه هم کلنگ زنی شده است.

وی افزود: پروژه انتقال آب از هویزه به رفیح پروژه بعدی است که به طول ۲۵ کیلومتر در 15 ماه  به بهره برداری خواهد رسید با این حال امیدورایم که زودتر از موعد بتوانیم این پروژه را به پایان برسانیم.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان اذعان داشت: در مجموع 128 کیلومتر خط انتقال با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان به همراه ۳۰ میلیارد تومان پروژه چزابه در این منطقه هزینه شده است. EC آبی که پیش تر برای دشت آزادگان تامین می شد معادل دو هزار و 500 تا سه هزار میکروموس بر ثانیه بود که با تامین آب از کرخه به یک هزار و صد میکروموس بر ثانیه کاهش پیدا کرد.

وی به احداث تصفیه خانه بستان از سوی سازمان آب و برق اشاره کرد و گفت: در راستای تکمیل طرح غدیر سازمان آب و برق اقدام به ایجاد یک تصفیه خانه جامع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سوسنگرد کرده است. در این خصوص یک مناقصه بین المللی داریم و اسناد آن در دست تهیه است که به زودی اجرا خواهد شد.

نزدیک  1۸۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب تامینی شهر های دشت آزادگان در افق طرح غدیر در نظر گرفته شده است که در افق ۱۴۲۵ با توجه به جمعیتی که شهرهای دشت آزادگان خواهند داشت، کاملا مناسب است و این جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار