شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
 شورای شهر و روستا
شناسهٔ خبر: 4067181 - چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
استانها > خوزستان
خرمشهر ـ طی آیینی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خرمشهر تحلیف و هئیت رئیسه این شورا معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر به ریاست فرماندار و با حضور رییس دادگستری خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهر برگزار شد.

در این مراسم همچنین اعضای هئیت رئیسه شورای شهر پنجم خرمشهر انتخاب شدند که محمد جواد بچاری با پنج رای به عنوان رئیس شورا، حاتم بندری با سه رای به عنوان نایب رئیس و موسی مطوری جزیره نیز با سه رای به عنوان منشی این دوره شورای اسلامی شهر خرمشهر انتخاب شدند.

دقت در تصویب مصوبات

رئیس دادگستری خرمشهر در این جلسه حرکت در چهارچوب قانون به عنوان نخستین انتظار از شورای پنجم مطرح کرد.

نعمت الله روشن روان بیشترین ابطال آرا در دوره پیشین را مربوط به ابطال در مصوبات وضع مالیات اعلام کرد و افزود: برای مصوبات در این دوره فرم هایی تنظیم شده است تا در امر تطبیق مشکل ایجاد نشود و تراکم مصوبات نیز به وجود نیاید.

وی همچنین تفویض اختیارات منطقه آزاد اروند در امور شوراها به فرماندار خرمشهر را یادآور شد.

تعامل و هماهنگی خط مشی شورای پنجم

فاخر ربیعی یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر و رئیس سنی این شورا که قرائت متن تحلیف را نیز عهده دار شد در این نشست، تعامل، تنش زدایی و هماهنگی با دستگاه ها را خط مشی پنجمین شورای اسلامی خرمشهر اعلام کرد.

وی خدمت به مردم و رفع مشکلات و معضلات را هدف اصلی شورای شهر دانست و ابراز امیدواری کرد که در این دوره بتوان شاهد استقرار و استقلال شورا بود.

لزوم قانون مداری و پرهیز از حواشی

فرماندار خرمشهر آخرین کسی بود که پس از پایان رای گیری سخن گفت و اعضای پنجمین شورای اسلامی شهر خرمشهر را به قانون مداری، پرهیز از پرداخت به حواشی و برقراری ارتباط و تعامل با دستگاه ها و مدیران و مجریان دعوت کرد.

ولی اله حیاتی همچنین از هفت نفر عضور شورای اسلامی شهر خرمشهر خواست هم عقیده و همفکر بوده و با عشق به مردم و نیت خالصانه وارد عرصه کار شوند.

وی در ادامه به انتخاب شهردار به عنوان نخستین وظیفه شورا اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر موضوع تصدی پست شهردار در خرمشهر شد.

فرماندار خرمشهر گفت: امسال برای تسهیل و سرعت بخشی به روند انتخاب شهردار دستور العمل انتخاب شهردار در اختیار شورای شهر قرار گرفته است که این شورا در مرحله نخست باید تطابق شرایط گزینه پیشنهادی را با این دستور العمل مقایسه کند و فرد حائز شرایط را برای رای گیری به صحن علنی شورا معرفی کند.

انتخاب شهردار خرمشهر ظرف یک هفته

رییس شورای اسلامی شهر خرمشهر در حاشیه مراسم تحلیف شورای شهر خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین گامی که شورای شهر باید بردارد انتخاب شهردار است که این شورا از امروز جلسات غیر رسمی خود برای انتخاب شهردار را آغاز خواهد کرد.

محمدجواد بچاری گفت: در این جلسات گزینه های مطرح و برنامه های آنها بررسی می شود و سعی خواهد شد طی یک هفته شهردار مورد نظر شورا معرفی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار