شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مصاحبه اختصاصی شوشان با منتخبین دوره ی پنجم شورای خرمشهر(قسمت دوم)
با نزدیک شدن به روزهای آغاز بکار دوره ی پنجم شورای شهر ، زمزمه های آشنایی مردم با منتخبین خودشان بیشتر بگوش میرسد، در همین راستا و برای یادآوری لیست منتخبین شورای شهر خرمشهر ، گفتگویی کوتاه جهت آشنایی اجمالی مخاطبین با منتخبین حود ترتیب داده ایم که در زیر میخوانید.
شوشان خرمشهر:  با نزدیک شدن به روزهای آغاز بکار دوره ی پنجم شورای شهر ، زمزمه های آشنایی مردم با منتخبین خودشان بیشتر بگوش میرسد، در همین راستا و برای یادآوری لیست منتخبین شورای شهر خرمشهر ، گفتگویی کوتاه جهت آشنایی اجمالی مخاطبین با منتخبین حود ترتیب داده ایم که در زیر میخوانید. یکم شهریور ماه ، در سالن فرمانداری  مراسم تحلیف با دعوت فرماندار از اعضای شورا صورت گرفت و محمد جواد بچاری ، حاتم بندری . موسی مطوری جزیره به ترتیب رئیس ، نائب رئیس و منشی شورا شدند.
تمام پاسخهایی که میخوانید اظهارات مصاحبه شونده گان است و شوشان هیچگونه مسولیتی در قبال آنها ندارد. این مصاحبه به تمام اعضای شورای شهر پیشنهاد داده شده است و هر پاسخ مثبتی از سوی اعضا برای مصاحبه قطعا در اینجا منتشر خواهد شد .منتظر قسمتهای بعدی باشید.

از سوی دیگر به دلایل نامعلومی دیگر اعضای شورا تاکنون از پاسخ دهی به سوالات و مصاحبه در راستای شفاف سازی مواضع و نظراتشان خودداری کرده اند . قطعا  این عدم پاسخگویی به افکار عمومی و شفاف سازی از مواضع و نظرات نمیتواند مقدمه ای بر برگزار کردن علنی جلسات شورا که از مطالبات مردم است باشد . بجز حاتم بندری که علنا از مصاحبه و انتشار شفاف نظراتش در سری مصاحبه ها با اعضای شورای شهر خودداری کرده است ، نظرات علی بندری ، امیر سامری و میلاد پور حمزاوی هنوز به دست ما نرسیده است .  انتظار میرود اعضای شورا نسبت به تعامل با رسانه ها و ابراز شجاعانه نظراتشان بیش از گذشته فعال باشند تا افکار عمومی هم ضمن راحتی خیال از رای شان ، از روند کار منتخبینشان آگاهی یابند.

قسمت اول این مصاحبه هارا میتوانید در لینک زیر مطالعه کنید : 
http://shooshan.ir/fa/news/75016





1  . نام /نام خانوادگی /محل تولد / شهرستانهای محل سکونت از تولد تا کنون/ تاریخ تولد/ کدام محله های خرمشهر زندگی کردید/ مدرک یا مدارک تحصیلی/ مدارک غیر تحصیلی یا تخصصی(علمی ، فرهنگی،هنری،ورزشی)

محمدجواد بچاری متولد  خرمشهر به تاریخ  ۱۰/٤/۵۷
ابتدا ساکن خرمشهر بودیم که بعلت جنگ به  رامهرمز مهاجرت کردیم و از سال ۶۹  تاکنون ساکن  خرمشهر هستیم.
در محله های محرزی ، اردیبهشت ، طوس و بوستان تجربه ی سکونت داشتم.
کارشناس ارشد مدیریت مالی هستم و لیسانس تعمیر نگهداری هواپیما دارم. همچنین کارشناسی مدیریت بازرگانی هم دارم  . در کنار اینها ، دوره های تخصصی رشته ی هواپیمایی راهم گذرانده ام.



2 . تعداد رای در شورای پنجم ؟/نفرچندم شورا شدید؟

بنده باکسب ۴٨۶٨ رای نفر اول شدم 



3 . فکر میکنید دلیل اصلی رای مردم به شما چیست ؟ در قبال این رای چه قولی  به مردم میدهید؟ 

قطعا لطف و اعتماد مردم شامل حال من شده و قول میدهم وظیفه ی خودم را به نحو احسن برای خدمت به مردم انجام دهم.



4 . مهمترین اولویت خود درشورای پنجم رامعرفی کنید؟ دومورد از مهمترین برنامه های خود را در شورا معرفی کنید.

اولین کار بنده تعیین شهرداری  درخور مردم خرمشهر است . ساماندهی معابر شهر و خیابانها نیز در اولویت کار بنده است . ایجاد جاذبه های گردشگری ، ارتباط مناسب بامسولین شهر و ساخت پلی ارتباطی بین مردم و مسولین 


5. مهمترین چالشهای و موانع پیشروی شورای پنجم راچه  میدانید؟ 

مهمترین چالش ، اختلاف ببن مسولین شهری است که امیدواریم باهدف قرار دادن منافع شهری و نصب العین قرار دادن فرمایشات  رهبری درسال اقتصاد مقاومتی  برا عمران شهر متحد شوند و اختلافات را کنار بگذارند



6 . راهکارشما برای دچار نشدن این شورا به سرنوشت شورای قبلی چیست ؟ آینده ی این شورا را چگونه ارزیابی میکنید؟

همدلی و اعضای شورای شهر و دخالت نکردن اشخاص غیر مسول را رمز موفقیت شورا میدانم زیرا تاثیر منفی روی  روند کار شورا میگذارد ،  با توجه به شرایط الحمدلله همه اعضای شورا صمیمی و همدل هستند و روزهای خوبی را برای این شورا پیش بینی میکنم.  



7 . نظرتان درباره علنی برگزار شدن جلسات شورا چیست ؟ مردم چطور میتوانند  باشما درارتباط باشند؟

یکی از اهداف ما برگزاری تمام جلسات بصورت علنی همراه با پوشش خبری ست . البته جلساتی هم خواهند بود که بعلت حساسیت موضوع غیر علنی خواهند بود . مردم میتوانند طبق برنامه ای که درشورا تعیین خواهد شد به شورا مراجعه کنند . همچنین تلفن شخصی  بنده در دسترس همه هست  و تلاش میکنم دربین مردم و مساجد  حضور فعال داشته باشم .



 8 . انتظارشما از بقییه اعضای شورا و مردم چیست ؟ 

از دیگر دوستان در شورا انتظار دارم اولیت اولشان مصالح شهر و خدمت رسانی به شهروندان باشد . همچنین از مردم میخواهم با پرهیز از شایعات ، اخبار را  از منابع موثق کسب کنند  و انتظاراتشان  از شورا در حد وسع و اختیارات شورا باشد



9 . اگر تخلفی درشورا دیدید یا اعمال نفوذی یا رانتی و... چه اقدامی میکنید ؟

باتمام وجود برخورد خواهم کرد



10 . هرکدام از موارد زیر را فقط در یک یا دو کلمه  توصیف کنید: 

 خرمشهر : المحمره الباسله

 نماینده خرمشهر : مردمی 

دولت دوازدهم :  تدبیر و امید

شهرداری خرمشهر: محل خدمت رسانی

 پیشنهاد رشوه :  نامتعارف

انتقاد رسانه ها : سازنده

مطالبه گری :  لازم 



11 . اکنون که به افتخار اعتماد مردم خرمشهر ناٸل آمدید ، پایگاه خبری شوشان خرمشهر در راستای شفاف سازی  اخبار و پیوند مردم و مسولان این مصاحبه را با شما انجام داده است . این حرکت را چگونه ارزیابی میکنید؟ و درپایان اگر  حرفی یا تشکری دارید بفرمایید.


تشکر از این رسانه که از روبه رشدترین پایگاه های خبری محلی است و امیدواریم روزبروز شاهد شکوفایی بیشتر این رسانه باشیم . قطعا رسانه ها در پیوند مردم و شورا نقش کلیدی دارند . بهتر است همه ی ما از این فرصت استفاده مطلوب کنیم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار