اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
علی پورجعفر

چند روزی بیش از روز خبرنگار نگذشته است که انتشار نامه‌ای از یک نماینده مجلس برای برخورد با یک کانال خبری، شگفتی اصحاب رسانه را برانگیخته است. علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر در نامه‌ای از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان میخواهد اسباب برخورد با کانال خورنا را مهیا سازد.رسمی جدید و فرهنگی نوین در فضای رسانه‌ای استان. مطابق اظهارات مطلعین امر، ریشه این درخواست و نامه به انتشار یک متن انتقادی درباره دانشگاه علمی و کاربردی بندر امام خمینی در روزهای گذشته در سایت خورنا باز می‌گردد که از قضا گلمرادی نیز در آنجا نفوذ دارد و به نظر آنقدر این انتقاد بر وی سنگین آمده که دست به شمشیر سانسور و برخورد برده است.

حال این پرسش اساسی مغفول است که مگر نه استاندار خوزستان موکدا از ارگان‌های دولتی خواسته اند که نسبت به اصحاب رسانه مدارا شود و از هرگونه شکایتی پرهیز گردد؟ مگر نه رکن رکین جمهوریت ارج نهادن رسانه و بر صدر نشاندن خبرنگاران است؟ چگونه است که ظرفیت سیاستمداران و قانونگذاران ما آنچنان افول کرده است که چنین انتقادات نرمی را نیز بر نمی تابند؟!
به نظر می رسد دوستانی که آنچنان از احوالات جو مجلس در رای اعتماد بی خبرند که برای تنها وزیر افتاده دولت مصاحبه می‌کنند، باید از حواشی مخرب دوری کرده و بیش از پیش بر وظایف ذاتی خود متمرکز شوند. به راستی نشان دادن چراغ سبز به برخی پتروشیمی ها برای شکایت از رسانه ها با چه هدفی صورت می‌گیرد؟  خاموش کردن صدای رسانه ها حتی درصورت اشتباهات خبرنگاری، به نفع چه جریاناتی است؟  کدام افشا گری ها به مذاق برخی خوش نیامده و پس از خورنا نوبت کدام نشریه است!؟ 

نگارنده معتقد است که برخورد با رسانه با هیچ توجیهی منطقی و مردمسالارانه نبوده و برای مسببین جز بدنامی و شائبه رانت خواری ندارد. جامعه مدرن زمانی از بند فساد و رانت و ویژه خواری و تک روی ها آزاد می شود که اصحاب رسانه و خبرنگاران برصدر نشینند و قدر ببینند. 

بی شک اگر برخی سیاستمدارانی که خود عضو رکن تقنینی کشورند بجای شکایت و برخورد و شکستن قلم‌هاو بستن دهان‌ها، عرصه را برای رسانه ها باز می کردند اکنون می توانستند در آیینه رسانه، دلایل افت بی نظیر محبوبیت خود را در سال اول نمایندگی واضح تر ببیند و قضاوت مردم را درباره خود بهتر درک کنند.

برچسب ها: علی پورجعفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار